Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er dere enige i at Zara er en stor skuffelse? Nå har jeg vært innom der endel ganger, blant annet tre ganger de siste tre ukene. Mitt inntrykk er at prisnivået (som Match, Oasis etc) er altfor høyt i forhold til kvaliteten (H&M, Popin etc). I tillegg er jo størrelsene helt håpløse. Har tatt meg god tid og kikket på klær jeg både kunne tenke meg og andre, og mitt inntrykk er at det stort sett finnes klær i størrelsene XS og S. Mens enkelte plagg finnes i ti stykk i størrelse 38.

Har jeg hatt max uflaks, eller er dette en butikk kun for små jenter/damer?

Så til alle dere som ikke bor i Oslo, jeg synes ikke dere går glipp av noe :o)

Bex

Videoannonse
Annonse
Gjest LilSweetie
Skrevet

Jeg er fornøyd med butikken, synes de har mye fint. Spesielt når jeg vil ha litt "halvformelle" klær, som jeg ellers synes er vanskelig å finne hvis jeg vil ha noe som ikke er kjedelig og dyrt.

Angående størrelser: Zara har veldig mye utskiftning av klærne, og får inn nye ofte (hver dag, tror jeg at jeg hørte?). Det virker på meg som om de bestiller litt feil mengde av de ulike størrelsene, for når jeg har vært der rett etter de har fått inn nye klær og ser på dem, har de dem i mange størrelser. Men så blir de større størrelsene utsolgt med en gang, og de har masse klær i størrelse XS igjen. Forhåpentligvis er dette en læringsprosess for dem, når de ser hva som selger mest ;)

Skrevet

Jeg håper det, for er enig i at det er mye fint der. Men det burde jo ikke være en overraskelse for de som åpnet butikken at Nordmenn er litt større enn Spanjoler... De har jo butikker både i Sverige og Danmark, og Massimo Dutti har jo vært her i flere år. De går hvertfall glipp av mange betalingssterke kunder ved ikke å skjerpe seg ganske raskt. Det er begrenset hvor mange ganger man gidder å gå innom for å sjekke om det er blitt bedre...

Selv om prisnivået er ganske mye høyere enn Zara internasjonalt, hadde jeg nok kjøpt endel der om de hadde hatt litt i størrelse 40+ også :o)

Bex

Skrevet

Grunnen til at de har mange igjen av små størrelser er vel at deres minste størrelser er beregnet på små spanjoler, ikke små nordmenn. De selger dermed først og fremst de største størrelsene her, og burde vel etterhvert lære å bestille flere av dem.

Skrevet

Jeg trenger ikke klage over str, men syntes det er dyrt til å ha så dårlig kvalitet. Prøvde blandt annet en kjole der i sateng som var ødlagt ved gildlåsen, en genser med hull under armen etc.

Syntes utvalget er veldig formelt,og liker H&M mye bedere :)

Skrevet

Jeg var akkurat i flere Zarabutikker i London og der var det bare mindre størrelser. I Oslo har Zara flere typer topper i XL, de fantes ikke i de butikkene i London en gang, spurte på flere av butikkene og fikk beskjed om at de ikke førte str XL! Så jeg tror vi litt store jentene skal være glad for at vi har muligheten til å få tak i Zaraklær i XL!

I Oslo har jeg vært fornøyd med sortimentet men skulle gjerne ønske at de hadde enda flere forskjellige klær slik at man ikke ender opp med det samme som naboen.

Jeg har ikke hatt noe å si på kvaliteten, har vel heller slitt litt med den på H&M, jeg. Så dette er individuelt tror jeg. :)

Skrevet

Jeg hadde ingen forventninger til zara før jeg dro dit, har såvidt vært innom i nederland, men gikk igjen med en gang, rotete og fæl butikk.

ble veldig positivt overrasket over den i oslo, har funnet noe begge gangene jeg har vært der, og jeg er ikke noen liten spanjol. ;)

synes de har både bra kvalitet og bra priser og størrelser, men kan jo hende jeg har vært heldig.;)

Skrevet (endret)

Har vært innom noen ganger og sett. Liker klærne veldig godt, men synes heller ikke prisen korresponderer med kvaliteten. Det er mulig jeg har vært uheldig, for de gangene jeg har vært der har det vært så utrolig mye folk der, kø over alt..

Jeg finner heller aldri størrelsene jeg trenger der, men mitt problem er at det ofte er tomt for de minste størrelsene. Ser at mange her har funnet mye i xs og s, så det er mulig jeg må prøve igjen..

Endret av Talula
Skrevet

Jeg har bare vært på Zara i Oslo én gang, da jeg ikke bor der, men jeg var i hvert fall skuffet over kvaliteten på mange av klærne. Mye akryl- og polyesterskit, dårlige sømmer og løse knapper osv. Prisene reagerte jeg ikke noe særlig på, synes det meste var ganske billig (billigere enn Oasis, i hvert fall). Så en fin kjole der, og vet om mange som har noen fine enkeltplagg, så regner med at det er mulig å finne noe fint innimellom "skrotet". Men spørs hvor ofte jeg gidder å ta turen innom...

Skrevet

Jeg har bare vært der en gang, men da fant jeg en hel haug med bukser i str 42 ihvertfall...

Skrevet

Jeg var på zara i helgen og prøvde en topp i str M (jeg er vanligvis en S) og fikk den nesten ikke av meg (midt i lokalet) det var pinlig det...

Skrevet

Jeg skal til Oslo på lørdag og tenkte jeg skulle ta turen på Zara. Er litt spent på hvordan butikken er i forhold til hva jeg har hørt om den. Har kun vært på Zara i Praha før, og den ble jeg litt skuffet over. I følge det som mange andre sier så har den bedre utvalg enn Zara i Oslo...

Er også enig i det som mange andre sier om størrelsene på Zara. Synes det meste var smått i forhold til de størrelsene vi er vant til.

Skrevet

tror det med størrelsen kommer veldig an på de forskjellige plaggene, for alt jeg har prøvd har jeg kunnet bruke i samme størrelse som jeg bruker i alle andre butikker, faktisk også mindre str hos zaras en andre steder.

Gjest LilSweetie
Skrevet

Jeg er enig med Aline, de klærne jeg har prøvd der synes jeg er tilsvarende Oasis. Oasis sine størrelser er kanskje litt større, men de har også de største størrelsene av butikkene jeg handler i.

Broren min mener størrelsene er mindre enn vanlig på herreavdelingen, da.

Gjest glamourgirl
Skrevet (endret)

Jeg satt fast i en kjole i prøverommet på Zara! Jeg fikk helt panikk, og ble selvsagt rasende. Varm, klaus og med minus i blodsukker.

Og fikk akutt feit-følelse selvsagt. :sjenert:

Med min fasong og høyde hadde jeg ikke sjans til å få på meg klær i størrelsene jeg vanligvis bruker. Klærne var for korte, og for små rett og slett. Jeg er nesten 180, så jeg er jo ikke noen liten dame.

Men jeg syns det var dumt, gjør noe med selvfølelsen min, sånn er det bare.

Endret av glamourgirl
Skrevet

Når jeg har vært der har det være endel fint, men når det kun er igjen bukser i 42 og jakker i 34 sier det seg selv at det blir i overkant knotete å finne et antrekk ;) Synes også det er litt dyrt der, Zara i Spania er bedre sånn sett

Skrevet

Jeg kjøpte en boblejakke på Zara for noen uker siden til kr 1149 eller noe sånt. Etter et par dager falt den ene knappen av og etterlot seg et stort og stygt hull. Utsiden på jakken ble også etter hvert ganske stygg fordi stoffet ble "skrapt opp" på en måte. Jeg ble litt skuffet og lei meg, fordi jakken i seg selv har en veldig fin farge og fasong. Og den er ikke varm i det heeeele tatt! Huff, bruker ikke den lenger. Det var et dårlig kjøp... Men andre jeg har jo andre ting fra Zara som holder seg fine da ;)

Skrevet

Skjønner at det er endel delte meninger om dette, og det er jo bra.

Jeg har endel Zara-klær som jeg har kjøpt i utlandet, for det meste i Stockholm, Barcelona og London. Passer stort sett inn i de størrelsene jeg vanligvis bruker (med unntak av bukser, som knapt nok går lengre enn knærne i min vanlige størrelse). Men har sjelden problemer med skjørt, topper og gensere.

På tirsdag tror jeg at jeg så på 50 forskjellige plagg, og ingen av dem fantes i større enn 38. Så dere som finner ting i 42: Hvor? Det er kanskje stilen som er forskjellig, det man kler når man er litt større er kanskje ikke det sammen man kjøper når man er litt mindre? Men noe må det være. Har ønsket meg en bluse og et skjørt i tre uker, og skjørtet finnes kun i XS og toppen i 36. Det har hengt fem-seks stykker fremme hver gang jeg har vært innom, men kun disse to størrelsene. Er det så liten utskiftning, eller får de kun inn èn størrelse av gangen...? Jeg skjønner det ikke...

Ideen til Zara er vel at de samme klærne ikke skal være tilgjengelig over tid, med store utskiftninger i sortimentet. I Stockholm har jeg opplevd at butikken har sett helt annerledes ut fra en torsdag til mandagen etter. I Oslo henger klærne på samme sted over lang tid. Da kan man jo oppleve at naboen har akkurat det samme som deg, og det er kjedelig.

Huff, Zara har virkelig tapt seg for meg etter at det kom til Norge. Tror nesten jeg hadde foretrukket at det kun var tilgjengelig på ferie...

Skrevet
Jeg kjøpte en boblejakke på Zara for noen uker siden til kr 1149 eller noe sånt. Etter et par dager falt den ene knappen av og etterlot seg et stort og stygt hull. Utsiden på jakken ble også etter hvert ganske stygg fordi stoffet ble "skrapt opp" på en måte. Jeg ble litt skuffet og lei meg, fordi jakken i seg selv har en veldig fin farge og fasong. Og den er ikke varm i det heeeele tatt! Huff, bruker ikke den lenger. Det var et dårlig kjøp... Men andre jeg har jo andre ting fra Zara som holder seg fine da  ;)

Da hadde jeg gått tilbake med jakka og klagd! Har du ikke gjort det?

Skrevet

Var på Zara på lørdag. Synes ikke butikken var så mye å skryte av. Hadde jeg hatt bedre tid så hadde jeg sikkert funnet noe, men det var så kaotisk der. Og ikke minst sinnsykt laaaange køer.

Men de hadde godt utvalg i kåper. Har lyst til å ta meg en tur en annen dag, men da i en ukedag.

Hadde mer sansen for de Zara-butikkene jeg har vært på i utlandet. Ble skuffet over barneavdelingen. Pleier alltid å finne masse fint der.

Men de kommer seg sikkert etterhvert. Butikken er jo forholdsvis ny enda. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...