Gå til innhold

Hund

Gjest Kikoro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har nå funnet ut at jeg skal kjøpe meg hund, har funnet rasen, har kontakt med valpeformidler og alt er egentlig i den skjønneste orden.

Jeg har planlagt å anskaffe valpen til høsten så jeg kan ta 3 ukers ferie samtidig. Men, så er det det store mennet da, jeg har blitt litt bekymret for at jeg ikke har nok tid til denne kommende krabaten med tanke på jobb situasjonen min.

Jeg begynner 7 og jobber til 3 (dvs vanlige 8 timer), men har en reisetid på 45 minutter til og fra jobb, har i den sammenhengen kommet frem til at det blir faktisk 10 timer alene hver dag for vofsen.

Jeg har alliert meg med lillesøsteren min og hun er så dyrekjær at det er helt morsomt, og selvfølgelig kunne hun lufte den og passe den. Jeg kommer til å bo 5 km fra henne og for henne vil det bli enklere å bo hos meg enn hjemme hos foreldrene våre med tanke på skolebuss og hvor sentralt jeg bor i forhold til foreldrene våre. (jeg skal nemlig kjøpe meg leilighet om noen uker så hun var sååå klar for å sove hos meg)

Men utenom jobb har jeg tenkt til å ha hunden som fritidsaktivitet, jeg skal delta aktivt i hundemiljøet og det blir da slutt på reising og farting, og hunden skal være nr.1 prioritet.

Hva tror dere om situasjonen? Høres jeg egoistisk ut som vil ha hund med tanke på arbeids dagene? Hvor lenge er deres hunder hjemme?

Ønsker inspill og andres tanker....

Kikoro

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis lillesøsteren din er forberedt til å forplikte seg til å gå tur med hunden din en gang hver dag mens du er på jobb, så skulle det nok gå greit. Men du sier jo ikke noe om hvor gammel søsteren din er, da. Ellers finnes det jo firmaer so går tur med hunder og eldre eller andre som er hjemme om dagen som ønsker seg en turkamerat. Men om hunden stadig vekk må være hjemme alene i ti timer i ukedagene, så høres det litt mye ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...