Gjest Eir Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Har fått dilla på fetaost igjen, og lurer på om noen har noen kreative tips til hva det kan brukes til, annet enn i salater og på skiva?
Drua Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 I calzone for eksempel, med spinat, løk og grillet kylling
Lady_Sharon Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Jeg bruker fetaost i en frisk salat med agurk, tomat, paprika, rømme, svartpepper og litt sukker og olje fra osten. Eller i pasta salat, med tortillas og taco, på pizza...
Gjest Deception Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Det er godt i pai, for eksempel med spinat og pinjekjerner...det er godt i pasta med tomat og kalamataoliven, det er godt i byggryn- eller couscoussalat med grillede grønnsaker..eller du kan ta squash, aubergine, tomater, paprika, løk og oliven, dele opp i biter, legge i en form med olivenolje, urtekrydder og litt salt og pepper. Fetaostskiver på toppen, og inn i ovnen til det hele er mykt og osten har smeltet. Godt til kjøtt, men også alene.
aimee Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Godt spørsmål! Jeg er veldig glad i fetaost selv, så jeg søkte litt rundt på nettet og fant disse oppskriftene: brokkolisuppe med fetaost lammeboller med fateost kjøttdeig, spinat og fetaorst Hmm... Var veldig mye godt på den siden der! Kan ikke klippe og lime inn alt Søk på feta, sånn som jeg gjorde. Ellers bruker jeg alltid feta i alle type salater og lager. Også er det godt på pizza med ruccola!
Chelsea Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 I tomatsuppe! Når fetaostbitene har ligget litt i suppa blir de myke og varme, nam nam.
Gjest blixen Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 Til omelett! Bruker å ha i masse grønnsaker og litt røde bønner. På toppen legger jeg fetaosten. Lar alt avkjøle seg litt, og rører rundt i skåla. Spiser det lunkent. Mmmm!
Gjest piaf Skrevet 29. november 2006 #9 Skrevet 29. november 2006 Jeg lager omelett med feta, purre, squash, kalamataoliven, soltørkede tomater og litt crème fraîche. Og så bruker jeg i blant feta til forrett: Marinerer terninger i olivenolje, sitron og urter, og serverer sammen med feks ovnstørkede tomater, grillet paprika, marinerte artisjokkhjerter, gode oliven... Sånn ferdigmarinert dansk feta synes jeg forresten ikke smaker feta overhodet - jeg kjøper skikkelig gresk feta (av fåremelk!) og marinerer evt selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå