talin Skrevet 3. desember 2006 #21 Skrevet 3. desember 2006 (endret) Er vel ikke så mange som har gjort mer for å ødelegge for det brede lag av det engelske folket... De av den engelske arbeiderklassen som stemte på henne, ble kraftig ført bak lyset, eller ville føres bak lyset ved å ikke sette seg inn i hennes politikk... Damen satt i eleve år, gjennom to valg og du påstår at hun gjorde en dårlig jobb? For øvrig kan jeg ikke glemme noe Tatcher sa: "Hvis du er 28år og kjører buss, har du tapt" - fritt gjengitt. Det må være virkelig fritt gjengitt for den "quoten" dukker ikke opp i noen quote databaser. Endret 3. desember 2006 av talin
mr. louis Skrevet 3. desember 2006 #22 Skrevet 3. desember 2006 Og ellers hadde jeg veldig sans for Madeleine Albright. ← Husker fra 60 Minutes da Aldark ble konfrontert med at politikken hun var med å føre i Irak hadde som konsekvens at over 500 000 barn er døde. -Vi tror prisen er verdt det, sa den tidligere ambassadøren og utenriksministeren.
CherryBlossom Skrevet 4. desember 2006 #23 Skrevet 4. desember 2006 Jeg tenkte ikke så mye på den økonomiske biten av Thatcher virksomhet. Jeg tenkte mer på at klasseskillene synes å bli mer markante som følge denne politikken. Det ble et større gap mellom fattig og rik. Jeg er ingen ekspert på området, men denne damen har alltid symbolisert noe hardt og lite inkluderene for meg. Etter min mening var hun alt annet enn en elskelig dame, som brød seg om de som hadde det verst i samfunnet. Selv om jeg ikke tilhører ytre venstre i norsk politikk, har jeg tro på velferdsstaten, dét kan vel ingen påstå at hun hadde, og derfor ser jeg ikke på hennes perioder som statsminister som vellyket... Når det altså gjelder like muligheter for alle, som jeg mener er viktig.
talin Skrevet 4. desember 2006 #24 Skrevet 4. desember 2006 Selv om jeg ikke tilhører ytre venstre i norsk politikk, har jeg tro på velferdsstaten, dét kan vel ingen påstå at hun hadde, og derfor ser jeg ikke på hennes perioder som statsminister som vellyket... Når det altså gjelder like muligheter for alle, som jeg mener er viktig. Så alle som ikke vill føre samme politikk som deg ender da opp som mislykkede?
CherryBlossom Skrevet 4. desember 2006 #25 Skrevet 4. desember 2006 Jeg mener at politikk som fører til at de som er økonomisk dårligs stilt i samfunnet klarer seg enda dårligere, og ikke får samme muligheter som de økonomisk ressurssterke er feil. Det går fint an å være inkluderene og drive en ansvarlig OG fruktbar økonomisk politikk samtidig. Jeg føler meg priviligert som bor i Norge, og er stolt omfanget av velferdsordningene våre. Sverige slår oss på slike rankinger og enda bedre rykte enn Norge når det kommer til å ta vare på sine innbyggere. Årsaken til at velferdsstaten fungerer så godt i våre skandinaviske land kan ha sammenheng med at de økonomiske godene fra staten tilfaller ALLE og ikke bare de aller dårligst stilte slik som i USA d.d. På denne måten godtar alle å betale skatt fordi alle høster godene. Jeg mener virkelig fra bunnen av hjerte at var statsform er fantastisk!
Christiane Skrevet 4. desember 2006 #26 Skrevet 4. desember 2006 (endret) Jeg tenkte ikke så mye på den økonomiske biten av Thatcher virksomhet. Jeg tenkte mer på at klasseskillene synes å bli mer markante som følge denne politikken. Det ble et større gap mellom fattig og rik. ← Det er godt mulig de rikere ble rikere, men det er stort sett resultatet av enhver økonomisk høykonjunktur. Det er heller ingen onde at de rike blir rikere. De avgjørende er at de middels- og lavtlønnede ikke fikk det verre, hvilket de aldeles ikke fikk under Thatcher. Dermed blir det feil å si at Thatcher ødela for de brede lag av samfunnet. Økonomien er ikke et nullsumsspill, der lønnsøkningen din betyr at det blir mindre til overs for meg. Jeg er ingen ekspert på området, men denne damen har alltid symbolisert noe hardt og lite inkluderene for meg. Etter min mening var hun alt annet enn en elskelig dame, som brød seg om de som hadde det verst i samfunnet. ← En statsminister skal ikke være en barnehavetante. Det er ikke statsministerens oppgave å være snill og koselig. Statsministeren skal skjøte sine embedsplikter, hvilket Thatcher gjorde uovertruffent. Selv om jeg ikke tilhører ytre venstre i norsk politikk, har jeg tro på velferdsstaten, dét kan vel ingen påstå at hun hadde, ← Men i motsetning til hva man tror på venstresiden avviklet ikke Thatcher velferdsstaten, selv om hun hadde flertallet til å gjøre det, dersom det hadde behaget henne. Velferdsstaten ble absolutt redusert og reformert, men ikke avviklet. Da Labour under Tony Blair vant et brakvalg i 1997 gjorde de ikke om på så fryktelig meget av hva Thatcher i sin tid hadde gjennomført. og derfor ser jeg ikke på hennes perioder som statsminister som vellyket... Når det altså gjelder like muligheter for alle, som jeg mener er viktig. ← Så dersom man ikke har tro på velferdsstaten kan man umulig utgjøre en god statsminister? Men hva hvis der er en statsminister, som tror på velferedsstaten, men som kjører landet "i grøfta", er det da en god statsminister ? (siden han/hun tross alt tror på velferdsstaten). Endret 4. desember 2006 av Christiane
talin Skrevet 4. desember 2006 #27 Skrevet 4. desember 2006 Så dersom man ikke har tro på velferdsstaten kan man umulig utgjøre en god statsminister? Men hva hvis der er en statsminister, som tror på velferedsstaten, men som kjører landet "i grøfta", er det da en god statsminister ? (siden han/hun tross alt tror på velferdsstaten). Hva om man kaller statsløsningen for en velferdsstat da?
CherryBlossom Skrevet 4. desember 2006 #28 Skrevet 4. desember 2006 Hør her nå... JEG tror på velferdsstaten. Dette er PERSONLIGE meninger og preferanser. Jeg vil aldri stemme for en løsning som setter velferden i fare. Jeg forsøkte å formidle at det jeg har skrevet er subjektive meninger om Thatcher. Jeg skriver at jeg ikke er ekspert på området, og hvorfor jeg personlig ikke liker henne. Når jeg skrev det første innlegget var jeg for øvrig litt på krigsstien av helt andre grunner enn denne tråden, og brød meg ikke så mye om å være saklig... Og saklig har ikke alt jeg har skrevet vært Kan vi nå begrave denne debatten, og bare fastslå at jeg ikke har så mye til overs for stilen og politikken til Thatcher? Selv om dere liker henne og behundrer hennes arbeid, så må vel ikke jeg gjøre det?
Christiane Skrevet 5. desember 2006 #29 Skrevet 5. desember 2006 Selv om dere liker henne og behundrer hennes arbeid, så må vel ikke jeg gjøre det? ← Selvsagt skal du få mene som du vil om Margaret Thatcher, men når du hevder ting som er direkte feil kommenterer jeg naturligvis det.
Gjest Gjest 1 Skrevet 5. desember 2006 #30 Skrevet 5. desember 2006 (endret) Er vel ikke så mange som har gjort mer for å ødelegge for det brede lag av det engelske folket... De av den engelske arbeiderklassen som stemte på henne, ble kraftig ført bak lyset, eller ville føres bak lyset ved å ikke sette seg inn i hennes politikk... For øvrig kan jeg ikke glemme noe Tatcher sa: "Hvis du er 28år og kjører buss, har du tapt" - fritt gjengitt. Hjelp, hjelp, hjelp for en dame... ← Hun satte det kanskje bare på spissen da? Mange liker å spissformulere seg. Men klart, ikke heldig overfor alle de som jobbet som bussjåfør...kanskje hun mente at man måtte ha ambisjoner og at bare det kan få landet framover i utvikling? Men man kan godt si det uten å rakke ned på andre. Endret 5. desember 2006 av Gjest 1
Gjest Gjest 1 Skrevet 5. desember 2006 #31 Skrevet 5. desember 2006 (endret) Jeg tenkte ikke så mye på den økonomiske biten av Thatcher virksomhet. Jeg tenkte mer på at klasseskillene synes å bli mer markante som følge denne politikken. Det ble et større gap mellom fattig og rik. Jeg er ingen ekspert på området, men denne damen har alltid symbolisert noe hardt og lite inkluderene for meg. Etter min mening var hun alt annet enn en elskelig dame, som brød seg om de som hadde det verst i samfunnet. Selv om jeg ikke tilhører ytre venstre i norsk politikk, har jeg tro på velferdsstaten, dét kan vel ingen påstå at hun hadde, og derfor ser jeg ikke på hennes perioder som statsminister som vellyket... Når det altså gjelder like muligheter for alle, som jeg mener er viktig. ← Hvorfor skulle hun være elskelig? Ingen forlanger at mannlige toppolitikere skal være elskelige? Spiller det noen rolle det, så lenge hun kunne lede og gjennomføre? De fattige får det vel ikke bedre om en pølsespisende jovial og blid trønderpolitiker sier "no ska vi pollitikaran tænk på dokk fattige og", for så å ikke gjøre situasjonen til de fattige bedre i handling. Endret 5. desember 2006 av Gjest 1
Christiane Skrevet 5. desember 2006 #32 Skrevet 5. desember 2006 Så har faktisk ikke CherryBlossom faktisk presentert noe bevis ennu, for at Thatcher sa dette. Frem til jeg får en link stiller jeg meg tvilende til det.
Gjest Don Giovanni Skrevet 6. desember 2006 #33 Skrevet 6. desember 2006 For min del finnes bare èn norsk: Gro Harlem Brundtland. De aller aller fleste andre norske kvinnelige politikere virker som en gjeng sutrehøns og bærer for sterkt preg av lærer og sosionombakgrunn. De fleste kvinnelige politikere har ofte ikke gjort annet ennå være politikere, kanskje med unntak av noe husmor-kompetanse. Menn kommer oftere på banen etter en karriere ute i den virkelige verden. Trengte vel egentlig bare å skrive "Karita" etter setningen om Gro hehe Av utenlandske er Golda Meijir selsvskreven, og kanskje Hillery Clinton.
Bønna Skrevet 9. desember 2006 #34 Skrevet 9. desember 2006 Det må bli ei med store pupper. Kristin Halvorsen? ← Dersom Alfhild har store pupper er det min kvinnelige favorittpolitiker. Av kvinnelige politikere gjennom tidene er det dog (efter min mening) ingen som kan måle seg med Margaret Thatcher. ← Nei, det er få kvinnelige politikere som har fått så mange referanser i populærkulturen som henne. Jeg har en særlig uforglemmelig og hyggelig opplevelse fra dataspillet Grand Theft Auto: San Andreas. Der var det med to briter, hvor den ene hadde med problemer med å….ja, ligge unna lillemann mens han var i det offentlige rom. Kameraten hans, som seg hør og bør, gjorde sitt beste for å avhjelpe problemet. Mens stakkaren slet som aller verst, ble han bedt om mane fram bildet av Thatcher i hodet sitt. Hvorpå vi etter hvert kunne høre stakkarens lystbetonte stønn… Oh Maggie….Oh MAGGIE!..... Etter det konstaterte, forståelig nok, kompisen oppgitt at kameraten hans var en ”fucking psycho”. For ikke å snakke om tegneserien V for Vendetta, som er en direkte kritikk av Thatcher-epokens England. Noe som dessverre ikke kommer så altfor godt fram i filmen. Den har også gitt meg mange hyggelige opplevelser. Så det er ingen tvil. Ingen over og ingen ved siden av. Margareth Thatcher, Storbritannias førstetispe.
Christiane Skrevet 10. desember 2006 #35 Skrevet 10. desember 2006 Dersom Alfhild har store pupper er det min kvinnelige favorittpolitiker. Nei, det er få kvinnelige politikere som har fått så mange referanser i populærkulturen som henne. Jeg har en særlig uforglemmelig og hyggelig opplevelse fra dataspillet Grand Theft Auto: San Andreas. Der var det med to briter, hvor den ene hadde med problemer med å….ja, ligge unna lillemann mens han var i det offentlige rom. Kameraten hans, som seg hør og bør, gjorde sitt beste for å avhjelpe problemet. Mens stakkaren slet som aller verst, ble han bedt om mane fram bildet av Thatcher i hodet sitt. Hvorpå vi etter hvert kunne høre stakkarens lystbetonte stønn… Oh Maggie….Oh MAGGIE!..... Etter det konstaterte, forståelig nok, kompisen oppgitt at kameraten hans var en ”fucking psycho”. ← Det sier jo egentlig seg selv at en såpass kontroversiell statsminister, som også satt såpass lenge, vil være et referansepunkt i mye populærkultur. For ikke å snakke om tegneserien V for Vendetta, som er en direkte kritikk av Thatcher-epokens England. Noe som dessverre ikke kommer så altfor godt fram i filmen. Den har også gitt meg mange hyggelige opplevelser. Så det er ingen tvil. Ingen over og ingen ved siden av. Margareth Thatcher, Storbritannias førstetispe. ← Leit for din del at det engelske folket ikke så det slik da, eftersom de kontinuerlig valgte Thatcher da hun stilte til valg.
Barfot Skrevet 12. desember 2006 #36 Skrevet 12. desember 2006 Jeg likte Kristin Halvorsen mye bedre før hun kom i regjering! Men hun er fremdeles min favoritt, og et forbilde!
Eureka Skrevet 12. desember 2006 #37 Skrevet 12. desember 2006 Det må være virkelig fritt gjengitt for den "quoten" dukker ikke opp i noen quote databaser. ← http://kryogenix.org/writings/bus.cas Jo, det gjør den. Any man who rides a bus to work after the age of 26 can count himself a failure in life Margaret Thatcher Sympatisk dame. E
talin Skrevet 12. desember 2006 #38 Skrevet 12. desember 2006 Jo, det gjør den. Nei, du sitere en blog.
Eureka Skrevet 12. desember 2006 #39 Skrevet 12. desember 2006 Nei, du sitere en blog. ← Du kan jo lese litt om dette i wikipedia og velge å tro på det eller ikke. Sitatet er ihvertfall søkbart i motsetning til hva du skrev tildligere. http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Ref...lf_a_failure.27
talin Skrevet 12. desember 2006 #40 Skrevet 12. desember 2006 Du kan jo lese litt om dette i wikipedia og velge å tro på det eller ikke. Sitatet er ihvertfall søkbart i motsetning til hva du skrev tildligere. Har jeg sagt at det ikke var søkbart?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå