Tpettersen Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Hvem er din favoritt av kvinnelige politikere? Min favoritt er verdens mektigste kvinne, Angela Merkel http://no.wikipedia.org/wiki/Angela_Merkel
Gjest kenneth Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Det må bli ei med store pupper. Kristin Halvorsen?
Gjest LilSweetie Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Margot Wallström Synes hun burde komme seg bort fra kommisjonen og dra hjem og redde Sverige
Gjest gjesta Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Jeg har forsåvidt to kvinnelige favorittpolitikere; Rakel Seweriin og Gro Harlem Brundtland - ulike epoker, ulike rammebetingelser, delvis samme årsak. Ellers er jeg spent på om Hillary Clinton kan få ut noe av sitt favorittpotensiale.
Gjest LilSweetie Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Ellers er jeg spent på om Hillary Clinton kan få ut noe av sitt favorittpotensiale. ← Jeg tviler, dessverre. Var i USA og så buttons med "Working class families for Hillary". Men er redd de kan bli skuffet. Ønsker henne mer lykke til enn de fleste andre amerikanske politikere, dog.
Gjest Frk Åberg Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Av kvinnelige politikere liker jeg bl.a. Karita Bekkemellem, Erna Solberg (ja, faktisk - selv om jeg absolutt ikke er en høyrevelger) og selvfølgelig Mor-Gro (et av mine barndoms-idoler). Av utenlandske har jeg sansen for Ségolène Royal og Hillary Clinton. Nå snakker jeg mer om person, og ikke bare politikk, men hvem jeg syns virker fornuftige, saklige og engasjerte.
Gjest LilSweetie Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 (endret) Av utenlandske har jeg sansen for Ségolène Royal og Hillary Clinton. ← Jeg er veldig spent på Ségolène Royal! Endret 29. november 2006 av LilSweetie
Champagnepiken Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 Spent på Ségolène Royal, men også på å finne ut mer om Nancy Pelosi, som blir "speaker" i Representantenes Hus i USA på nyåret.
Christiane Skrevet 29. november 2006 #9 Skrevet 29. november 2006 Av kvinnelige politikere i dag er det nok Angela Merkel jeg liker best. Hun har fått gjennomført noen gode reformer i Tyskland, og jeg har desuten sansen for CDU. Av kvinnelige politikere gjennom tidene er det dog (efter min mening) ingen som kan måle seg med Margaret Thatcher.
Gjest Gjest 1 Skrevet 29. november 2006 #10 Skrevet 29. november 2006 Av kvinnelige politikere gjennom tidene er det dog (efter min mening) ingen som kan måle seg med Margaret Thatcher. ← Det er jeg enig i. Man trenger ikke en gang like politikken hennes, hun virket som om hun var en superdyktig strateg og gjennomfører. Hun virket ikke så veldig...folkelig i fremtoningen, men det spiller ingen rolle så lenge hun alltid kun snakket sak. Jeg synes ikke noe om Erna Solberg. Da har Karita B. større folkesympati enn Solberg. Men så var det politikken da...jeg tror ikke jeg liker mange av forslagene til Karita B. og hennes parti.
Gjest Silmarill Skrevet 30. november 2006 #11 Skrevet 30. november 2006 (endret) Min favoritt av kvinnelige politikere så langt i Norge, er hu "mor" Gro ! Ingen over, under eller ved siden (i Norge) . <------punktum Endret 30. november 2006 av Silmarill
Gjest Rogalinn Skrevet 30. november 2006 #12 Skrevet 30. november 2006 Det må bli Hanna Kvannmo, selv om jeg ikke sympatiserer med SV idag.
Christiane Skrevet 30. november 2006 #13 Skrevet 30. november 2006 Det er jeg enig i. Man trenger ikke en gang like politikken hennes, hun virket som om hun var en superdyktig strateg og gjennomfører. Hun virket ikke så veldig...folkelig i fremtoningen, men det spiller ingen rolle så lenge hun alltid kun snakket sak. ← Margaret Thatcher var kanskje ikke så folkelig, men hun var populær i brede lag av den engelske arbeiderklassen. Hun kunne jo ikke vunnet valgene såpass overlegent dersom det bare var den øvre middelklassen som likte henne. Og jeg personlig liker veldig godt hvorledes hun tuktet de engelske fagforeningene. Jeg synes ikke noe om Erna Solberg. Da har Karita B. større folkesympati enn Solberg. Men så var det politikken da...jeg tror ikke jeg liker mange av forslagene til Karita B. og hennes parti. ← Jeg har heller ikke sansen for Erna Solberg. Jeg liker Per Kristian Foss adskillig bedre.
Gjest beekeeper Skrevet 30. november 2006 #14 Skrevet 30. november 2006 Min favoritt av kvinnelige politikere så langt i Norge, er hu "mor" Gro ! Ingen over, under eller ved siden (i Norge) . <------punktum ← helt enig!!!
Tpettersen Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #15 Skrevet 1. desember 2006 (endret) Jeg tenkte mer hvilken kvinnelig politiker som er aktiv i dag liker du best - ikke bare i Norge men i hele verden? Her kan man finne noen emner: http://no.wikipedia.org/wiki/Verdens_100_mektigste_kvinner Endret 1. desember 2006 av Tpettersen
Gjest LilSweetie Skrevet 1. desember 2006 #16 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har heller ikke sansen for Erna Solberg. Jeg liker Per Kristian Foss adskillig bedre. ← I og for seg enig, men for aa holde oss til kvinner: Kristin Clemet virker langt over middels intelligent.
Christiane Skrevet 1. desember 2006 #17 Skrevet 1. desember 2006 I og for seg enig, men for aa holde oss til kvinner: Kristin Clemet virker langt over middels intelligent. ← Å ja. Jeg glemte Kristin Clemet. Jeg liker henne særdeles godt.
Gjest Gjest 1 Skrevet 1. desember 2006 #18 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har heller ikke sansen for Erna Solberg. Jeg liker Per Kristian Foss adskillig bedre. ← Enig i det. Jeg tror nok ikke at han er en schlager hos det brede laget, men hvorfor skal alle fremstå som pølsespisende, joviale eller godslige syvende far i huset? Han sier da hva han mener, og til og med med ironi og snert. Det er stilig at i det minste finnes noen få småarrogante politikere med humor. Foss er da bedre enn Sanner også, hvertfall mer troverdig!
CherryBlossom Skrevet 3. desember 2006 #19 Skrevet 3. desember 2006 Margaret Thatcher var kanskje ikke så folkelig, men hun var populær i brede lag av den engelske arbeiderklassen. Hun kunne jo ikke vunnet valgene såpass overlegent dersom det bare var den øvre middelklassen som likte henne. Og jeg personlig liker veldig godt hvorledes hun tuktet de engelske fagforeningene. Jeg har heller ikke sansen for Erna Solberg. Jeg liker Per Kristian Foss adskillig bedre. ← Er vel ikke så mange som har gjort mer for å ødelegge for det brede lag av det engelske folket... De av den engelske arbeiderklassen som stemte på henne, ble kraftig ført bak lyset, eller ville føres bak lyset ved å ikke sette seg inn i hennes politikk... For øvrig kan jeg ikke glemme noe Tatcher sa: "Hvis du er 28år og kjører buss, har du tapt" - fritt gjengitt. Hjelp, hjelp, hjelp for en dame...
Christiane Skrevet 3. desember 2006 #20 Skrevet 3. desember 2006 Er vel ikke så mange som har gjort mer for å ødelegge for det brede lag av det engelske folket... ← Nei. Den engelske økonomien ble markant bedre og sterkere under Thatcher. Arbeidsledigheten sank også. En sterk nasjonal økonomi og lav arbeidsledighet er for øvrig også noe som uunngåelig kommer de brede lag av folket til gode. De av den engelske arbeiderklassen som stemte på henne, ble kraftig ført bak lyset, eller ville føres bak lyset ved å ikke sette seg inn i hennes politikk...← Eller kanskje de så en forandring? På 70-tallet var Storbritannia ”Europas syke mann”. Økonomien var dårlig, arbeidsledigheten var høy og grunnet visse fagforeninger var det nesten umulig å få gjennomført noen reformer. Alt dette bedret seg gradvis under Thatcher, og da er det naturlig at hun også fikk høy oppslutning. Så skal det også nevnes at det britiske Labour var et ganske bedrøvelig spetakkel da Thatcher dominerte politikken. Labour var som en slags religiøs sekt, uten anelse om hvilken retning de skulle ta. Under disse omstendighetene var det helt naturlig at mye av den engelske arbeiderklassen støttet Thatcher. Valget stod mellom to alternativer. På den ene siden hadde man et Labour, som ikke greier å bestemme seg om de skal bli sosialister eller sosialdemokrater. På den andre siden har man et konservativt parti, som har bevist at de kan styre landet. Da valgte følgelig ganske mange sistnevnte alternativ. For øvrig kan jeg ikke glemme noe Tatcher sa: "Hvis du er 28år og kjører buss, har du tapt" - fritt gjengitt. ← Har du en link til det der? Hjelp, hjelp, hjelp for en dame... ← Dersom man er på venstresiden liker man stort sett ikke Thatcher.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå