L@dy Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Jeg og samboeren min vurdere å flytte til Strømmen / Lillestrøm område, men vi har ikke bil så tog og buss vil derfor bli brukt. Vi jobber i Oslo, dvs, vi må videre ett lite stykke med buss /t-bane fra sentrum men med fleksitid på jobben håper jeg det vil gå greitt. Lite barn i barnehage skal også først bli plassert. Sambo ble litt i tvil her om dagen, mente det ville bli stress. Men jeg har ikke lyst å bli boende så sentralt i Oslo som vi gjør nå, ønsker meg litt ut ja. Jeg mener det er ikke sååå langt, selv om vi ikke har bil og det går vel en del tog dit. Eller hva sier dere, noen som har erfaringer? Og det går jo an på ett seinere tidspunkt å kjøpe seg en bil da.
Drua Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Det er god kollektivforbindelse til Oslo fra begge stedene, men best fra Lillestrøm. Eksempelvis mellom klokka 07 og 08 om morgenen går det 6 tog fra Lillestrøm til Oslo S (avstand 11-12 min), fra Strømmen går det 4 tog (avstand 20 min pga at det ikke kjører Romeriksporten). Så det er vel ikke så langt egentlig?
Gjest -eline- Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Jeg bor mellom Strømmen og Lillestrøm og studerer i Oslo. Det tar meg 3 minutter å gå til stasjonen og toget derfra tar ca 25 min inn til Oslo S, synes det er helt greit, jeg får til og med lest litt skjønnlitteratur innimellom Sykler jeg ned til Lillestrøm og tar toget inn derfra så tar det kun 11 min inn til Oslo S. Det er jo raskere enn det tar å komme seg med buss/trikk fra enkelte steder i Oslo og inn til sentrum. Så veldig usentralt vil jeg ikke akkurat kalle det nei
L@dy Skrevet 28. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2006 Det er god kollektivforbindelse til Oslo fra begge stedene, men best fra Lillestrøm. Eksempelvis mellom klokka 07 og 08 om morgenen går det 6 tog fra Lillestrøm til Oslo S (avstand 11-12 min), fra Strømmen går det 4 tog (avstand 20 min pga at det ikke kjører Romeriksporten). Så det er vel ikke så langt egentlig? ← Nei, synest ikke det hørtes noe særlig langt ut. Men det virker nesten som det er bedre å satse på Lillestrøm da, når jeg ser på togtiden du har skrivet. Det går ingen ekspresstog fra Strømmen da? Jeg bare spør tilfelle du vet, skal alltids klare å finne ut av det da. Jeg bor mellom Strømmen og Lillestrøm og studerer i Oslo. Det tar meg 3 minutter å gå til stasjonen og toget derfra tar ca 25 min inn til Oslo S, synes det er helt greit, jeg får til og med lest litt skjønnlitteratur innimellom Sykler jeg ned til Lillestrøm og tar toget inn derfra så tar det kun 11 min inn til Oslo S. Det er jo raskere enn det tar å komme seg med buss/trikk fra enkelte steder i Oslo og inn til sentrum. Så veldig usentralt vil jeg ikke akkurat kalle det nei ← Hvor langt er det mellom Lillestrøm og Strømmen? Er det langt å gå? Tenkte siden det går flere tog fra Lillestrøm så er det en mulighet til uten for mye stress da. Sambo det da, som er redd det blir for mye stress.
Drua Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 Nei, synest ikke det hørtes noe særlig langt ut. Men det virker nesten som det er bedre å satse på Lillestrøm da, når jeg ser på togtiden du har skrivet. Det går ingen ekspresstog fra Strømmen da? Jeg bare spør tilfelle du vet, skal alltids klare å finne ut av det da. Hvor langt er det mellom Lillestrøm og Strømmen? Er det langt å gå? Tenkte siden det går flere tog fra Lillestrøm så er det en mulighet til uten for mye stress da. Sambo det da, som er redd det blir for mye stress. ← Jeg tror ikke det går noen ekspresstog fra Strømmen, men jeg er ikke 100% sikker. Togene fra Strømmen er sånne tog som stopper på alle de små stasjonene mellom Strømmen og byen. Det er ca 3 km mellom Lillestrøm og Strømmen stasjon. I tillegg går det an å hoppe på toget fra Strømmen til Lillestrøm (tar bare noen få minutter) og ta toget fra Lillestrøm til Oslo igjen. Så går det jo mange busser fra "rundtomkring" til bussterminalen på Lillestrøm, så det er alltids muligheter for å komme seg til stasjonen selvom man bor litt utenfor. Bussterminalen ligger på stasjonen.
Pasha Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Det går innemellom et ekresstog fra strømmen.. som bare stopper et sted til før oslo s.. husker ikke hvor ofte det går
treningsjenta Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 er ikke ille langt nei...MEN det som er kjedlig er at det er dyrere!! fordi du er utenfor oslo og skal krysse grensa!! jeg som studere er vant med å betale 400 kroner i studentkort, nå må jeg betale 800 kroner pga oslo grensa
Gjest -eline- Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 Ang. ekspresstog mellom Strømmen og Oslo så går det noen tog på morgenen som tar 20 min fra Strømmen til Oslo S (jeg har aldri tatt de selv). De vanlige togene tar 23 min i henhold til rutene så så veldig forskjell er det jo ikke. Det er også fullt mulig å ta toget ned til Lillestrøm og hoppe på toget derfra, men du sparer ikke så mye tid på det. Det er vel kanskje enklere å finne seg hus som ligger nærmere (gangavstand til) Strømmen-/Sagdalenstasjon enn Lillestrømstasjon. er ikke ille langt nei...MEN det som er kjedlig er at det er dyrere!! fordi du er utenfor oslo og skal krysse grensa!! jeg som studere er vant med å betale 400 kroner i studentkort, nå må jeg betale 800 kroner pga oslo grensa ← ...jeg synes de 770 kr det koster for studentkort hver måned er billig jeg, du sparer fort inn de pengene på å kjøpe hus her enn inne i Oslo.
Leifr Skrevet 29. november 2006 #9 Skrevet 29. november 2006 Nedre Romerike er i praksis et drabantby-område for Oslo, det er skrekkelig mange som pendler innover. Jeg bor deromkring sjøl (Skedsmokorset) og bruker omtrent 40 minutter fra jeg går ut døra hjemme til jeg er i Oslo sentrum (tar buss). Det funker aldeles greit nok; jeg kjenner mange som bruker like lang tid på pendling innafor Oslo.
Gjest camsa Skrevet 13. juli 2009 #10 Skrevet 13. juli 2009 hei Jeg vurderer å studere på Høgskolen i Akershus neste år og tenker da på å bo i lillestrøm...men går det natttog?
Susan Sto Helit Skrevet 14. juli 2009 #12 Skrevet 14. juli 2009 Det går innemellom et ekresstog fra strømmen.. som bare stopper et sted til før oslo s.. husker ikke hvor ofte det går Da jeg bodde på Stømmen for mange år siden, gikk det ett tog i timen, som ikke stoppet flere steder enn Bryn før Oslo S. I tillegg var det nesten aldri forsinket, i motsetning til klokaltoget. Jeg ville satset på lillestrøm, eller et sted nært nok til å kunne sykle til lillestrøm... Ellers er det ikke noe problem å bo noen av stedene og jobbe i Oslo, uten bil. Problemet er mer om man har mye venner forskjellige steder i Oslo, som man har tenkt å besøke. Det er få osloboere som reiser så ofte på besøk ut av byen, om de ikke må....
Gjest Gjest_Lena_* Skrevet 14. juli 2009 #13 Skrevet 14. juli 2009 Hei TS! Jeg bor selv i Lørenskog, som er et stykke nærmere Oslo enn både Strømmen og Lillestrøm. Og jeg jobber i Oslo. Toget fra Lørenskog st. til Oslo S. tar ca 11-12min., og bussen tar ca. 15-20 min inn til Oslo S. Har dere vurdert å bosette dere her? Her er det mye skog og mark, kino, bibliotek, kjøpesentere, mange skoler m.m. Verdt å vurdere!
Concertina Skrevet 14. juli 2009 #14 Skrevet 14. juli 2009 Jeg vil tro trådstarter allerede har kjøpt seg hus for 3 år siden Ang nattog - nei, siste toget går 01.10 i helgene (og går ikke gjennom Romeriksporten), men det går nattbuss som ikke kjører melkerute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå