Studine83 Skrevet 28. november 2006 #1 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Endret av meg selv Endret 6. mars 2007 av Studine83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studine83 Skrevet 29. november 2006 Forfatter #2 Del Skrevet 29. november 2006 Det høres veldig fornuftig ut, problemet er bare at det ikke er så lett å la være å tenke på ham. Føles ut som om hele dagen min avhenger av om han tar kontakt med meg eller ikke... Synes nesten det er mer slitsomt å være forelsket enn det er gøy, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lestat Skrevet 29. november 2006 #3 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Men nå har vi hatt noe på gang i flere uker, og nå vil jeg vite om han vil ha noe forpliktende med meg eller ikke! ← Så dere har altså nettopp møttes, og langt i fra hatt tid til å bli sikkelig kjent, og du lurer på om han vil forplikte seg på det grunnlaget ? Det hadde vært for tynt for min del i alle fall. Huff, innser at jeg høres litt desperat ut, men det er så fortvilende å gå rundt dag ut og dag inn og være redd for å bli utnyttet. Ikke har jeg hørt noe fra ham i dag heller:( ← Har du det ikke bra og er nyforelsket ? Det kan vel knappes kalles å utnytte selv om han mot formodning finner ut at han ikke vil dette ? Senk skuldrene, og sett hjernen i gir. Greit å få med seg hva man eventuelt begir seg utpå, i stedet for kun å basere avgjørelser på følelser. Endret 29. november 2006 av Lestat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 29. november 2006 #4 Del Skrevet 29. november 2006 Enig med Lestat, også syns jeg det er rart at du har greid å bli så forelska i han typen her, når du har kjent han så kort. Det er vel ikke tilfeldigvis veldig lenge siden sist du hadde type? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studine83 Skrevet 29. november 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 29. november 2006 Takk for fornuftige svar... godt å få noen tilbakemeldinger fra objektive mennesker:) Og jeg er vel egentlig helt enig med dere også! Jeg har kjent ham i et halvt år, var på date med ham tre ganger for et halvt år siden, men så var det dårlig timing for begge og det ble ikke noe mer av det. Men så har jeg "hatt ham i bakhodet" etter det, og det var heldigvis gjensidig, og derfor har vi nå datet i to måneder. Jeg er nok litt utålmodig av meg, og bør skjerpe meg på det punktet... Når jeg snakket om at jeg var redd for å bli utnyttet, så er det fordi han selv har sagt at han har utnyttet jenter tidligere... da blir man jo naturlig nok skeptisk... Skjønner ikke hvordan han sier sånn til meg... Men jeg sa ihvertfall klart i fra helt i begynnelsen at dersom han bare var ute etter én ting så kunne vi avslutte kontakten først som sist, så jeg må vel bare stole på ham... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liskat Skrevet 29. november 2006 #6 Del Skrevet 29. november 2006 Min erfaring er at hvis jeg er i tvil om noe kommer til å gå så går det ikke. Er jeg i tvil om hva han vil etter ca en måned med dating så betyr det at han ikke vil. At han ikke er tydelig kan bety at han er av typen "fobi mot forpliktelser" og da er det best å skygge banen (har vært borti en del av den typen, ja...) Og at han sier han har utnyttet jenter er et stort rødt flagg i min bok... Men jeg vet nå ikke, jeg kjenner ikke fyren og vet ikke detaljene, men grovt sett etter det du forteller er det en jeg kanskje ikke ville satset for mye på, særlig siden dere har kjent hverandre en stund og han likevel ikke er tydelig på hva han vil med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 29. november 2006 #7 Del Skrevet 29. november 2006 Det er typisk for oss jenter å gruble over ting som egentlig ikke betydde noe mer enn akkurat det som ble sagt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studine83 Skrevet 30. november 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 30. november 2006 Min erfaring er at hvis jeg er i tvil om noe kommer til å gå så går det ikke. Er jeg i tvil om hva han vil etter ca en måned med dating så betyr det at han ikke vil. At han ikke er tydelig kan bety at han er av typen "fobi mot forpliktelser" og da er det best å skygge banen (har vært borti en del av den typen, ja...) Og at han sier han har utnyttet jenter er et stort rødt flagg i min bok... Men jeg vet nå ikke, jeg kjenner ikke fyren og vet ikke detaljene, men grovt sett etter det du forteller er det en jeg kanskje ikke ville satset for mye på, særlig siden dere har kjent hverandre en stund og han likevel ikke er tydelig på hva han vil med deg. ← Nettopp, det er sånn jeg føler det... jeg synes det er kjipt å føle meg usikker på hva han vil etter så mange uker. Synes han gir veldig tvetydige signaler - det går fra å føles ut som om vi nesten er kjærester, til neste dag hvor jeg ikke vet hvor vi står igjen. Det føles ganske håpløst. Og at han har utnyttet jenter tidligere er også et stort rødt flagg i min bok... for uansett om han har forandret seg nå, så synes jeg det sier litt om moralen hans. Og i går når han jeg har noe på gang med + en kamerat av ham snakket om festforberedelser til helgen, så snakket de sammen som om de puler rundt hver helg.. sikkert gutteprat (og jeg kan jo være stor i kjeften og si ting på kødd jeg også), men jeg synes det var latterlig at han sa sånne ting når jeg var i nærheten, han må jo skjønne at å kødde med sånne ting i begynnelsen av et forhold ikke er noe sjakktrekk... bygger jo ikke akkurat oppunder tilliten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 30. november 2006 #9 Del Skrevet 30. november 2006 Jeg var i sammme sutuasjonen for noen år tilbake, og det kom ikke noe godt ut av det. Han her var hakket verre da: Jeg var dødsforelska og han gikk fra å være en "kjæreste" og si søte ting, til å plutselig bli sur og være skikkelig bitch rett og slett. Det endte i alle fall med at jeg ble såra igjen og igjen, men jeg har lært masse av det i alle fall! Hvis han er interessert i mer enn 1 ting, så MERKER du det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anela Skrevet 4. desember 2006 #10 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg skjønner godt at du kan bli forelsket etter så kort tid, jeg slår deg der. Men de jeg har vært mest gal etter på denne måten har være de som har "holdt meg på gress" og aldri gitt tydelige signaler. Noen gutter får jenter til å bli hysterisk forelsket fort, og har kanskje glede av oppmerksomheten. Hvis du synes at du har mer behov for kontakt enn han gir deg tyder det på en ubalanse. Jeg gikk og mistenkte en person for å ikke være interessert i noe ordentlig, selv om han oppførte seg veldig lidenskapelig innimellom. Men tvilen har ofte rett. Jeg spurte ham rett ut, og han "var ikke klar for et forhold" osv. To år senere ser jeg at han har damer i ca. 3 måneder, og så er det en ny. Enda han er temmelig langt oppe i årene. Jeg kan fortsatt være betatt av ham når jeg ser ham, og det irriterer meg. Jeg synes liksom han skylder meg en del oppmerksomhet, som kunne reparert den selvtilliten han har ødelagt noe av hos meg. Men jeg skjønner også at et forhold med ham aldri ville fungert. Min erfaring er at det som fungerer ikke gir deg så mye tvil og usikkerhet. Men man kan selvsagt bli forelsket i de mest upassende personer, det beste man kan gjøre er vel å holde seg unna dem. Jeg synes ikke du har noe å tape på å spørre ham rett ut (på en rolig, u-desperat måte) hva han egentlig vil. Det er verre å ikke vite noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liskat Skrevet 4. desember 2006 #11 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg skjønner godt at du kan bli forelsket etter så kort tid, jeg slår deg der. Men de jeg har vært mest gal etter på denne måten har være de som har "holdt meg på gress" og aldri gitt tydelige signaler. Noen gutter får jenter til å bli hysterisk forelsket fort, og har kanskje glede av oppmerksomheten. Hvis du synes at du har mer behov for kontakt enn han gir deg tyder det på en ubalanse. Jeg gikk og mistenkte en person for å ikke være interessert i noe ordentlig, selv om han oppførte seg veldig lidenskapelig innimellom. Men tvilen har ofte rett. Jeg spurte ham rett ut, og han "var ikke klar for et forhold" osv. To år senere ser jeg at han har damer i ca. 3 måneder, og så er det en ny. Enda han er temmelig langt oppe i årene. Jeg kan fortsatt være betatt av ham når jeg ser ham, og det irriterer meg. Jeg synes liksom han skylder meg en del oppmerksomhet, som kunne reparert den selvtilliten han har ødelagt noe av hos meg. Men jeg skjønner også at et forhold med ham aldri ville fungert. Min erfaring er at det som fungerer ikke gir deg så mye tvil og usikkerhet. Men man kan selvsagt bli forelsket i de mest upassende personer, det beste man kan gjøre er vel å holde seg unna dem. Jeg synes ikke du har noe å tape på å spørre ham rett ut (på en rolig, u-desperat måte) hva han egentlig vil. Det er verre å ikke vite noe. ← Jeg vet veldig godt hva du mener... Har vært borti en av den typen selv, og hvis jeg tilfeldigvis ser han idag så dukker litt av følelsene opp igjen, fordi det egentlig (i mitt hode) skulle vært noe seriøst der. Men så var han ikke klar for dame, mente han var en elendig kjæreste, etc, etc. Jeg tror han kanskje er typen som lett forelsker seg i en jente, og er så sjarmerende at jenter lett faller for han (han er egentlig ikke kjekkere enn gjennomsnittet, men har en vanvittig sjarm når han bare vil), og så fordufter forelskelsen like lett som den kom... Og så tok det meg et halvt år å komme over han, men føler på en måte fremdeles at noe mangler mellom oss som skulle vært der, så jeg kan nok aldri ha han som venn heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Studine83 Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 5. desember 2006 Ja, jeg er også enig i at det ikke er noe godt tegn at jeg føler meg usikker... jeg skulle ønske han tok mer kontakt med meg enn det han gjør (nå har vi jo kontakt hver dag og det er selvfølgelig nok, men det handler litt om hva han sier når vi har kontakt.. det er veldig opp og ned). Men nå har vi "avtalt" å ikke holde på med andre osv. Det må vel være et skritt i riktig retning? Har på en måte lyst til å spørre om det kan bli noe mer mellom oss - om han har lyst på et forhold etterhvert, men blir ikke det å sette kniven på strupen hans og skremme ham bort? Burde ikke sånne ting gå naturlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 10. desember 2006 #13 Del Skrevet 10. desember 2006 Høres ut som du har truffet min X.... Det er da bedre å sette kniven på strupen og miste han enn å bli holdt på gress for ingenting. Jeg ble holdt på gress i ett år, fant ut at noen av hans perifere kamerater hadde en statistikk på hans "forhold" til jenter og det stemte forsåvidt bra for meg... At dere er enige om å ikke holde på med andre er både vel og bra.... Vi hadde også en slik avtale men det var da også alt,.. han var allikevel hele tiden på jakt etter ei ny jente og siden vi ikke var offisielt sammen men hadde en avtale kunne han ganske enkelt bare bytte meg ut når han fant ei ny og spennende jente,- helt uten å si noe til meg bortsett fra at hen sluttet å ta kontakt. At han snakker med kammeratene som om han stadig holder på med andre jenter kan være for å gjøre deg sjalu og teste ut hvor han har deg henne og lettere "eie" deg uten å bli "eid" selv. Synes du skal la det stå til, gi han beskjed om at det er vinn eller forsvinn og at du ikke vil holdes på gress. Så slipper du å sitte igjen med svarteper slik som jeg. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå