Gjest Gjest_thea_* Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 hei! Jeg har vært sammen med kjæresten min noen måneder nå, og før dette hadde vi vært sammen i over 4 år før vi hadde ett lite opphold på 7-8 mnd. vi har tenkt litt på å bli samboere, men er redd det kanskje er litt tidlig. forholdet fungerer veldig bra nå, og vi kjenner hverandre veldig godt siden vi har vært sammen såpass lenge før. men vi har aldri vært samboere. hvordan var dette for dere? hvor gamle var dere og hvor lenge hadde dere vært sammen?
Gjest StockDama Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Jeg og samboern hadde vært sammen i ca ett år før vi flytta sammen. Det er kanskje kort tid for mange, men vi hadde allerede bodd sammen et år før vi bestemte oss å bli samboere =D ...folkehøgskole =p Jeg er i fra finnmark, og han sørnorge, så samboer var så og si det mest naturlige steget for oss. Så nå bor jeg i sør sammen med typen, har aldri hatt det bedre.
Chic Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 kjæresten og jeg flytta sammen offisielt 8 mnd etter vi ble sammen, men vi hadde omtrentlig bodd sammen siden dag 1 Mest pga at vi er fra to forskjellige land, så har det bare blitt til at han kom til Norge når han var ferdig med jobbopphold i annet land (et tredje land altså). Mai i år flytta jeg ned til landet hans, derav den offisielle datoen Kanskje fort for mange, spesielt med tanke på at jeg forlot mitt land for han, men har ingen anger, alt går bra, og forholdet er supert
Laban Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Den store forskjellen (for meg) på kjæreste og samboerskap, er at det er lett for at man glemmer å finne på ting sammen når man er samboer. "Vi ser hverandre jo hele tiden", sier fyren når jenta etterlyser "finne på ting sammen". Å se hverandre fordi man bor sammen er jo dessverre ikke det samme som å finne på noe sammen - så der gjelder det å passe på (mine erfaringer). Ellers er det vel bare å ordne seg så man slipper krangel om teite bagateller som husarbeid (vaksehjelp), tannkremtuben (to stykker) osv... Har blitt samboer etter kun et par-tre måneder begge gangene... 27 første gang, 31 andre gang.
Drua Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 Vi ventet bare 3 mnd fra vi ble sammen til vi flyttet sammen, det gikk ganske gradvis- jeg var hos han mer og mer og hadde stadig flere ting hos han, og tilslutt tok vi bare det siste flyttelasset. Angrer ikke på det
Arkana Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Jeg var 21 og samboeren min 30 da vi flyttet sammen. Da hadde vi vært sammen ca 9 mnd. Det føltes riktig, og var i tillegg praktisk siden jeg nettopp var ferdig med studier i utlandet og vi så ikke noe poeng i at jeg fant meg en egen leilighet når jeg kunne flytte inn i hans. Å være samboere har vært fantastisk fra første stund. Vi fungerer godt sammen og elsker å være i hverandres selskap, vi kjeder oss aldri. Den største utfordringen når det gjelder samboerskap er etter min mening hverdagen, rett og slett. Det å skulle samarbeide om husarbeid, økonomi o.l. Det å skulle koordinere jobb, fritidsaktiviteter, mine/dine/våre venner og tid sammen. For noen går det veldig greit, for andre kan det by på utfordringer. Hva som er for tidlig er det vel bare dere som kan bestemme. Noen flytter sammen med en gang og lever lykkelige sammen i alle år, andre venter lenge og vil være 110% sikre, men skiller lag etter kort tid. Personlig mener jeg likevel at man bør kjenne hverandre rimelig godt og gjerne ha snakket om det å bli samboere, som hvordan man skal ordne økonomien og andre ting som i ettertid kan skape problemer.
Gjest Eir Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 Vi var og kikket på leilighet samme dag som vi ble offisielt kjærester. Da hadde vi kjent hverandre i 3-4 måneder, og jeg var 22 og han 25. Vi er begge av den typen som tar kjappe avgjørelser, så dette har fungert fint for oss. Største utfordringen for oss var at han ikke hadde vært skikkelig samboer før, så han måtte lære litt om hva som er normale hensyn og ta og ikke. Men det gikk seg relativt fort til.
Gjest tss Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 Vi har vært sammen i 11mnd, og bor på samme rom.. Deler leilighet med to andre. Har sovet sammen hver natt siden mars. Men til våren blir vi samboere, bare oss to
Gjest Gitte Skrevet 29. november 2006 #9 Skrevet 29. november 2006 Vi flytter sammen til sommeren, og da har vi vært sammen i 3,5 år Endelig kan jeg svare også! hihihi neeeida, ikke glad for at jeg endelig flytter med han
Gjest Catwoman Skrevet 29. november 2006 #10 Skrevet 29. november 2006 Vi flyttet sammen etter tre og en halv måneders bekjentskap, og da hadde vi vært kjærester i ca tre av de - det gikk ganske fort, og det ligner egentlig ikke meg (eller han heller for den del) i det hele tatt. Nå har vi bodd sammen i to og et halvt år og har det fortsatt fint Vi var 21 og 34 år da vi flyttet sammen.
Malama Skrevet 29. november 2006 #11 Skrevet 29. november 2006 Vi flytta sammen offisielt sett da vi hadde vært sammen i litt over et halvt år. I praksis bodde vi sammen det meste av tida før det også, selv om vi hadde hver vår hybel. Ettersom vi uansett var vant til å sove sammen (gleden med samboerskap var dobbeltseng, to stykker i en 75 cm bred seng i et semester var trangt...) og spise sammen, dele på oppvasken og matlaginga, og stort sett hadde handla sammen (den maten vi deretter spiste sammen) lenge var det en gradvis overgang og ikke noe stort sjokk. Vi var da 22 år gamle begge to. Nå er vi 27, har kjøpt hus og er forlova, gifter oss neste sommer. Det gikk fort ja, og ingen av oss hadde vært samboer før, og vi ble fort sammen og flytta fort sammen, men det føltes så rett, og det har jo tida vist at stemmer
Solskinnsbolla Skrevet 29. november 2006 #12 Skrevet 29. november 2006 var kjærester i 7 mnd før vi ble samboere. begynte å snakke om det etter ca 4 mnd sammen det er et stort skritt og ta, man kan tenke og tenke, men man vet ikke før man har prøvd. har du lyst til å prøve da?
Gjest gjesta Skrevet 29. november 2006 #13 Skrevet 29. november 2006 Vi flytta sammen med en gang vi. Men hun var fra nord og jeg fra midt-norge og da ble det naturlig slik.
Gjest -eline- Skrevet 29. november 2006 #14 Skrevet 29. november 2006 Vi har vært sammen i 3 år til jul, og som du ser av tickeren min så flytter vi sammen snart :-D Vi ville flyttet sammen før om det hadde vært praktisk mulig, men fram til sommeren så bodde vi i hvert vårt land, og det siste halve året har han jobbet på vestlandet mens jeg har studert på østlandet. Er glad vi begge har et tidligere samboerforhold bak oss, tror det gjør at vi begge vet hva vi går til. I tillegg så føles det jo bare helt rett å flytte sammen, å endelig få tilbringe hverdager sammen. Mulig jeg er rar, men det er det jeg ser mest fram til Er enig med flere over her at det er viktig å ikke slutte å gjøre ting sammen selv om man flytter sammen og at man nok bør diskutere hvordan man skal løse økonomi og husarbeid på forhånd. Det er de to tingene som virkelig kan gå galt om man ikke er enig.
~Mrs.Valentine~ Skrevet 1. desember 2006 #15 Skrevet 1. desember 2006 Jeg har akkurat blitt samboer med min kjæreste, som jeg har vært sammen med siden mars. Egentlig ble ikke overgangen så veldig stor siden jeg nærmest har bodd hos ham siden sommeren. Men det er klart det er en ny hverdag, og i tillegg til at det er veldig koselig er det utfordrenene og skulle være to. Jeg har ikke erfaring med samboerforhold før,så jeg har ingenting å sammenligne med,men jeg synes det går fint. Vi snakket en del om ting før vi flyttet sammen, og har f eks satt en del grenser slik at vi ikke skal komme opp i problemer. Tror vi gjorde lurt i å snakke om en del ting først. Vi har ikke vært sammen kjempe lenge, og mange velger nok å vente enda lenger enn de vi har gjort,men jeg føler jeg har gjort det riktige.
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2006 #16 Skrevet 1. desember 2006 Vi begynte husjakten etter å ha vært sammen i noen måneder. Men vi hadde kjent hverandre siden tenårene og var begge voksne, forelsket for andre gang (eller var det tredje *fnis* ) -altså i hverandre- og visste godt hva vi ville. Nå er vi gift på tredje året, har vært sammen i sju
Gjest niomi Skrevet 1. desember 2006 #17 Skrevet 1. desember 2006 Vi flyttet sammen etter 2.5 år. Første året bodde vi i hver vår del av landet, og møttes i underkant av annenhver måned. Så flyttet jeg til "hans" by, og vi bodde på samme rom i kollektivet han bodde i i et par måneder mens jeg lette etter et eget sted å bo. Vi bodde så i "tøffel-tusle-avstand" fram til vi flyttet sammen. Veldig glad vi var kjærester så lenge før vi ble samboere. Selv om jeg syntes han brukte fryktelig lang tid til å bli klar til å bli samboer med meg.
Scorpina Skrevet 2. desember 2006 #18 Skrevet 2. desember 2006 Om to uker feirer vi 14 år ilag - - hu hei som årene flyr... Vi ble kjent i august, ilag i desember og i januar året etter hadde jeg flytta inn til han. Januar året etter der igjen flytta vi til kåken vi kjøpte ilag, og her bor vi fortsatt :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå