Gjest mata Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Hvor mye koster det å sende en katt med fly? Katta må sendes som frakt og det er stengt på denne avdelingen hos SAS på kvelden så jeg spør her. Kan katten være i en godkjent reiseveske eller kreves det et bur og må man kjøpe dette eller leier man? Bør katten få beroligende før en slik reise? Jeg spør for en venninne og dette haster litt så jeg håper noen vet dette.
onyx Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Reiser katten alene eller har noen den med? Uansett, kattereisen MÅ bestilles på forhånd, man kan ikke bare dukke opp med katten og håpe at den får være med flyet. Godkjent bur/reiseveske er nødvendig ja. Reiser den i cabinen er det egne mål som gjelder så spør flyselskapet. Reiser den i bagasjerommet er det bur i plast eller stål som er godkjent. også her er det egne størrelser som anbefales, så spør! Pris for dyr i cabinen er 150 kroner per strekning (dvs bytter du fly en gang betaler du 300). I bagasjerommet vet jeg ikke, prisene er avhengig av om dyret reiser alene eller ikke, dvs om eier er med.
Gjest mata Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Katten skal dessverre reise alene. Eieren har godkjent reisebur og det er ikke bytte av fly underveis. Det er bare to dager igjen til katten må sendes, men hun som eier katten skal ringe godsavdelingen og høre i morgen.
onyx Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Det er veldig dyrt å sende dyr alene, greit å vite så man ikke får sjokk... Hvis hun har godkjent reisebur for fly, så er det greit. Uansett tror jeg ikke lengre det leies ut reisebur, men jeg er ikke sikker. Beroligende er så som så. Anbefales egentlig ikke såfremt dyret ikke blir veldig stresset og oppkavet, og dosering MÅ prøves ut på forhånd! Om katten må reise om et par dager er det litt seint å begynne med dette nå, transport av dyr må man da kunne planlegge litt bedre?
Gjest mata Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Dette er veldig dårlig planlagt, men venninnnen min er ikke frisk og er inn og ut fra sykehuset, og han som passer katten kan ikke ha henne mer og har ikke sagt i fra om dette før i går. Meningen er at katten skal sendes hjem til hennes foreldre. Hun bor ikke her, ellers kunne jeg passet katten en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå