Gå til innhold

Arkana eller noen kakebakere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg med ei oppskrift? Kakemons har ei kake som heter African Dream. Det er en kake med mandelbunn og en sukkerbrødbunn dynket i Baileys, fylkt med en mild kaffemousse med sjokoladebiter og vaniljekrem. På toppen et tynt lag med tropisk gele, sjokoladepynt, og sidene av kaken kledt med ei stripe lefse som gir giraff-effekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dessverre ingen oppskrift på en slik kake, og heller ingenting som ligner. Kanskje du kan prøve deg fram selv? Det finnes jo nok av oppskrifter på bunner, mousse og gelé. Ellers synes jeg kaken høres veldig god ut, så det hadde vært gøy om noen hadde oppskriften.

Skrevet

Tenkte å lage den til en barnedåp i helga, men da får jeg ikke anledning til å prøve og feile så mye. Men jeg liker igrunnen å trikse og mikse litt med oppskrifter, så vi får se om jeg hiver meg på og forsøker. Tenkte kanskje det fantes ei oppskrift, så sparte jeg meg litt usikkerhet. Den var iallefall usannsynlig god da jeg smakte den, så jeg prøver.

Skrevet (endret)

Fant en oppskrift på kaffemousse: http://www.na.se/mat&dryck/visa_recept.asp?intId=1300

Sukkerbrød, mandelbunn og vaniljekrem er lett og finne oppskrifter på, det har du kanskje til og med hjemme.

Den stripelefsa, tror jeg er å få kjøpt ferdig på enkelte butikker. Hvis ikke så er det jo ingen krise uten, den lefsa skjuler jo bare kantene på kaka.

Endret av pulverheksa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...