Gå til innhold

God kaffe på jobben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter hva jeg har hørt, oppgir så mange som 8 av 10 at de ikke er fornøyd med kaffen de får på jobben, stemmer dette og hva er i så fall god kaffe?

Skrevet

Vi har verdens beste kaffe på jobben. Skulle med glede hatt samme maskin hjemme - i tillegg til vanlig kaffe i kantinen - så har vi en super kaffeautomat med en deilig cappucino ... og andre varianter.

Skrevet

Ingen har klaget.

Men det er vel bra det siden vi selger den samme kaffen :ler:

Skrevet

Gøy med kaffeentusiaster, hvilke merker er gode? Bønner, malt, mørkbrent?

Skrevet

Har aldri opplevd god kaffe på jobben. Derfor har jeg en liten presskanne på kontoret. ;)

Problemet har vært kaffemaskiner som a)bruker/lager dårlig kaffe 2)er nescafébasert :sprettoy: 3)renses sjelden.

God kaffe er nylaget, (helst av nymalte bønner), og helst kokt i kaffekjele. Mmm.

Skrevet

Kan vel ikke påstå at kaffen på jobb er den beste, nei. Innsparinger har gjort at ansatte nå er så heldige at vi får pulverkaffe.......urhg.....

Skrevet

Jeg er veldig fornoeyd. Faar gratis Illy-kaffe paa jobben (henter fra kafe over gaten).

Skrevet

Vi har kaffemaskin som lager kaffe av nymalte bønner. For meg, som liker å leke meg med Isomac'en hjemme, blir kaffen litt stusslig, men den er helt grei. Ellers har vi også kaffebar på jobb, og de lager OK espresso til en OK penge.

Skrevet

Tynn Ali kaffe er vel ikke favoritten nei ;)

Skrevet

Jeg er ganske fornøyd med kaffen på jobben. Det er fordi det er stort sett jeg som lager den. Mine kollegaer der derfor ikke alltid like fornøyd som jeg er. :ler:

Men det beste hadde vært å fått tilgang på espresso. *drømme*

Skrevet

På min arbeidsplass er kaffen tynn og "sur" traktekaffe som helles på termokanner. Selve kaffepulveret er av god kvalitet egentlig, men det hjelper jo ikke når den er så tynn (og sur). Men den går ned likevel da. Drikkes stort sett mens jeg gjør andre ting uansett.

Skulle ønske at vi hadde en maskin som kvernet bønner og leverte både vanlig kaffe og espresso, men det tror jeg kommer til å forbli en drøm...

Liker best sterk kaffe og aller helst espresso, men drikker stort sett Nescafe Brasero hjemme (ettersom jeg er den eneste i huset som drikker kaffe).

Skrevet

Vi har en Moccamaster på jobben og trakter kaffe etter behov. Kan ikke klage på kvaliteten; den blir omtrent som hjemme. Merket bestemmer den som kjøper. Vi må nemlig holde kaffen selv...

Skrevet

Vi har også moccamaster, men den blir ikke rengjort så altfor ofte. (Note to self: rengjøre trakter i morgen....) Og vanlig Friele frokostkaffe tror jeg. Grei nok når den er nytraktet, men etter noen timer på kanna så....uff. Men laber kaffe er bedre enn ikke kaffe.

Men faktisk så har vi en ganske bra kaffemaskin også - bare i en annen etasje. Riktignok maler den ikke kaffebønner ;) men smaken er slett ikke verst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...