Gjesteline Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Jeg har satt inn en annonse på bruktmarkedet her på KG, tenkte jeg skulle bli kvitt litt som bare står/ligger der, og samtidig få meg noen ting jeg faktisk kommer til å bruke. Men da jeg skulle fylle inn hva jeg kunne tenke meg å få i bytte, ble jeg litt svar skyldig og fyllte bare inn noen vage svar. Det slo meg derfor at jeg må spørre andre KGere som er flinkere enn meg, jeg er helt håpløs Så får jeg bare kjøpe det jeg ikke får byttet til meg. Jeg har skikkelig tørr hud i ansiktet (på kroppen, også, men har funnet en bra bodylotion), noen ganger så tørr at jeg flasser på kinnbena og i nesevingene. Noen ganger opp til 3, 4 småkviser på haken. Det har ikke lyktes meg å finne en bra ansiktskrem - noen som har gode forslag som ikke koster masse penger (i tilfelle ingen vil bytte med meg og jeg må kjøpe selv )? Jeg bruker lite sminke, renser huden med mildt ansiktsvann om kvelden (men slurver ofte) og vann om morgenen. Håret er opprinnelig mykt og nordisk, og jeg har alltid prøvd div volumprodukter. Men en frisør (som bare skulle stripe) klarte å ødelegge det fullstendig i fjor (bleket i stedet for å lysfarve det). Jeg vil ikke klippe meg kort, så jeg lever nå med tørt og brusete hår som jeg selvsagt ikke aner hvordan jeg skal stelle. Tips?
SJP Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Hei. Til håret ditt vil jeg ambefale denne serien. Selv har jeg bare prøvd anti snap, som funker utrolig bra. Men flere av veninnene mine bruker hele serien, og de er kjempefornøyd. Som ansiktskrem vil jeg ambefale denne som er for tørr hud og kombinert tørr hud. Clinique vil nok passe huden din veldig bra ettersom de er uten parfyme, for tørr hud har en tendens til å bli værre av parfyme.
Bex Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Hei Jeg kan hvertfall prøve å hjelpe deg med ansiktet :o) Hadde det på samme måte frem til jeg oppdaget Biotherm Oleo Source. Den fikset problemet med flassende, tørr hud. Men bruk bare en eller to krukker. Huden kan bli "overstimulert". Da jeg fikk flassingen og tørrheten under kontroll (tror jeg kan si at jeg stabiliserte huden) byttet jeg til Dermalogica "Actice Moist" fuktighetskrem og jeg renser med "Special Cleansing Gel". Har nå brukt det i fire uker, og siste rest av uren hud er i ferd med å forsvinne. Men kremen jeg bruker nå er ikke like aktiv som Biotherm-kremen, men siden huden er stabilisert, treger jeg kun fuktighet. Endelig er jeg blitt kvitt kvisene jeg har slitt med de siste årene. NB. Jeg vet at Clinique funker for mange, men mange får også allergiske reaksjoner av det. Så vær forsiktig om du prøver det, kanskje lurt å teste det ut et annet sted enn midt i ansiktet først :o) Bex
Felina Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 [som ansiktskrem vil jeg ambefale denne som er for tørr hud og kombinert tørr hud. Clinique vil nok passe huden din veldig bra ettersom de er uten parfyme, for tørr hud har en tendens til å bli værre av parfyme.←
Gjesteline Skrevet 29. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2006 Tusen takk for flere gode forslag, jenter! Kommer definitivt til å prøve Redken-produktene (eller, å få byttet til meg, i første omgang )! Cliniques Dramatically different moisturizing lotion har jeg prøvd før, og den holder ikke. Så fort den har trukket ordentlig inn (maks en halvtime), er huden stort sett like tørr og stram. Men jeg tror ikke jeg har kombinasjonshud..? Huden er like tørr over det hele, med tendens til flassing enkelte steder, og noen ganger (kanskje en-to ganger i måneden) får jeg enten én litt stor eller noen få, små kviser, nesten alltid på haken. Føles hormonelt betinget. Er dette virkelig kombinasjonshud? Jeg har alltid brukt produkter for tørr hud, og det har alltid funket og aldri gjort de få kvisene jeg har hverken verre eller bedre... Innbilte meg at kombinasjonshud betydde urenhud på mer "fast" basis. Lurer på om jeg skal prøve Biotherm Oleo Source, som Bex anbefaler, er den dyr? Hvis jeg ikke får byttet den til meg, må jeg jo kjøpe den...
Gjesteline Skrevet 29. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2006 Nå har jeg vært og sjekket flere av de nevnte produktene på Strawberrynet og Lookfantastic - for noen priser Skjønner at jeg må satse på å få byttet til meg noen av disse, for jeg har ihvertfall ikke råd til å kjøpe dem Spesielt ikke når jeg ikke vet om de funker på huden min, engang!
Bex Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Hei Tror det kan være lurt å prøve Oleo Source. Er det ikke noen du kjenner som skal på taxfree eller noe, da? Min erfaring er at det ikke lønner seg å spare på hudpleieprodukter, men man må jo selvsagt ha pengene for å kunne bruke dem... Men du bør jo kunne få en prøve på den på parfymeri. Og om du går innom flere, har du kanskje nok til prøve den en ukes tid. Da finner du jo ut om den gir nok. Idag har jeg faktisk hverken foundation eller concealer på meg, og det er utrolig når jeg tenker på hvordan huden så ut bare for noen måneder siden. Så det finnes håp! Bex
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå