Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=3573

Herregud da! Stakkars barn.

Greit nok med problemer senere.. Men det er jo helt j*vlig å gå rundt med hull i tennene over lengre tid! :o

DETTE burde ikke velferdslandet Norge tillate! :sinna:

Tenk å la pengesparing gå ut over små barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når skal politikerne begynne å tenke??? :evil:

Får ett av mine barn problemer med melketennene så får jeg vel heller ta dem med til min privatpraktiserende tannlege.....

Ikke snakk om at de skal gå rundt med hull i melketennene.

Gjest sexysadie
Skrevet

Hvorfor får småbarna hull i tennene? Jo oftest fordi foreldrene har latt dem få for mye søtt.

Null Hull generasjonen son jeg tilhører er forbi.

Gjest Anonymous
Skrevet

det er ikke bare forde de får for mye søtt. Alle barn får for mye søtt,men med melketenner er det annerledes.

Voksne har aldri spist så mye søtt som nå, men tennene berger de.

vet om en pike som måtte trekke tennene da hun var fire. Hun hadde fått melk på flaske om natten i to år. der skulle foreldrene ha gitt henne vann!

Forstår ikke foreldre som må gi ungene melk om natta.

Kjenner barn med melketenner,kun snop på lørdag. tannpuss er de veldig nøye med, men tenna ser ikke ut.

Skrevet

Vel dere har jo selv valgt det.

Massinnvandringen koster flesk og dette går nå på bekostning av barna våre. For ikke så lenge siden så var det en innvandrer, ansatt hos UDI, som underslo flere millioner derfa. Han ble slapp ut fra avhør dagen etterpå og kunne om han ville fritt reise tilbake til hjemlandet med lomma full av penger!!! Dette henger ikke på greip! Nå må folket våkne - eller så går det norske samfunnet rett vest.

Spar meg for de dumme unnskyldningene om at jeg setter barna opp mot innvandrere.

Innavndrere kan i dag fritt reise på ferie til hjemlandet som de en gang "flyktet" fra! Disse er kun økonomiske flyktinger og hvis dere tror at det er bestmødre fra Vestlandet som smugler/omsetter mest narko her i landet, så tar dere feil. 90% av all narko styres av kriminelle assylsøkere/innvandrere!

Tipper jeg rett så sletter moderator dette (etter at de har lest Klassekampen vel å merke)!

I løpet av disse skundene dere brukte på å lese dette så er en kronesautomat blitt tømt av en innvandrergjeng!

VÅKN OPP FØR DET ER FOR SENT!

Jeg vil heller bruke penger å tennene til barna våre enn å sponse ferieturer på innvandrere!

Skrevet

Et innlegg forbigås.

Men ellers - kommunene er fattige. De får ikke penger av onkel stat til de reformene staten vedtar. Og det er bevisst, for kommunene skal bli mer effektive. Effektiv er et annet ord for nedskjæringer i økonomenes ordbok, og tar seg mye finere ut i saksdokumenter enn nedskjæringer og oppsigelser.

Kommunene skal altså tvinges til å effektivisere, og det gjøres enklest ved å konkurranseutsette oppgaver og gi dem til det private næringslivet. Det gjelder renovasjon, sykehjem, barnehager - og om ikke lenge gjetter jeg - skoler.

Arbeidsforholdene og betingelsene blir dårligere for folk, for selskapene som går inn gjør jo det for å tjene penger - ikke av veldedighet. Og dårligere pensjonsavtaler - eller manglende sånne, gjør at priser kan settes ned. Nå har det vist seg at det er ikke så enkelt å drive et privat sykehjem med overskudd, men.....

Og det er den veien vår regjering vil gå. Om barna ikke får reparert tennene fordi kommuneøkonomien er for stram - vel, det er kommunens ansvar, for de kan bare prioritere bort et sykehjem eller to, så får de råd til barnas tannhelse - for å sette det på spissen.

Dessuten - når ikke kommunen har råd - hva gjør foreldre da? Jo de som har råd til det tar med ungene til sin private tannlege og betaler for det - selv om tannpleie for barn i utgangspunktet er gratis fram til barnet er 18 år. Og snart kan vi sikkert kjøpe en tannhelseforsikring for barn, sånn privat, og regjeringen kan si at markedskreftene virker og kommunen fortsatt kan velge, men fortsatt må effektivseres.

Men overrasket - det blir jeg ikke.

Skrevet
Hvorfor får småbarna hull i tennene? Jo oftest fordi foreldrene har latt dem få for mye søtt.

Null Hull generasjonen son jeg tilhører er forbi.

Det er ikke alltid faktum SS. Å spise godteri fører ikke alltid til hull i tennene. Det er så forskjellig fra person til person.

En venninne av meg og meg selv som eksempel fra barneskolen. Vi spiste begge mye godter...(uff...) og jeg fikk masse hull i tennene. Hun fikk ingen og hadde heller ingen på ungdomsskolen. Kjenner også flere som har vært "hullfrie" til tross for iherdig syreangrep og godteriinnførsel i munnen....

Til den egentlige saken i VG : Det stinker!

Nå blir folket nedprioritert på ALT!

Alt blir dyrere og vanskeligere for vanlige arbeidsomme folk. De som er rike og nullskatteytere, får mere skattelette og kan gosse seg i yatchene sine.

Motbydelig av politikerene ! Heia Norge! :evil:

Skrevet

Det er bekymringsverdig at så mange av dere dømmer foreldrene for hvordan tennene til barna ser ut. Min kjære har en sjelden tannsykdom som gjorde at han måtte trekke alle de få tennene han hadde igjen da han var fire år. Gikk da tannløs i to år.

Sønnen vår har arvet denne dritten og jeg håper inderlig han ikke får det slik som pappan. Vi er veldig nøye med forebyggingen(gutten er bare 11mnd), men han har allerede tatt et skall av en av sine åtte. Heldigvis er overtennene relativt fine, så det er ikke noe i veien med sjarmen.

Han skal ihvertfall IKKE gå hos skoletannlegen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...