Gå til innhold

Gifte seg 2008

Gjest Fjellsippa

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Inspirert av en annen tråd her, hvor noen sier at de skal gifte seg i 2008.

Hvorfor skal dere vente så lenge når dere allerede har bestemt dere?

Spør bare for at jeg er nysjerrig, og ikke forstår hvorfor dere trenger så lang tid til planlegging?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fruktfat
Skrevet

det er jo mange som trenger tid til å spare penger da ;)

eller f.eks vil vente til de er ferdig på skolen.

Skrevet

For å spare penger for å kunne invitere de vi vil ha der, i tillegg til at vi ikke vil "snike" oss inn rett før et vennepar som skal gifte seg på den tiden av året vi vil gifte oss neste år.

Skrevet

Vi venter til 2008 både pga at vi må ha tid til å spare, og fordi det er bryllup i både familien og vennegjengen neste sommer.

Skrevet

Vi hadde garantert ikke hatt råd til å gifte oss i 2007, trenger litt lenger tid til å spare (vi er fattige studenter...). I 2008 er i tillegg begge to ferdige med studiene. Synes ikke det er så galt å vente så lenge, det er jo så gøy å ha noe å glede seg til! :)

Gjest Ballerina
Skrevet

Fordi dette passet fint for oss, vi syntes det ble litt fort med 2007... dessuten har vi sagt det hele tiden at vi skal gifte oss i 2008. Vi vet jo at det er oss, men det er noe med det å føle seg klar for å gifte seg. Selv om vi har satt dato betyr jo ikke det at det jeg gjør er å planlegge bryllup! Akkurat nå er det bare kos, det er en fin ting å glede seg til, og jeg liker det å tenke hvordan jeg vil ha det i mitt bryllup!!!

Skrevet

Det er en mulighet for at vi skal gifte oss i 2008 også. Neste år blir for tidlig ihvertfall, pga økonomi, jobbsituasjon og at vi allerede har lagt noen planer for 2007.

Skrevet

min lillebror har konfirmasjon og mange andre i vår familie fyller runde tall både vi og familien trenger litt tid til og spare, 2007 blir store utgifter for oss alle, og da fant vi ut at 2008 passer perfekt for oss alle for da har alle penger igjen og ingen fyller runde tall.

Skrevet

Vi har begynt å snakke om bryllup. For oss er det økonomien som avgjør når det blir bryllup. Selve planleggingen kommer til å gå unna i en fei.

Vi kommer nok til å spare i 2-3år etter at jeg er ferdig studert, budsjettet vårt er da på ca 100 000 kr.

Bryllupet vi snakker om er ikke noe "posh", det blir bygdahus, catering osv. Men vi vil gjerne ha muligheten til å spandere fribar på alle gjestene, ha live musikk og invitere tanter, onkler, søskenbarn og noen vennner.

Jeg ville heller hatt et lite bryllup et år etter at jeg er ferdig som student. Men min kjære's argumenter om at dette er vår sjanse til å samle "hele" familien og at han vil gjøre det "skikkelig" har omsider overtalt meg.

Men jeg skjønner godt at mange vil prioritere anderledes. Og til dere heldig-grisene som ikke trenger å ta hensyn til økonomin.....vi hadde giftet oss på dagen da :)

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Vi er unge.

Dessuten er det vel ingen grunn til å forhaste seg. Jeg synes det er helt ok å være forlovet i noen år, en forbredelsesfase,

Skrevet

Vi var forlovet i 17 mnd. Passet oss ypperlig. Hvorfor ikke sette en dato litt frem i tid så har man masse tid til å kose seg med forberedelsene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...