Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vikar på et lager som ikke akkurat holder den beste temperaturen. Er litt bekymret for at huden skal bli tørr og vrang.

Har kombinert hud men nå i de kaldere tider blir jeg tørr i panne og kinn. Bruker til vanlige active moist men har nå gått til innkjøp av skin smoothing cream.

Lurer på om jeg i tillegg skal bruke noe under huder siden jeg skal jobbe kaldt i mange timer, så noen anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange teorier og meninger rundt dette, tror jeg. Men det er viktig, dersom kremen inneholder vann, at man smører seg en stund før man går ut eller på jobb, så vannet får trukket seg inn eller fordampet. Det kan kanskje også være et tips å smøre huden med olje, f eks mandelolje, om kvelden, og ikke rense ansiktet eller dusje om morgenen før du er på jobb.

Ellers har jeg en privat teori om at det like mye er tørr inneluft pga oppvarming som gjør huden dust om vinteren, som lave temperaturer (bortsett fra streng kulde). På den annen side blir vel lufta ute tørr også om vinteren? Inne i et kjølelager er kanskje luftfuktigheten høyere?

Skrevet

En krem som ikke inneholder vann. Jeg digger Decleor sine kuldekremer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...