lillesky Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Jeg har lyst til å ha en serie å samle på, ala Rosendahl sin Gran Cru. Det må være en serie som man får tak i i mange år fremover. Noen tips? Hva samler du på? Hadde vært så greit å samle på noe, så vet jeg og sambo hva vi skal ønske oss fremover.
Cr@sh Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Hvorfor ikke Grand Cru? :klø: Det er jo bare sååå stilig! (sier en som samler... )
Gjest Lea Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Grand Cru er helt supert og har en helt grei pris. Enkelt og tidløst. Jeg har flere deler, men bare glass (vinglass, vannglass, kaffeglass, dessertskåler osv).
Gjest Talula Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Jeg samler på "Tid" fra Porsgrund. Det er hvitt og tynt, og ganske enkelt. Den eneste dekorasjonen er "Årringer" kopiert fra et tre ytterst på middagstallerknene, derav navnet tenker jeg.. Jeg synes det er veldig fint.
LadyInRed Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 (endret) jeg ville vurdert jaspar conran sitt hvite fra wedgwood før grand cru hvis du skal ha det som finservise. Jeg synes nemlig koppene til grand cru er litt store. Men fint er det Endret 28. november 2006 av LadyInRed
lillesky Skrevet 28. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 28. november 2006 Jeg vurderer Grand Cru ja, men vil gjerne ha andre tips enn Rosendahl. Som er i samme stil som Gran Cru. Enkelt og tidløst. Har bare arvet servise med masse roser på. Og servise fra Ikea.
pondusa Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 Vi har nettopp startet å samle på grand cru, både glass og middag/kaffeservise. Har ikke funnet noe annet servise som er lignende vi....
lillesky Skrevet 28. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 28. november 2006 Likte Tid fra Porsgrund! Er litt likt Rosendahl sitt Grand Cru? :klø: Vet du hvordan prisen er? Synes Jasper sitt ble litt for likt det vi har fra før, med tanke på koppene. Hvis det var dette du tenkte på. Tusen takk for tipset iallefall.
LadyInRed Skrevet 28. november 2006 #9 Skrevet 28. november 2006 jeg tenkte på dette: http://www.wedgwood.no/index.php?n=314 fra Jasper Conran. Jeg vil nemlig også ha et helt enkelt og hvitt servise. Har vurdert på dette og Grand Cru sitt. Jeg ender opp med dette. Men for all del; Grand Cru sitt er også veldig fint.
Pasha Skrevet 28. november 2006 #10 Skrevet 28. november 2006 Pillivuty. Enkel, tidløs, finnes i mange deler og ikke fare for at går ut av prdouksjon
lillesky Skrevet 29. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 29. november 2006 jeg tenkte på dette: http://www.wedgwood.no/index.php?n=314 fra Jasper Conran. Jeg vil nemlig også ha et helt enkelt og hvitt servise. ← Ah! Det likte jeg! For Grand cru har vel ikke så mye annet i serien enn kopper og fat, så må man ha resten i glass? :klø: Pillivuty. ← Den har jeg to cafe au lait kopper i. Og disse utrolig kule koppene. Kanskje litt kjedelig? Har du det serviset, Pasha, sånn at du kan gå god for det? Fikk dere noe til bryllupet?
Pasha Skrevet 29. november 2006 #12 Skrevet 29. november 2006 jeg har et par småting i det. dvs noen ildfaste former og løksuppeskåler. tåler det meste..både fryser og stekovn. og produktene som ikke er glassert under kan settet på stekeplata.. kan gå god for det jeg ja Finnes i andre varianter enn bare helt hvit også... svart kant (dvs mønster) brunt mønsterkant.. gullkant,,, jordbærkant.. viltkant osv. Synes det er ganske greit at det er helt hvit jeg. Da kan man heller pynte opp bordet med tilbehør.. og dessuten passer det jo til alt
Gjest Talula Skrevet 29. november 2006 #13 Skrevet 29. november 2006 (endret) Vanlige middagstallerkener koster 199,- iallefall. Endret 29. november 2006 av Talula
Petroline Skrevet 29. november 2006 #14 Skrevet 29. november 2006 Pillivuyt er favoritten her! Kjempebra Enkelt, kjempesolid, og MASSE deler. Noen man har i årevis. Koster litt, (men ikke mer en Rosendahl) men det varer til gjengjeld lenge. Og det er så enkelt at man ikke bli lei av det, og pent både til hverdags og fest. I tillegg så er alle deler ildfaste, slik at man kan gratinere rett på tallerkenen. Kjekt.
Gjest Asti Skrevet 29. november 2006 #15 Skrevet 29. november 2006 (endret) . Endret 27. september 2017 av Asti
lillesky Skrevet 29. november 2006 Forfatter #16 Skrevet 29. november 2006 Likte veldig godt Lumi fra Arabia. Jeg er litt redd for at Rosendahl sitt er av litt dårlig kvalitet? :klø: Noen som har knust Grand Cru? Også likte jeg Aika fra Ittala, men det blir kanskje litt for spesielt og man blir lei av det. Ego sine kopper fra Ittala er kjempekule. Liker hanken!
Arwen Skrevet 30. november 2006 #17 Skrevet 30. november 2006 Jeg synes mitt er kjempefint, men det blir ikke helt i samme sjanger
lillesky Skrevet 30. november 2006 Forfatter #18 Skrevet 30. november 2006 Jeg synes mitt er kjempefint, men det blir ikke helt i samme sjanger ← Hva slags har du? Er åpen for nye idéer jeg altså!
Arwen Skrevet 30. november 2006 #19 Skrevet 30. november 2006 Jeg har dette. Det er ganske dyrt da. Ønsker meg noe enkelt til hverdagsbruk også. Er snart på tide å bytte ut det svarte slitte, men tror jeg bare kjlper noe billig på IKEA. Drømer om dette som hverdagsservise.
lillesky Skrevet 30. november 2006 Forfatter #20 Skrevet 30. november 2006 Åååå...det var fint. Vi har billig hverdagsservice fra Ikea, funker helt fint. Men merker at det ikke er beste kvalitet da. Skal kikke litt rundt på Villery sine sider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå