vodja Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Mannfolk som sier dem er så voksne men som ikke kan ha en normal diskusjon engang?? hvor voksent er det? Sorry utbruddet men hører flere som har dette problemet ...så håper noen kan forklare det en gang for alle. Man har en diskusjon om en ting (ikke nødvendigvis en krangel) men pludeserlig så er det nok for "mannen" å han sier : nei dette gidder jeg ikke snakke om en gang ??? eller man har klassikeren som er : dette har vi snakket om før ! Er menn så utrolig dumme at dem ikke kan sjønne at om man diskuterer en ting færdig så kommer ikke prob opp igjen??? (sorry alle menn hær inne ) en ting til mannfolk er flinke til er å furte ..furte som små unger når dem ikke får viljen sin (ikke alle) men di fleste . Er det bare jeg som er helt på tur å treffer bare snålinger eller er det flere som kjenner seg igjen? (sorry alle menn som kan diskutere som voksne)
Gjest gjesta Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Jeg har ikke opplevd at problemet er større med menn enn det er med enkelte jenter. Kanskje du bare treffer mange snålinger?
Gjest gjesta Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Nå er det enkelte kvinnfolk (les: personer) som er veldig flink til å dra opp den samme gamle diskusjonen opp igjen og opp igjen også da. Det er i hvertfall min erfaring.
Gjest Gjest 1 Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Mannfolk som sier dem er så voksne men som ikke kan ha en normal diskusjon engang?? hvor voksent er det? Sorry utbruddet men hører flere som har dette problemet ...så håper noen kan forklare det en gang for alle. Man har en diskusjon om en ting (ikke nødvendigvis en krangel) men pludeserlig så er det nok for "mannen" å han sier : nei dette gidder jeg ikke snakke om en gang ??? eller man har klassikeren som er : dette har vi snakket om før ! Er menn så utrolig dumme at dem ikke kan sjønne at om man diskuterer en ting færdig så kommer ikke prob opp igjen??? (sorry alle menn hær inne ) Er det bare jeg som er helt på tur å treffer bare snålinger eller er det flere som kjenner seg igjen? (sorry alle menn som kan diskutere som voksne) ← Jeg kjenner igjen dette i enkelte menn, ja. Dessverre. En får virkelig bare håpe at ikke alle er slik...
vodja Skrevet 28. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2006 hærregud jeg treffer snålinger
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Mulig det er et typisk trekk for "mannfolk"? Selv irriterer jeg meg mer over alle "kjerringer" som sitter og klager over at alle mannfolk er slik og sånn. Generelt er det vel sånn at hvis det er noe galt med "alle menn" så bør man kanskje gå litt i seg selv?
Wildy Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 Min kjære har prøvd å dra linjen "dette gidder jeg ikke snakke mere om " en gang. Tror neppe han gjør det igjen. For det å skulle bestemme at "nå er jeg ferdig med saken, dermed er også du ferdig med saken og jeg gidder ikke bruke mere tid på noe du oppfatter som et problem men som er helt greit for meg"; den funker ikke om han ønsker å være ilag med meg..... Vi kan alltids enes om at dette blir vi ikke enige om. Men det er langt fra det samme som å si at "jeg bestemmer når vi skal avslutte en diskusjon".....mannfolk....
vodja Skrevet 28. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 28. november 2006 (endret) Min kjære har prøvd å dra linjen "dette gidder jeg ikke snakke mere om " en gang. Tror neppe han gjør det igjen. For det å skulle bestemme at "nå er jeg ferdig med saken, dermed er også du ferdig med saken og jeg gidder ikke bruke mere tid på noe du oppfatter som et problem men som er helt greit for meg"; den funker ikke om han ønsker å være ilag med meg..... Vi kan alltids enes om at dette blir vi ikke enige om. Men det er langt fra det samme som å si at "jeg bestemmer når vi skal avslutte en diskusjon".....mannfolk.... ← JAAAA!!! ikke sant kan ikke bli mere enig med deg i det Endret 28. november 2006 av vodja
vodja Skrevet 28. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 28. november 2006 Mulig det er et typisk trekk for "mannfolk"? Selv irriterer jeg meg mer over alle "kjerringer" som sitter og klager over at alle mannfolk er slik og sånn. Generelt er det vel sånn at hvis det er noe galt med "alle menn" så bør man kanskje gå litt i seg selv? ← Sier ikke at alle er sånn men sier at det er flere som er sånn å at jeg har hørt flere med samme syn og problem som meg derfor spør jg da vøtt hilsen "kjærringa"
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #10 Skrevet 28. november 2006 Sier ikke at alle er sånn men sier at det er flere som er sånn å at jeg har hørt flere med samme syn og problem som meg derfor spør jg da vøtt hilsen "kjærringa" ← Ok, hva er det egentlig du spør om da? Hvis mannen din ikke orker å diskutere mer med deg, så kan det hende det ikke er riktig tid og sted, kanskje han blir overveldet, kanskje han er sliten, kanskje han syns du vrir og vrenger på ting, kanskje han syns han ikke kommer til ordet, kanskje det ikke passer ham å diskutere dette akkurat nå, eller kanskje han er en barnslig dust som du antyder.
Gjest gjesta Skrevet 28. november 2006 #11 Skrevet 28. november 2006 (endret) Vi kan alltids enes om at dette blir vi ikke enige om. Men det er langt fra det samme som å si at "jeg bestemmer når vi skal avslutte en diskusjon".....mannfolk.... ← For det bestemmer...du? Forresten: Jeg er glad for at jeg slipper å være sammen med generaliserende kvinnfolk av trådstartertypen. Etter det jeg har hørt, finnes det mange av dem. Endret 28. november 2006 av Alfhild K
Gjest Gjest 1 Skrevet 28. november 2006 #12 Skrevet 28. november 2006 Min kjære har prøvd å dra linjen "dette gidder jeg ikke snakke mere om " en gang. Tror neppe han gjør det igjen. For det å skulle bestemme at "nå er jeg ferdig med saken, dermed er også du ferdig med saken og jeg gidder ikke bruke mere tid på noe du oppfatter som et problem men som er helt greit for meg"; den funker ikke om han ønsker å være ilag med meg..... Vi kan alltids enes om at dette blir vi ikke enige om. Men det er langt fra det samme som å si at "jeg bestemmer når vi skal avslutte en diskusjon".....mannfolk.... ← Det stemmer! Hva slags type arroganse er dette egentlig? Fordi han er ferdig med saken og vil ha slutt på diskusjonen, hvem tror han at han er som kan bestemme for begge to at "nå er det slutt, jeg vil ikke snakke mer om dette"?
Wildy Skrevet 28. november 2006 #13 Skrevet 28. november 2006 For det bestemmer...du? ← Nei.. det går faktisk ann å bli enig om at man er uenig. Men det blir feil når den ene har enerett på å velge når ting skal avsluttes......
Gjest Silmarill Skrevet 28. november 2006 #14 Skrevet 28. november 2006 (endret) Ok, hva er det egentlig du spør om da? Hvis mannen din ikke orker å diskutere mer med deg, så kan det hende det ikke er riktig tid og sted, kanskje han blir overveldet, kanskje han er sliten, kanskje han syns du vrir og vrenger på ting, kanskje han syns han ikke kommer til ordet, kanskje det ikke passer ham å diskutere dette akkurat nå, eller kanskje han er en barnslig dust som du antyder. ← Dette mener jeg også det Emblas skriver. For at det skal bli en diskusjon, er det viktig at begge parter lytter til den andres mening og argumenter. Veldig ofte så hører man bare sin egen stemme og ikke hører etter hva den andre har å si. Hvis det er sånn hos deg så skjønner jeg mannen din godt at han ikke gidder å diskutere med deg, og spesielt om dere har tatt opp samme tema gang på gang. Bedre å bo i et hjørne på taket enn med ei trettekjær kvinne i felles hus Endret 28. november 2006 av Silmarill
Gjest kenneth Skrevet 28. november 2006 #15 Skrevet 28. november 2006 blabla← Hvis dette var representativt for måten du diskuterer på, så har jeg full forståelse for at folk - uansett kjønn - backer ut.
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #16 Skrevet 28. november 2006 en ting til mannfolk er flinke til er å furte ..furte som små unger når dem ikke får viljen sin (ikke alle) men di fleste . ← I motsetning til de fleste kvinner da eller, mener du?
vodja Skrevet 29. november 2006 Forfatter #17 Skrevet 29. november 2006 Ok, hva er det egentlig du spør om da? Hvis mannen din ikke orker å diskutere mer med deg, så kan det hende det ikke er riktig tid og sted, kanskje han blir overveldet, kanskje han er sliten, kanskje han syns du vrir og vrenger på ting, kanskje han syns han ikke kommer til ordet, kanskje det ikke passer ham å diskutere dette akkurat nå, eller kanskje han er en barnslig dust som du antyder. ← Altså ..har ikke opplevd en eneste gang det var "passende " eller rett tid å diskutere med min x å det i løpet av 9 år! Ja kansje kan jeg bli vankselig å ett mareritt å diskutere med men hvem vbille ikke blitt frustrert av noen som ikke vil snakke diskutere ting i det hele tatt ...passer det noen gang å diskutere noe som helst da? Finnes det særiøst en mann som sier: ja nå synes jeg vi skal sette oss ned å snakke om dette? værken hørt eller vært borti en eneste
Gjest Gjest 1 Skrevet 29. november 2006 #18 Skrevet 29. november 2006 Finnes det særiøst en mann som sier: ja nå synes jeg vi skal sette oss ned å snakke om dette? ← Ja, mannlige pedagoger i fotformsko og skulderveske, som er godslige, runde og betaler sin skatt med glede.
vodja Skrevet 29. november 2006 Forfatter #19 Skrevet 29. november 2006 Dette mener jeg også det Emblas skriver. For at det skal bli en diskusjon, er det viktig at begge parter lytter til den andres mening og argumenter. Veldig ofte så hører man bare sin egen stemme og ikke hører etter hva den andre har å si. Hvis det er sånn hos deg så skjønner jeg mannen din godt at han ikke gidder å diskutere med deg, og spesielt om dere har tatt opp samme tema gang på gang. Bedre å bo i et hjørne på taket enn med ei trettekjær kvinne i felles hus ← Problemet ligger ikke i at jeg ikke kan å høre på andres meninger å syn. Man kan ikke være enig i alt, men snakker om i det store å hele jeg. Jeg er av den formening at man skal kunne snakke om ding ha en god komunikasjon og snakke om alle små å store ting. men men
vodja Skrevet 29. november 2006 Forfatter #20 Skrevet 29. november 2006 Ja, mannlige pedagoger i fotformsko og skulderveske, som er godslige, runde og betaler sin skatt med glede. ←
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå