Gjest Maksprell Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Man kan få låne 100% av kjøpesummen..må man ha noen som kan stille som sikkerhet?
Amalie_85 Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Vet virkelig ikke. Når jeg ringte sparebank 1 for å spørre om det samme var de lite hjelpsomme i forhold til hva man kan få i lån, så jeg vil ikke velge dem. Tror kanskje dnb nor er de rette folka for meg hvertfall. Der kan man få avdragsfritt lengre, og nedbetalingsplan på 30 år
MiniMjau Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Men om du går på visning også ordner lån med nevnte bank VIA megler, så tror jeg de straks blir mer behjelpelig....
Gjest Turi Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Førstehjemslån Med BSU-konto i SpareBank 1 kan du søke om boliglån inntil 90 prosent av boligens verdi til bankens beste rente. Dvs. du må ha 10% selv. Men mulig du kan unngå dette i noen av bankene, det står at du skal kontakte lokal bank.
Eliza Doalot Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Dvs. du må ha 10% selv. Men mulig du kan unngå dette i noen av bankene, det står at du skal kontakte lokal bank. ← Du får låne 100%, men de siste 10% har en høyere rente.
Gjest gjesta Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Jeg fikk dekt 100% med pant i leiligheten, ikke kausjonist og litt høyere rente. Veldig bra kundesørvis i ettertid. Ingen problemer med å få utsette et avdrag ved kriser, hjelp til budsjett. Veldig fornøyd!
Gjest Seeker Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 Jack, jeg må rett og slett ha navnet på banken din!
Gjest gjesta Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 Det var sparebank1 nord-vest. Den sparebank1 jeg har nå reklamerer også med førstehjemslån på de samme premissene.
Gjest gjesta Skrevet 29. november 2006 #9 Skrevet 29. november 2006 * Lån til første bolig på inntil 100% av kjøpesummen * Førstehjemslånet omfatter også kjøpsomkostninger ved behov * Ikke krav til BSU-konto * Ingen aldersgrense for å få lånet * Førstehjemslånet kan overføres fra annen bank Dette fant jeg inne på siden dems.
Fakse Skrevet 29. november 2006 #10 Skrevet 29. november 2006 Vi var veldig fornøyde med førstehjemslån i Fokus bank. Fikk 100%, kunne ha fått det med litt høyere rente på de siste 20%, men valgte i stede å ha kausjonist, og fikk da lav rente på hele lånet. Uansett ville jeg ha gått til flere banker og hørt hva de har å tilby, også velger du den som gir deg best vilkår. Det gjorde vi, og valgte mellom to som gav like bra tilbud ut i fra hvor god servide ellers var fra den lokale kundekonsulenten (litt førsteintrykk da, men det stemte ganske bra). En filial av en bank kan ha god service og en annen kan ha dårlig, så det nytter ikke å si at en bank er bra over hele landet.
Marcia Skrevet 29. november 2006 #11 Skrevet 29. november 2006 Vet virkelig ikke. Når jeg ringte sparebank 1 for å spørre om det samme var de lite hjelpsomme i forhold til hva man kan få i lån, så jeg vil ikke velge dem. Tror kanskje dnb nor er de rette folka for meg hvertfall. Der kan man få avdragsfritt lengre, og nedbetalingsplan på 30 år ← Fikk du lån gjennom DnB NOR uten sikkerhet? Jeg spurte dem om førstehjemslån for en stund siden, og fikk vite at det var helt umulig uten egenkapital, kausjonist eller sikkerhet. Fikk inntrykk av at det var en generell regel de hadde. Men dette er et par-tre år siden, så kanskje har de blitt litt mer utlånsvillige etterpå.
Gjest Seeker Skrevet 29. november 2006 #12 Skrevet 29. november 2006 Fikk du lån gjennom DnB NOR uten sikkerhet? Jeg spurte dem om førstehjemslån for en stund siden, og fikk vite at det var helt umulig uten egenkapital, kausjonist eller sikkerhet. Fikk inntrykk av at det var en generell regel de hadde. Men dette er et par-tre år siden, så kanskje har de blitt litt mer utlånsvillige etterpå. ← Jeg har vært DnB NOR kunde i mange år, mest av gammel vane ser det ut til. Kommer ingen vei der når det gjelder boliglån jeg. Jeg har prøvd å søke med jevne mellomrom, sånn omtrent hver gang lønna har gått opp. Leie er tross alt vanvittig dyrt og man får ingenting igjen for det. Nå skal jeg jammen prøve Sparebank 1.
Fakse Skrevet 29. november 2006 #13 Skrevet 29. november 2006 Fikk du lån gjennom DnB NOR uten sikkerhet? Jeg spurte dem om førstehjemslån for en stund siden, og fikk vite at det var helt umulig uten egenkapital, kausjonist eller sikkerhet. Fikk inntrykk av at det var en generell regel de hadde. Men dette er et par-tre år siden, så kanskje har de blitt litt mer utlånsvillige etterpå. ← Jeg tror dette er beviset på at tilbudet man får er avhengig av konsulenten. Da vi kjøpte hus for 4 år siden var det ikke noe problem å få 100% uten sikkerhet utenom huset, men vi måtte selvfølgelig betale mer i rente. Vi valgte likevel en annen bank, fordi kundekonsultenten var ei sur megge.
Lourdes Skrevet 29. november 2006 #14 Skrevet 29. november 2006 Dvs. du må ha 10% selv. Men mulig du kan unngå dette i noen av bankene, det står at du skal kontakte lokal bank. ← Du får låne 100%, men de siste 10% har en høyere rente. ←
Malama Skrevet 29. november 2006 #15 Skrevet 29. november 2006 Vi fikk i alle fall uten å be om det 100% til laveste rente, 30 års nedbetaling (vi var forberedt på 90% og 25 år) hos dnb i sommer.
liv Skrevet 29. november 2006 #16 Skrevet 29. november 2006 Husk å sjekke startlån fra kommunen du bor i først!
Amalie_85 Skrevet 29. november 2006 #17 Skrevet 29. november 2006 Fikk du lån gjennom DnB NOR uten sikkerhet? Jeg spurte dem om førstehjemslån for en stund siden, og fikk vite at det var helt umulig uten egenkapital, kausjonist eller sikkerhet. Fikk inntrykk av at det var en generell regel de hadde. Men dette er et par-tre år siden, så kanskje har de blitt litt mer utlånsvillige etterpå. ← Jeg har jo ikke fått enda fordi vi ikke er helt sikre enda. Og vi har ikke sendt inn noen papirer. Men de var veldig hjelpsomme på å finne løsninger. Og ho mente det burde gå i orden så lenge vi ikke hadde noen anmerkninger. Og jeg kunne vise til at jeg tjente nok.
Amalie_85 Skrevet 29. november 2006 #18 Skrevet 29. november 2006 Men om du går på visning også ordner lån med nevnte bank VIA megler, så tror jeg de straks blir mer behjelpelig.... ← Det var via megler som ordna det å kunne snakke med noen. Så jeg vet nå ikke jeg om det hjelper så mye. For det var han som hadde med visning og alt å gjøre. Men man støter på forskjellige folk da.....så jeg kanskje bare var uheldig å møte på en person som ikke var hjelpsom, men det var jo dumt for dem for nå mista de meg som kunde både på lån og konto (som jeg hadde der)
Eve Luna Skrevet 1. desember 2006 #19 Skrevet 1. desember 2006 Vi har fått 100 % til bankens beste rente. Dette var hos Fokus Bank for 1,5 år siden. Jeg tror jeg leste et sted at de tilbyr ikke lenger 100 % førstegangboliglån.
Amalie_85 Skrevet 1. desember 2006 #20 Skrevet 1. desember 2006 Vi har fått 100 % til bankens beste rente. Dette var hos Fokus Bank for 1,5 år siden. Jeg tror jeg leste et sted at de tilbyr ikke lenger 100 % førstegangboliglån. ← Det er mulig de ikke gjør det der lengre. Men noen banker gir jo 100% Jeg har fått lån (eller jeg og sambo da ) Jeg er såååå gla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå