Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Kan man lage ostekake med creme fraiche? Noen som har oppskrift?
Helen Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Her er ei oppskrift jeg fant, jeg har ikke prøvd den selv. OSTEKAKE Bunn: 1 pakke Mariekjeks knuses 250 g meierismør smeltes Rør sammen og trykk ned i bunnen av formen (Rund form med bakepapir lagt i bunnen) Midten: 3 pk ost annanas/mandarin (små firkanter) eller 400 g Philadelphia 200-250g melis 2 ts vaniljesukker En boks Creme Fraiche og ca en halv boks rømme Dette mikses sammen til krem. 1 pk appelsingele – bruk kun 2 ½ dl vann Gele avkjøles og vendes forsiktig inn i røren litt om gangen. 1 pakke kremfløte Kremfløten piskes til krem og vendes forsiktig inn i røren. Hell forsiktig oppå bunnen- frys ned i 30 min (i den runde formen) Toppen: 1 pk jordbær eller bringebær gele (eller andre smaker) BRUK KUN 2 ½ dl VANN Sett i kjøleskap i ca 20 min. Før den helles over kaka (forsiktig-vurder stivheten)
Drua Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Møllerens ostekake kan lages med creme fraiche, det står på pakken som "tips"
**Anne*** Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Bruker alltid creme fraiche i min. 1 pk hobnobs 1/2 pk usaltet smør Litt kanel Kjeksen knuses og has i kjøkkenmaskin sammen med smør og kanel. Eltes til en fin deig som presses godt ned i rund form. 3 pk Tine kremost naturell 1 beger creme fraiche 1 egg 1,5 dl sukker 1 vaniljestang Eltes sammen til krem 1 liten kremfløte piskes 1 pk sitrongele lages på 1,5 dl vann. Krem og sitrongele, blandes sammen med ostemassen. Helles over bunnen og settes kjølig. Pleier å servere sammen med hjemmelaget bringebærsaus. Smaker nydelig over kaken. Lages enklest ved å ta en pakke frosne bringebær som kjøres i blender/kjøkkenmaskin sammen med litt melis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå