Gjest Revenka Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Hva driver du med på fritiden? Har så lyst til å prøve noe nytt men vet ikke hva.
Marissa Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Jeg er ivrig friluftsentusiast! Elsker å være ute, gå på tur, padle, fiske, fotografere, plukke bær, bade, lage mat over bål, se på stjernehimmel; det er rett og slett nydelig. Men det kommer jo litt an på hva du interesserer deg for, og om du tenker en ute eller inneaktivitet. men livet ute i skogen, fjellet og sjøen er absolutt noe jeg vil anbefale ALLE!
Gjest Revenka Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Takk for svar. Jeg trives også å være ute. Har hund så det blir jo noen turer i marka. Jeg er egentlig ute etter aktiviteter som man ikke gjør alene. Jeg er ikke så glad i ballsport (er ballredd... ) så jeg får se om det er noe annet jeg kan teste.
Gjest LilSweetie Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Hvis du vil trive med friluft, men ikke vil gjøre det alene, arrangerer DNT masse flotte turer!
Dixie Skrevet 27. desember 2006 #5 Skrevet 27. desember 2006 Hmm, bortsett fra å gå masse turer med hunden min, så sykler jeg masse om sommeren og går endel på langrenn om vinteren (når det er sne da). Ellers så spiller jeg innebandy (ballen er stort sett langs gulvet) utolig bra trening og veldig morsomt... Også dykker jeg. Fysisk så er det vel ikke så mye, men det er en utrolig spennede verden under vann...
Gjest Kristin_ Skrevet 13. januar 2007 #6 Skrevet 13. januar 2007 Jeg har prøvd meg på litt forskjellige idretter, så har et par anbefalinger hvis du har lyst å prøve noe nytt. Tennis er kjempemorsomt og effektiv trening, selv om du har ballskrekk så er ikke det spesielt farlig, har temmelig ballskrekk selv men spilte likevel tennis aktivt i fem år. Det kan være greit å ha et kurs eller 2 så man lærer litt teknikk, om du får med deg en venn/venninne/kjæreste/kollega/whatever, har du en tennispartner til etterpå også om du har lyst å spille alene God trening og veldig moro er også dans. Har gått på alt mulig fra ballroom til klassisk ballett til streetjazz. Bra trening og utrolig gøy. Prøvd hundesport noen gang? Jeg så du hadde hund, selv om du ikke spesifiserte hvilken type. Agility (hinderhopping for hunder) er kjempemorsomt, kanskje ikke den mest effektive treningen selv om du får løpt litt selv, så liker de fleste hunder det og det er også morsomt å lære seg noe helt nytt. Går man et kurs eller tre, blir man ofte kjent med masse nye mennesker også. Jeg trente agility med en annen sin hund i tre år, det var kjempemoro. Blodspor og andre bruksaktiviteter (søk etter mennesker etc) er også veldig artig!
Tida Skrevet 20. januar 2008 #7 Skrevet 20. januar 2008 Jeg ønsker også å starte med noe nytt, og henger meg med på tråden. Håper du får mange og varierte svar! Har du forresten forsøkt ridning? Jeg drev med det da jeg var litt yngre og vurderer og ta opp igjen dette!
Zarabi Skrevet 20. januar 2008 #8 Skrevet 20. januar 2008 Jeg har også lyst til å begynne med noe nytt. gjerne noe jeg kan gjøre hjemme. Strikker litt og hekler litt, men det tar for lang tid..hehe..jeg ser ikke resultater fort nok. Har tenkt litt på å begynne å male, eller tegne, men tror jeg må trene og øve mer. Tidligere har jeg spilt håndball (14 år), åsså gikk jeg musikklinja på vgs +et år på høyskole, så nå har jeg begynt å ta sangtimer igjen. Er veldig spennende
Gjest Catwoman Skrevet 20. januar 2008 #9 Skrevet 20. januar 2008 Jeg begynte å danse salsa i høst. Og nå gleder jeg meg til vårsesongens kurs starter opp. Jeg synes det er veldig gøy. Man får lære noe nytt og treffer mange nye mennesker. Og så er det moro å danse
spinnvil Skrevet 21. januar 2008 #10 Skrevet 21. januar 2008 Jeg og min kjære prøvde squash i går, kjempegøy! Vanvittig støl i dag, men når det går over skal vi tilbake for en ny runde:) Jeg er ikke så veldig glad i ballidretter, men squashballen er ikke noe å være redd for... Gjør ikke vondt å bli truffet av den.
*Alva* Skrevet 21. januar 2008 #11 Skrevet 21. januar 2008 Noen forslag: Dans av alle slag, klatring, seiling, ridning (bedre trening enn det ser ut som!), capoeira (brasiliansk kampdans), fekting.. og pole dancing, hvis du er av de modige.. (må innrømme at jeg ikke har prøvd det selv, men kan tenke meg at det er gøy å få litt selvtillit på området..). Når jeg nevner dansing - så finnes det kurs i "frigjørende dans", type alternativ livsstil-greie med innslag av spirituelle/åndelige "greier". (Jeg vet det, veldig spesifikk og konkret forklaring, hehe.) Hvis du er åpen for slikt.
petzl Skrevet 21. januar 2008 #12 Skrevet 21. januar 2008 Før drev jeg med hest, dans og hund. Nå er det styrketrening, og får meg forhåpentligvis hund om ikke så altfor, altfor lenge igjen. Da blir det mye friluftsliv sammen med den. Ellers har jeg lyst til å ta fallskjermkurs - det ser kjempegøy ut!
Gjest Pax Skrevet 22. januar 2008 #14 Skrevet 22. januar 2008 Jeg hekler, mediterer og tar bilder. Om våren og sommeren går jeg mye i skogen på jakt etter ingredienser til dram-laging.
Gjest Tigress Skrevet 29. januar 2008 #15 Skrevet 29. januar 2008 Hold deg fast, eg driv med: langrenn (klassisk og fristil) løping turgåing turorientering isklatring telemark landeveissykling blogging svømming snøbrett terrengsykling fjellvandring lesing tinderangling klatring sprint styrketrening foto fiske brevandring. Før har eg vore innom: kung fu ju jitsu tv-titting karate taekwondo innebandy (hysterisk gøy, men altså avhengig av andre) yoga Det er dei som seier eg er litt hyper, ja.
Tusle Skrevet 29. januar 2008 #16 Skrevet 29. januar 2008 Også dykker jeg. Fysisk så er det vel ikke så mye, men det er en utrolig spennede verden under vann... (Min utheving) Jeg bare må kommentere dette. 1 halv time med dykking gjør det samme for kroppen som 1 time med spinning. Så om det ikke er så mye fysisk så vet ikke jeg Jeg dykker, sykler, trener (styrke, utholdenhet, yoga og pilates) og går masse turer med hunden. Dykking anbefales, det er helt fantastisk.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2008 #17 Skrevet 13. februar 2008 Hold deg fast, eg driv med: langrenn (klassisk og fristil) løping turgåing turorientering isklatring telemark landeveissykling blogging svømming snøbrett terrengsykling fjellvandring lesing tinderangling klatring sprint styrketrening foto fiske brevandring. Før har eg vore innom: kung fu ju jitsu tv-titting karate taekwondo innebandy (hysterisk gøy, men altså avhengig av andre) yoga Det er dei som seier eg er litt hyper, ja. JØSS! hvor finner du energien din?
Gjest Tigress Skrevet 13. februar 2008 #18 Skrevet 13. februar 2008 Eg trener! Må jo leggje til at eg ikkje gjer alt kvar veke, eg trener vel ein plass mellom 3 og 7 gonger i veka. For meg er det viktig å kunne drive med aktivitetar som er artige og som det er gode forhold for. Til dømes vil eg seie eg er ein løpar meir enn ein syklist, men er det stilt tek eg meg ein sykkeltur i staden. Om sumaren prioriterer eg nokre veker i fjellet, med klatring, tinderangling eller bretur. Om vinteren får eg med meg nokre toppturar og så mykje laussnykøyring eg kan. Innimellom spring eg og går på spinning, symjer eller trenar styrke. Men eg merkar jo at det er treninga som held meg i gang, då. Prøv!
Anglofil Skrevet 22. februar 2008 #19 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har drevet med karate i mange år, men blir mindre og mindre ettersom jeg jobber og er aktiv politisk. I tillegg prøver jeg å få trent yoga, pilates, aerobic, dans og gå på treningsstudio rundt 3-5 ganger i uka. Mvh Yvonne
lillemy8808 Skrevet 22. februar 2008 #20 Skrevet 22. februar 2008 Mine hobbyer er vel pc og matlaging... - Er glad i å utforske ny musikk, ofte ved hjelp av www.allmusic.com og da finner ei gruppe jeg liker, og så finne musikk fra andre i samme sjanger osv. Har derfor en ganske variert samling, som jeg stadig rydder litt i, for å slette sanger jeg er lei, og legge til nye. Slik at det ikke samler seg opp massevis jeg ikke liker å høre på, bare fordi det er fra ei gruppe jeg liker. Ikke alt fra en gruppe er bra selv om mesteparten er det.. Driver dessverre ikke med noe instrument selv, men hadde jeg hatt muligheten ville jeg nok gjort det (penger til instrument og venner som dreiv med det for å lære meg). - Samme med film, ser mye film og synes det er god avslapping. Er litt kresen og ser ikke alt av film som kommer ut, og ser ofte på litt sære, gamle filmer. - Forumer er jo en grei hobby som er både sosial og lærerikt, dessverre er det mer ukultur enn kultur blant forumbrukere flest, så jeg har gitt opp det aktive forumlivet jeg hadde.. Noe jeg savner pga det ga meg en følelse av å være sosial. Men men.. - Driver jo og diller med pc mye da, fikser pc for venner og lignende. Det er jo mer hobby enn yrke, jeg jobber jo ikke med noe innen pc. Er heller ikke utdannet innen det, er selvlært. Man får utrolig mer utav en pc om man gidder å lære seg litt mer enn av/på, msn, og surfing! Og man kan fikse ting selv.. - Mat og matlaging er blitt mer og mer hobby etterhvert, gikk hotell og næringdsmiddelfag på skolen og lærte da en del om mat, og så begynte jeg å lære meg mye mer om e-stoffer osv, og nå etterhvert å lage en del mat selv pga mye mat inneholder hvete (som magen ikke liker). Mat er et spennende tema, og man velger selv veien å gå. For meg heller det mot spennende mat fra utland, og "renest" mulig mat, uten at man erstatter gode råvarer med kjemisk søppel. Og hvordan man kan leve best mulig uten en av de mest brukte råvarene her i landet. Bruker også en del tid på å lære venner om mat, og mange spør meg om råd ang matallergier og lignende pga jeg vet så mye om slikt. Sosial kan det også være. - Gikk mye turer før jeg flytta hit, pga jeg kjente området osv. Så fort frosten slipper og jeg kan gå ut uten å brekke samtlige bein på den jævla isen, så er det fram med sykkel og utforske! Det er jo en fin hobby både for kropp og sjel. - Origami er jo ikke så sosialt egentlig, men det er jo gøy å lære hverandre. Og nettet er fullt av gratis tegninger! Det er gøy, billig (koster bare ark, man må ikke bruke fancy dyre ark om man ikke vil), og litt tøft å dra fram et ark og lage en drage utav det på under 5 minutt. Folk blir ganske storøyde! Spesielt de som sier "pøh det klarer da jeg også!" og ender opp med en papirhaug.. . - Bøker, lage en liten leseklubb og diskutere bøker dere leser sammen? - Tegne sammen? Igjen, låne en bok om tegning og øve seg sammen? Ofte gøyere når man er to. Så lenge man ikke ler av hverandres dårlige forsøk og kjemper om å være "best", men har det morro sammen! Noe du drev på med som liten? - Jeg har lest mye tegneserier hele livet og gjør det enda. Stikk innom nærmeste bibliotek og se i hobbyhylla om det ikke er noe spennede der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå