Loppefrø Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Noen som kan anbefale et spill som både barn, ungdom og voksne kan like? Fra ca 10 år og oppover, gjerne fra to spillere (og oppover) og det er det samme om det er noe nytt eller om det er et godt gammelt.
Montezuma Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Pusle Tribond Uno Geni Vil du bli millionær Monopol
wondergirl Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Se på denne nettsiden, de har omtale og vurdering av masse brettspill: http://www.brettspill.no/
Gjest Fantus Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Ticket to ride ← Ja, Ticket to Ride er et kjempebra spill. Ellers kan man jo prøve: Metro Carcasonne Risk Roborally
Spirito Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Cranium er det beste spillet jeg har spilt hittil. Knallgøy!
Loppefrø Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 1. desember 2006 Takk for tips, og tusen takk for denne: Se på denne nettsiden, de har omtale og vurdering av masse brettspill: http://www.brettspill.no/ ←
lillesky Skrevet 3. desember 2006 #9 Skrevet 3. desember 2006 Vi tenkte vi skulle gi Tantrix til en familie som liker å spille sammen, den yngste er 9 år.
Arielle Skrevet 3. desember 2006 #10 Skrevet 3. desember 2006 Risk, roborally og vil du bli millionær (samt voksenutgaven av Geni) er nok ikke no særlig for en tiåring. Det blir litt komplisert /vanskelige pørsmål. Risk går greit, men mange barn synes det er superkjedelig fordi det tar så lang tid, og er mye venting. Søsknene mine på 9 og 11 år syntes Settlers var morsomt. Ellers er jo fantasi et fint familiespill. Ticket to ride er også bra.
Loppefrø Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 4. desember 2006 Noen som har prøvd familieutgaven av TP?
Rosa Mirabella Skrevet 5. desember 2006 #12 Skrevet 5. desember 2006 Jeg er veldig glad i å spille RISK
Gjest Virvel Skrevet 5. desember 2006 #13 Skrevet 5. desember 2006 Cranium er knallgøy (kanskje spesielt når man har drukket en del, men ellers også ) Settlers har jeg også fått veldig sansen for.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 5. desember 2006 #14 Skrevet 5. desember 2006 Penzum skal vel passe for både store og små?
Sola^ Skrevet 5. desember 2006 #15 Skrevet 5. desember 2006 Labyrinten funker for store og små. Hugser det frå da eg var lita og fann det igjen på Toys r us for eit år sidan. Frå 2-4 om eg ikkje hugser feil. Risk. Jakten på den forsvunnede diamant. Enkelt og relativt kjapt. Flukten fra atlantis (Escape from Atlantis). Kinasjakk. Sitting ducks. Veldig enkelt OG moro (kortene er på engelsk, men er ikkje særlig tekst...etter eit par runder med vaksne så skjønner dei kva kort som gjer kva). Kan vere litt vanskeleg å få tak i. Rummikub (Rummy-O). Scrabble. Fantasi. Finnes veldig mange bra brettspel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå