Gå til innhold

Vaske bamse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg gjøre dette? Jeg har klippet av vaskelappen for leeeenge siden. Armene og beina kjennes ut til å være fylt med noe mykt, mens magen har visst noen runde kuler av noe slag. Øynene er harde og sitter dypt, snuten er brodert på med brun tråd.

Kan kulene svelle hvis jeg vasker den i maskin? Bør jeg ikke vaske den i maskin? Hvordan vasker man den da?

Jeg har aldri vasket en bamse før i mitt liv, så trenger instruksjoner med teskje!! :ler:

Håper på svar fra dere flinke bamse-vaskende mennesker! :rosasmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvilken bamse du har, men det er veldig mange (sikkert de fleste) bamser som bare skal vaskes for hånd eller ikke vaskes i det hele tatt, bare ta bort flekker og skitt med en våt klut.

Men jeg har vasket lillegutts bamse, og på lappen stod det at den ikke tålte vask, jeg tok sjansen, la den imaskina og vaska den på 30 grader uten sentrifugering. Og det gikk kjempe bra! Bamsen var kliss blaut, men jeg vridde den godt opp, og hang den over ei bøtte, og den tørket til slutt og var god og fin igjen. Ikke like myk i pelsen så klart, men mye bedre enn hva den var før den ble vasket iallefall for da var den full av lilegutts spytt :)

Mitt råd: Er det en veeeeldig verdifull bamse så vask den for hånd i ei bøtte med lunka vann, husk å skyll den kjempe godt etterpå. Ellers så kan du vaske den i maskina på 30 grader, finvask eller et lignende program uten sentrifugering (for da kan alt som er inni bamsen klompe seg og havne i kun ene foten eller noe slik).

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...