Gå til innhold

kommer julegardinene og juleduken frem til helga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 desember til fredag :klappe:

gleder meg masse til å få lyst opp litt her med andre farger, og masse lys...

stjerna mi og syvstaken kommer garantert frem!! tror jeg skal få frem julegardinene mine også...

men hva med juleduken???? juleløpern???

synes dte er litt tidlig å sette frem julenissene, englene, og alle disse figurene, julehåndkler...(ikke at jeg vet helt når de skal få lov å komme frem da)

hva med lysene? går det i røde eller lilla lys generelt i huset?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir lilla foreløpig, og dessuten stjerner og syvarmet stake.

Skrevet

Har bare lilla lys i adventstaken. Dvs, jeg har lilla kulelys på et fat.

Gjest graceland
Skrevet (endret)

Jeg er vant til at man henger opp adventsstjerna, og setter opp adventsstaken + at man tar frem adventsstaken med fire stearinlys på. Det andre venter man med til 22./23. desember.

Endret av graceland
Skrevet

Her kommer adventsstaken fram og lys i vinduet. Så setter jeg frem mer pynt litt om litt utover i desember.

Gleder meg til å pynte til jul, det er så koselig.

Skrevet

Hadde jeg hatt julegardiner hadde dem kommet fram nå.

Dukene venter jeg med til lillejulaften.

Det jeg tar fram nå er adventsstaker/sjerner og adventslysestaken. Også tenkte jeg kanskje jeg skulle kjøpt meg en lilla duk.

Skrevet

Det meste unntatt juleduker kommer nok frem.

Jeg gleder meg til fredag :hoppe:

Skrevet

Julestjerner/ staker, gardiner og adventsduker kommer fram til helgen.

Har bare planer om å male kjøkkenet før jeg henger opp gardinene.

Blir koselig med alle lysene som mange setter i vinduene og ute til jul. Det er så mørkt og trist om dagen, så det gleder jeg meg til.

Skrevet

Jeg har ingen julegardiner jeg, har ingen gardiner i det hele tatt på kjøkkenet. Men henger opp store snøkrystaller laget av plexiglass, det er veldig dekorativt og tror nok jeg skal henge opp dem til helgen ja.

Jeg skal sette fram adventsstaken med levende lys, og muliggens legge på en lilla duk, kransen på ytterdøra skal opp til advent. Resten av julepynten venter jeg med til 22. - 23. desember.

Skrevet

Gardiner hvis de blir ferdige, og ellers lysestake. Resten kommer etterhvert.

Skrevet
Jeg er vant til at man henger opp adventsstjerna, og setter opp adventsstaken + at man tar frem adventsstaken med fire stearinlys på. Det andre venter man med til 22./23. desember.

Samme her.

Skrevet

Skal henge opp julegardiner på kjøkkenet. Dvs, de er røde og grønne med gullstriper. Ikke noe nissemotiv. Har samme i duk. Må forresten finne dem, vaske dem og stryke dem.

Skrevet

Det blir julegardiner på kjøkkenet, dersom jeg finner ut av hvordan jeg skal få ordnet det (må flytte noe gardinstenger tror jeg, må få min elskede til å hjelpe meg litt her)

Ellers blir det advenststake, 7-armet i vinduet og adventstjerne, advenstløper og lilla lys i andre lysestaker, lilla servietter etc.

Juleduk, juleløper, nisser og røde lys får vente til jeg pynter til jul, sikkert til 3. søndag i advent (rett og slett fordi vi reiser bort til jul, så da pynter jeg litt før jul for at vi skal få glede av det, etter nyttår når vi kommer hjem rydder jeg det jo bare bort uansett)

Gjest Fruktfat
Skrevet

vi skal vaske ferdig til helga, og da kommer julegardinene på kjøkkenet opp. er ikke helt sikker på duker og sånt enda, tar det nok etterhvert.

i stua henger "jule"gardinene allerede, de kom opp i helga (det er gardiner i litt forskjellige rødfarger med små gullstriper på).

Skrevet

Lørdag finner jeg fram adventsstjerne, 7-armet lysestake, julegardiner og julevoksduken til kjøkkenet. Resten av julepynten kommer fram litt etter litt. Den o store finalen er lille julaften, med pynting av juletreet.

Skrevet

Ungenes kalender henger oppe nå, samme med min, gøy å ha å titte på og glede seg :)

Julegardinene skal jeg kose meg med å henge opp på fredag. Adventsstaken står på plass, men juleduker kommer ikke ennå.

Men siden vi skal være borte fra lillejulaften til første juledag, kommer jeg nok til å sette igang med litt av pyntingen i løpet av neste uke...... :sjarmor:

Skrevet

Siden vi skal ha middagsgjester på lørdag gjør jeg klart til advent da. Da setter jeg frem en lysegreie i kjøkkenvinduet, adventsstaken og henger opp julestjerne i stuevinduet. I tillegg tenkte jeg å kjøpe noen lilla duker og kubbelys.

Skrevet

Røde lys. Liker ikke lilla.

Julegardiner bruker jeg ikke, og heller ikke juleduk.

Har en dyprød linduk som jeg bruker i selve julen.

Skrevet

har ikke julegardiner lenger....

Juledukene kommer ikke på før nærmere jul, når jeg pynter...

Det holder med stjerna i vinduet og advent staken for min del...

Jeg veksler mellom lilla og gull/sølv lys...

har i grunnen ikke startet å tenke på dette enda...

Skrevet

Jeg skal henge opp adventsstjerna, det får holde foreløpig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...