Gå til innhold

Tips til innhold i "reise-kurv"?

Minmy

Anbefalte innlegg

Jeg ble inspirert av tråden om gave-kurver med forskjellig innehold og tenkte at en sånn kanskje kan passe for mamma og pappa.

Så var det bare spörsmålet om hva den skal inneholde da... :forvirret:

De skal reise på skiferie til en liten landsby i Frankrike i januar og jag tenkte å lage en kurv som de åpner först på flyet ned. Men hva bör en sånn kurv inneholde?

Så langt har jeg kommert fram til: 2 forskjellige magasin/blader og noen av disse små vinflaskene...

Men så har inspirasjonen tatt slutt, hva annet er passende i denne type kurv??

Det hadde sikkert värt bra med noe spiselig så de slipper unna dyr og dårlig flymat, men hva? Kurven skal jo pakkes för jul og ikke åpnes för i slutten av januar...

Kjeks går jo bra, men ost er kanskje ikke noen god idé .... :forvirret:

Gode råd tas imot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk de nye reglene for håndbagasje da. Jeg ville nok kanskje satset på noe som de kunne åpne før de dro hjemmefra og plassere i kofferten.

Kommer ikke på noe i farta, men kanskje en sånn turistbok eller ordbok kunne passe inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Lea sier, husk de nye reglene for håndbagasje. Funker dårlig med vinflasker oppi kurven da. Også skal man heller ikke ha med ting man ikke har pakket selv og ikke veit hva inneholder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også skal man heller ikke ha med ting man ikke har pakket selv og ikke veit hva inneholder.

Ehh, du tror vel ikke at jeg har tenkt til å putte en bombe i denne kurven...??

Jeg tror nok mine foreldre vil gå gode for det jeg måtte finne på å legge i denne kurven...

De nye reglene tillater jo opp til en liter vätske, så lenge det er fordelt på mindre 100 ml enheter, da er det jo ingenting i veien for å sende med dem småflasker med baileys eller liknende....

Eller fylle ti små whiskyflasker med vin... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du skal putte en bombe i nei, men uansett skal man ikke ha med ting man ikke har pakket sjøl. Mange steder spør de deg om dette også, skal de juge da?

Ting som inneholder væske skal opp i en liten plastpose gjennom sikkerhetskontrollen, så de kan ikke vente med å åpne kurven til de er på flyet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du lage slike poser til dem? Kjøp småflasker med produkter du vet de liker å ha med seg på flyet og så kan du eventuelt putte en småflaske eller to med f.eks vin/likør i hver pose. I tillegg kan du jo gi en pakke som de skal åpne på flyet med blader, kjeks og slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke du skal putte en bombe i nei, men uansett skal man ikke ha med ting man ikke har pakket sjøl. Mange steder spør de deg om dette også, skal de juge da?

Ja, da anser jeg at de skal ljuge!

Hvis min mamma sender med meg en pose med litt smått og godt når jeg skal ut og fly så svarer jeg alltid "ja" på spörsmålet om jeg har pakket bagasjen min selv.

Grunnen til at de spör er fordi de lurer på om noen kan ha lagt noe i din bagasje som du ikke vet om, og da tror jeg ikke de tenker på kjekspakker, sjokolade eller liknende....

Det eneste du oppnår ved å svare "nei" på det spörmålet er lang kö og irriterte mennesker bak deg... Sunt fornuft kommer man som vanlig langt med!

Jeg tar gjerne imot gode tips om noen har noen, men kveruleringer kan vi se bort fra, eller?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ser det som kverulering, bryr jeg meg fint lite om. Jeg kaller det sunn fornuft å la være å lyve og heller se gjennom det man tar med seg på flyet, spesielt det man har i håndbagasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...