Gå til innhold

Julebakst og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge gidder femåringer og seksåringer å bake julekaker? Jeg skal være barnevakt i helga og lurte på å bake julekaker samtidig, men det er vel begrenset hvor lenge de klarer å konsentere seg? (Vet ikke om det blir ett eller to barn ennå).

Skrevet

Jeg bakte sammen med en femåring i helgen, og han holdt i ca en halvtime. Ville satset på bare ett slag, altså.

Skrevet

Mine liker best å lage pepperkaker, da kjøper vi ofte ferdig deig og de kjevler og trykker ut fine figurer, de er med på å pynte etterpå og det er bare gøy. Lykke til!

Skrevet
Jeg bakte sammen med en femåring i helgen, og han holdt i ca en halvtime. Ville satset på bare ett slag, altså.

Enig i at det holder med ett slag.

Pepperkaker f.eks tar jo litt tid å lage, å barn kan fort bli lei.

Det kan derfor være lurt å ha små pauser innimellom.

Skrevet

Ser at når første ladning kaker er såpass at det går ann å spise - da er bakergleden ferdig. Eneste som gidder bake lenger er stedatter på 12 år. Gutter på 3, 9, 10 og 11 er mer ineressert i å spise de... :)

Skrevet
Mine liker best å lage pepperkaker, da kjøper vi ofte ferdig deig og de kjevler og trykker ut fine figurer, de er med på å pynte etterpå og det er bare gøy. Lykke til!

Tror også det vil lønne seg å ha en liten, ferdig deig, sånn at det bare er å trykke ut figurer en liten stund, og så er alt ferdig.

(Fram til det kan pyntes og småspises.)

Har aldri klart å holde noen under 7 opptatt med noe sånt lenger enn 30 min.

Gjest graceland
Skrevet

En halvtime med pepperkakedeig holder lenge. Du må være forberedt på at halvparten av deigen vil bli spist underveis. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...