Gjest gjesta Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Hvor lenge gidder femåringer og seksåringer å bake julekaker? Jeg skal være barnevakt i helga og lurte på å bake julekaker samtidig, men det er vel begrenset hvor lenge de klarer å konsentere seg? (Vet ikke om det blir ett eller to barn ennå).
tuji Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Jeg bakte sammen med en femåring i helgen, og han holdt i ca en halvtime. Ville satset på bare ett slag, altså.
Linda1 Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Mine liker best å lage pepperkaker, da kjøper vi ofte ferdig deig og de kjevler og trykker ut fine figurer, de er med på å pynte etterpå og det er bare gøy. Lykke til!
c",) Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Jeg bakte sammen med en femåring i helgen, og han holdt i ca en halvtime. Ville satset på bare ett slag, altså. ← Enig i at det holder med ett slag. Pepperkaker f.eks tar jo litt tid å lage, å barn kan fort bli lei. Det kan derfor være lurt å ha små pauser innimellom.
Gjest Mayamor Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Ser at når første ladning kaker er såpass at det går ann å spise - da er bakergleden ferdig. Eneste som gidder bake lenger er stedatter på 12 år. Gutter på 3, 9, 10 og 11 er mer ineressert i å spise de...
Susan Sto Helit Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 Mine liker best å lage pepperkaker, da kjøper vi ofte ferdig deig og de kjevler og trykker ut fine figurer, de er med på å pynte etterpå og det er bare gøy. Lykke til! ← Tror også det vil lønne seg å ha en liten, ferdig deig, sånn at det bare er å trykke ut figurer en liten stund, og så er alt ferdig. (Fram til det kan pyntes og småspises.) Har aldri klart å holde noen under 7 opptatt med noe sånt lenger enn 30 min.
Gjest graceland Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 En halvtime med pepperkakedeig holder lenge. Du må være forberedt på at halvparten av deigen vil bli spist underveis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå