Hulder Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Jeg strikker tovede tøfler etter opskrift fra Sandnes Garn Tema 11. Jeg er håpløs med å skjønne oppskrifter og har ingen mor jeg kan spørre til råds, så jeg håper kanskje noen her kan hjelpe? Det er garantert ikke vanskelig, bare meg som er håpløs Fra der jeg står fast står det (gjelder hælstrikking); "Ta 1. m løs av og strikk rett tilbake til det er igjen 1 m på midterste pinne, ta denne løs av, strikk første m på neste p rett, trekk den løse m over. Vend." Hva i alle dager mener med å "trekke den løse m over"? Trekke over den masken som jeg nettopp strikket? Hvordan? På forhånd takk! Hilsen frustrert Hulder
Spirito Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 "Ta 1. m løs av og strikk rett tilbake til det er igjen 1 m på midterste pinne, ta denne løs av, strikk første m på neste p rett, trekk den løse m over. Vend." ← Du trekker altså den masken du tok løst av over den du nettopp strikket. Sånn forstår jeg det ihvertfall. Gir det mening?
Eliza Doalot Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Du trekker altså den masken du tok løst av over den du nettopp strikket. Sånn forstår jeg det ihvertfall. Gir det mening? ← Sånn forstår jeg det også. Det blir jo en form for felling... Men jeg er ingen ekspert altså!
Hulder Skrevet 28. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2006 Trekke over og slippe som ved vanlig felling? Jeg skal prøve igjen. Syntes nemlig det ble så mye knoting, men det skal vel være sånn da. Uansett takk for svar!
tuji Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 Det er sånn som du beskriver rett over her, du skal slippe masken som ved vanlig felling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå