Prada Skrevet 6. februar 2003 #1 Skrevet 6. februar 2003 De fleste bruder jeg har hørt om i den senere tid har ordnet blomsterbuketten sin selv. Det har jeg også lyst til, og min forlovede er egentlig glad for at han slipper å velge blomster (av frykt for å velge noe jeg ikke liker). Men samtidig maser foreldre og tanter om at det er hans oppgave. Vi har prøvd å forklare folk at det er vårt valg hvem som ordner blomster og at vi ikke trenger å følge alle tradisjoner, men de gir seg ikke... Vi har egentlig bestemt oss for at jeg skal stå for blomstene selv, fordi vi ser på blomstene som en del av brudepyntingen som han ikke skal se før selve dagen. Men forloveden har fått en svært dårlig følelse rundt dette med blomster pga. all masingen om at vi "gjør det den gale måten". Jeg mener vi skal stå for vårt valg, men synes ikke situasjonen er morsom jeg heller. Hva gjør jeg?
Anni Skrevet 6. februar 2003 #2 Skrevet 6. februar 2003 Det var mannen min som ordnet med blomstene da vi giftet oss. MEN han fikk ganske klare retningslinjer da. Jeg ville ha en litt lang bukett i hvitt og grønt, og ikke altfor store blomster. Jeg viste ham endel bilder av buketter jeg syntes var fine.. Jeg var kjempefornøyd med buketten han valgte. Og det var litt ekstra spennende da buketten kom på døren en halv time før vielsen og jeg ikke visste hvordan den var :D
Augustbrud02 Skrevet 6. februar 2003 #3 Skrevet 6. februar 2003 Jeg ordnet blomstene mine selv, men mannen min var med da jeg bestilte dem og jeg lot han derfor få et lite ord med i laget. Riktignok hadde han nok ikke hatt noen i mot blomstene jeg bestilte uansett hva jeg hadde bestilt. For meg var det viktig at buketten skulle være akkurat sånn jeg ville ha den og jeg brukte kjempelang tid på å plukke ut blomster og å finne fasong. Hadde min mann skullet ordnet med buketten hadde det sikkert blitt en lys bukett som kanskje var moderne (noe blomsterbutikkene ofte lager når mannen bestiller), og dette var helt motsatt av det jeg ville ha. Mannen min så ikke buketten før jeg kom inn i kirken, men han visste altså hvordan den kom til å se ut. Forøvrig var han kjempeglad for at han slapp å ordne med buketten, det hadde nok bare gjort ham nervøs. Kanskje dere også kan ordne med buketten sammen?
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2003 #4 Skrevet 6. februar 2003 Fikset det selv med god hjelp fra blomsterdekoratøren. Mannen min var kun med for å hente oppsatsene ellers så foretrakk jeg å ha kontrollen selv der. Vi er så like i fargene begge to at det ble ikke noe stort problem :D 22+4
HMSP Skrevet 6. februar 2003 #5 Skrevet 6. februar 2003 (flyttet innlegget fra den andre tråden jeg...) Det er DERES bryllup og DERE bestemmer. Ikke la dere bestemme over av andre. Hvis han overhode ikke har lyst - gjør du det. Hvis han kunne ha litt lyst, men er usikker - bli med til floristen, snakk om hvilke tanker og farger du tenker deg. Gå så ut mens han bestemmer. Det er et ypperlig kompromis. Lykke til. Husk at det viktiste er at dere er fornøyde selv, ikke at tante anna mener alt er riktig (satt litt på spissen, men dog)
Juni-brud Skrevet 6. februar 2003 #6 Skrevet 6. februar 2003 Jeg fanr en bukett på nettet som jeg falt helt for. Sambo og syntes den var lekker, så vi ble enige om å ha den.
Tosca Skrevet 6. februar 2003 #7 Skrevet 6. februar 2003 Det er min kommende ektemann som skal ordne med brudebukett og samtidig blomsteroppsatser til festbordet. Jeg har kommet med ønsker om fasong og blomstertyper, men det skal bli spennende å se hva han kommer fram til. Jeg stoler fullt og helt på at han klarer dette fint. Min mor var faktisk skeptisk, og kunne ikke forstå at jeg ville overlate dette til han. Hun hadde valgt buketten sin selv da hun giftet seg. Det er veldig forskjellig hva folk mener, og en må gjøre det en føler for selv.
Charly Skrevet 6. februar 2003 #8 Skrevet 6. februar 2003 Vi var sammen om det! Jeg har en fetter som er blomster dekoratør og veldig kreativ. Moren hans driver butikk på Grønlandstorget... Han kom med forslag og vi var dommerne, han fikk ganske fritt spillerom - det eneste jeg sa var at jeg hater fargen rosa. Dessuten ga jeg fetteren min et par bilder av kjolen. Vi ble kjempefornøyde og har fått enormt gode tilbakemeldinger fra gjestene. Angrer ikke! http://devoted.to/randel
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2003 #9 Skrevet 6. februar 2003 Min kommende mann skal ordne med brudebuketten og han gleder seg til å gjøre det. Jeg syns det er deilig å vite at han skal ordne med den biten og så er jeg spent på hva han kommer med på den store dagen. Dette er noe vi ser frem til begge to. Men når det gjelder deres bryllup og han føler seg usikker så gjør det sammen eller du alene så lenge det føles greit for dere. Det er deres dag og deres bryllup og andre har alltid sine meninger uansett. Lykke til!
Vestlandstausa Skrevet 6. februar 2003 #10 Skrevet 6. februar 2003 Hei. Gjer det du synes sjølv. Ikkje la andre bestemme noke du kanskje vil angre på. Vi skal sammen finne brudebuketten min. Mange har mast på oss og , men vi står på vårt. Forresten synest forloveden min at det er vanskelig å finne bukett når han ikkje veit korleis kjolen ser ut. Lykke til, klem frå Vestlandstausa :D
brum Skrevet 6. februar 2003 #11 Skrevet 6. februar 2003 Jeg tror nok at jeg vil ordne blomstene selv slik at jeg vet hva jeg får.
K. Skrevet 6. februar 2003 #12 Skrevet 6. februar 2003 Dette skal jeg ordne helt selv! Som du sier selv, jeg føler at blomstene er en del av brudepynten, og det skal være en overraskelse til min kjære på bryllupsdagen :D Han skal ikke se noe før jeg kommer inn i kirka 8) Tror forresten ikke han har spesielt lyst til å ha ansvaret for blomstene heller.. Men, som sagt tidligere; det er helt opp til den enkelte å gjøre det man har lyst til! K.
Pip Skrevet 6. februar 2003 #13 Skrevet 6. februar 2003 Den ordner jeg helt selv... Min kjære ville ikke følt seg komfortabel med å gjøre det - han vet selv at han ikke alltid har verdens beste begrep om farger og hva som passer sammen, og når han ikke engang har sett kjolen... Han ville blitt et lett 'offer', og nikket til det som blomsterdekoratøren sa... Og av erfaring vet jeg at de prøver å prakke på deg det som er mest moderne, uansett... (opplevde det en gang for mye i brudesalongene, iallefall.). Så da gjør jeg det. Vet hva jeg vil ha også, så. Han skal ikke se buketten før i kirken, men han har nok en liten anelse, siden han er med på planlegging av alt det andre, inkludert bord- og kirkepynting... Syns virkelig ikke tanter og foreldre trenger bry seg om hvem som bestiller bukett!?? Gjør det sånn som dere helst vil, dere!! :D
Gjest Tex Skrevet 6. februar 2003 #14 Skrevet 6. februar 2003 Akkurat som alt det andre rundt bryllupet synes jeg det er viktig her også at man må få gjøre som man vil. Men fra gammelt av skal brudebuketten være en gave fra brudgommen til brud på bryllupsdagen, og er således ikke en del av brudepyntingen. Bruden skal tradisjonelt få den levert på morgenen av et bud (eller andre men ikke brudgommen) og dette skal altså være en gave på lik linje som at noen menn har med seg blomster til kvinner når de kommer på middag, eller tar de med ut på date ol. Jeg får ikke se min bukett før jeg får den levert(men jeg er jo helt gira på tradisjoner da :D ) men vi vet hvilken blomsterbutikk vi skal bruke så jeg drar ned dit og viser frem både meg og kjolen slik at blomsterbinderen har en ide om hva som passer meg og kjolen. Det er jo ogå viktig at brudgommen, den som følger bruden til alters og eventuelle brudesvenner samt brudgommens forlover har knapphullsblomst i samme stil.
Tvilling76 Skrevet 6. februar 2003 #15 Skrevet 6. februar 2003 HAN, og jeg gleder meg veldig til å se resultatet. :D Noe av de gamle tradisjonene ønsker vi å beholde...
Tyren Skrevet 6. februar 2003 #16 Skrevet 6. februar 2003 Vi har bestemt oss for at min kjære skal få ansvaret for buketten min og blomster til kirken og selskapet. Etter å ha vist min kjære en del bilder, spesielt av en bukett fra brudeshowet på oslo Plaza på søndag, så har han fått ganske mye innputt om hva slags fasong jeg foretrekker....Blomster har jeg ikke sagt så mye om, bare at jeg helst ikke vil ha calaer... :oops: Hun som skal lage buketten min, vil gjerne se kjolen min og ha en prat med meg også, bare for å få litt inntrykk av hvordan jeg er og for å være sikker på at jeg får en bukett som samsvarer med kjolen og meg. Stoler 100% på at jeg får en bukett som jeg blir fornøyd med. Synes det egentlig skal være opp til hver enkelt om hvordan de ønsker å gjøre det, det er heller ikke alle mannfolk som har sansen for disse tingene. Så bare bestill buketten din du og ikke hør på "alle" andre!!!
Prada Skrevet 7. februar 2003 Forfatter #17 Skrevet 7. februar 2003 Takker for svarene. Ser det er varienerende hvordan folk gjør dette. Tror det nå blir til at vi går sammen i blomsterbutikken, så kan han være med å si hva han liker/ikke liker. Jeg går dit dagen etter med bilde av kjolen og blir enig med de som jobber der om hvordan det skal være. Da har min forlovede vært med å bestemme, men han vet ikke helt sikkert hvordan det blir til slutt - og han slipper å velge alt selv (han største frykt - og blomsterdekoratøren ville fått frie hender) Tantene synes vel ikke denne løsningen er bra nok heller, men det får bare være. Vi skal slutte å snakke om blomster med familien. Det er vårt bryllup, og nå har vi kommet fram til hvordan vi vil løse "blomster-problemet"...
blomsterpiken Skrevet 10. februar 2003 #18 Skrevet 10. februar 2003 Jeg skal ordne blomstene selv. Dette er fordi jeg har blomster broderier på kjolen, som bør matche buketten. Siden han ikke får se kjolen kan det bli vanskelig. Dessuten har han sagt at han helst vil at jeg skal ordne dette. Vi gifter oss 24 mai 2003
Tusenfryd Skrevet 10. februar 2003 #19 Skrevet 10. februar 2003 Vi giftet oss i bunad - derfor var det ikke bare å velge en bukett fra et blad eller et brudeshow. Vi var helt avslappet på hele arrangementet en bryllupsfest er, men hadde buketten blitt feil hadde dagen vært ødelagt. Så det ansvaret tok jeg selv. Og det skal også sies at jeg var innom tre florister med bilde av bunaden og meg selv og tegnet og fortalte - før jeg kom til hun som skjønte hva jeg mente og ikke prøvde å prakke på meg noe som helst. En av dem klarte til og med å si - etter at jeg hadde sagt at jeg ikke ville ha roser og ikke en rund bukett - at hun kunne lage den buketten jeg "trodde jeg ville ha", men det var en diger roseball hun helst ville utstyre meg med. En stor roseball.... brrr... Jeg endte som sagt opp med en aldeles nydelig bukett fra en florist som forsto meg, min kropp, min person og hva som foregikk inni hue på meg - og det er vel unødvendig å si at hun har fått en kunde for livstid. Hun har også senere vist en evne til å vite hva man vil ha, selv om man kanskje ikke vet det selv.
meta Skrevet 10. februar 2003 #20 Skrevet 10. februar 2003 Han skal fikse min. Fordi han gjerne ville det. Jeg må innrømme at jeg syns det er "bare" blomster og så lenge det ikke er han som skal lage den selv, regner jeg med at det går bra. Har nevnt noen blomster jeg liker og som passer til fargetemaet vårt. Blir spennende å se hva han ender opp med :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå