gard Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Hei Da jeg ankom Kuala Lumpur hadde jeg litt problemer med å få ut penger fra minibanken på flyplassen. Men det gikk til slutt og alt var bare fryd og glede. Men i løpet av de neste dagene har både jeg og min kollega hatt mer og mer problemer med våre kredittkort og kortet som brukes som nøkkel op hotellrommet vårt. Nå virker det som kortet mitt har stoppet og virket helt når det gjelder magnetstripen....men smart chipen som sitter i kortet ser ut til å fungere uten problemer. Man føler seg litt hjelpesløs når man plutselig ikke har fri tilgang til å betale for seg Vi skal nok alltid få tak i penger men vi lurer selvfølgelig på hvordan dette har skjedd. Har vi vært i nærheten av et magnetfelt som har forårsaket dette? Er det sikkerhetskontrollen her på Petronas Twin Towers som har forårsaket dette? Er det magnetfelt på de bærbare PC'ene som vi benytter? Dette er bare så merkelig for jeg har reist en del og aldri hatt problemer med kortet mitt før.
Latee Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Hvis du har hatt visakort og nøkkelkort sammen så kan jo dette ha forårsaket et problem?
CheapChampagne Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Det skal vel et veldig sterkt magnetfelt til for at et kort skal bli avmagnetisert. Tror neppe noen av de tinga du nevner kan ha forårsaket dette. (sett på Mythbusters... )
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Det skal vel et veldig sterkt magnetfelt til for at et kort skal bli avmagnetisert. Tror neppe noen av de tinga du nevner kan ha forårsaket dette. (sett på Mythbusters... ) ← Ja, men det de fant ut på slutten av eksperimentet, som de ikke gjorde med de svake feltene, var at hvis du drar kortet over et sånt felt (ikke bare legger det oppå og løfter det av igjen), så forstyrrer du rekkefølgen i magnetstripa sånn at kortet blir ødelagt. Tror bevegelsen er nøkkelen her.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 Hadde samme problem da jeg sist var i India. Etter at jeg hadde vært i hotellresepsjonen og fått nyinnstilt nøkkelkort for ørtende gang, sa de at jeg måtte holde kredittkort og nøkkelkort adskilt, og mobiltelefoner et tredje sted. Da jeg gjorde det, hadde jeg ikke lenger problemer med nøkkelkortet til rommet. VISA'en måtte jeg bestille på ny da jeg kom hjem
Gjest gjesta Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Jeg har opplevd å få et kort avmagnetisert. Det lå som alltid i lommeboka mi i veska mi. Mobilen har egen lomme i veska. Jeg brukte det på en bensinautomat og en time etter skulle jeg bruke det på nytt. Da virket det ikke. Litt ekkelt da jeg skulle betale for en tørketrommel Jeg skjønte ingenting og prøvde det i et par minibanker, men ingen av de ville engang ta inn kortet mitt. Godt det skjedde her hjemme. Lærte iallfall at man bør minst ha to kort med seg på reiser utenlands.
Laban75 Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Dette skjedde med en venninne som hadde kjøpt seg ny veske. Det var magneten i vesken (lukkemekanismen) som var årsaken den gangen.. Har ikke kjøpt deg ny veske du og vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå