Bakketun Skrevet 28. november 2006 #1 Skrevet 28. november 2006 Jeg er en relativt fredelig mann, rolig og sindig stort sett. Men av og til kan jeg sprekke. Jeg har aldri lagt hånd på noen menneske, hverken kvinne eller mann. Jeg har en sambo som når hun drikker kan lire av seg noen meget sårende, ekle og vemmelige kommentarer. Stort sett takler jeg dette. Men her forleden gikk det litt overstyr for meg, og jeg slengte p.cen vegg i mellom, og bestemte meg for at dette orket jeg ikke høre på. Derfor ringte jeg etter taxi for å forlate huset å ta en tur på byen alene, - bare for å komme meg vekk litt. Min samboer likte ikke at jeg ville reise på byen, og hun ringte politiet og fortalte at jeg var helt krakilsk. I det jeg var i ferd med å forlate huset, til den ventende taxi, dukket så politiet opp, og tauet meg inn i fyllaaresten. Der måtte jeg tilbringe natten. Jeg ønsker å høre noen meninger. Er dette noe en samboer bør gjøre mot sin mann? Jeg gjentar at jeg aldri har verken lagt hånd på henne eller noen andre, eller gitt utrykk for noen form for trussel.
Gjest Tyr Skrevet 28. november 2006 #2 Skrevet 28. november 2006 Slående argumenter er noe man aldri skal bruke uansett, bare så det er sakt. Ellers bør du gå ut før du begynner å kaste ting i veggene. Men det er vel ikke et problem lenger, nå som du nyter singellivet.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 28. november 2006 #3 Skrevet 28. november 2006 Tyr: Jeg er blind, hvor i alle dager står det med at han er singel? Er jeg trøtt eller dikter du opp sjømannshistorier? :O Forresten er det greit å bruke innestemme på overskrifter. Jau.
Gjest Bellatrix Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 Jeg er en relativt fredelig mann, rolig og sindig stort sett. Men av og til kan jeg sprekke. Jeg har aldri lagt hånd på noen menneske, hverken kvinne eller mann. Jeg har en sambo som når hun drikker kan lire av seg noen meget sårende, ekle og vemmelige kommentarer. Stort sett takler jeg dette. Men her forleden gikk det litt overstyr for meg, og jeg slengte p.cen vegg i mellom, og bestemte meg for at dette orket jeg ikke høre på. Derfor ringte jeg etter taxi for å forlate huset å ta en tur på byen alene, - bare for å komme meg vekk litt. Min samboer likte ikke at jeg ville reise på byen, og hun ringte politiet og fortalte at jeg var helt krakilsk. I det jeg var i ferd med å forlate huset, til den ventende taxi, dukket så politiet opp, og tauet meg inn i fyllaaresten. Der måtte jeg tilbringe natten. Jeg ønsker å høre noen meninger. Er dette noe en samboer bør gjøre mot sin mann? Jeg gjentar at jeg aldri har verken lagt hånd på henne eller noen andre, eller gitt utrykk for noen form for trussel. ← Du burde ikke kastet pc-en i veggen. Hadde mannen min blitt så sint og etterpå dratt på byen så hadde jeg i hvert fall blitt veldig bekymret for han.
Gjest Bellatrix Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 Tyr: Jeg er blind, hvor i alle dager står det med at han er singel? Er jeg trøtt eller dikter du opp sjømannshistorier? :O Forresten er det greit å bruke innestemme på overskrifter. Jau. ← Han trodde vel at dama hadde gjort det slutt da.
Gjest Gjesta Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Jeg synes ingen av dere er noe bedre enn den andre jeg. Hun burde slutte å drikke om hun ikke klarer å styre seg fra å bli bedriten i fylla, og du burde lære deg å styre sinne ditt lenge før du må slenge noe i veggen. Greit at du ikke har lagt hånd på noen noen gang, men hadde samboeren min kasta en pc i veggen hadde jeg tatt meg en seriøs tenkepause
Grace Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 Jeg synes ingen av dere er noe bedre enn den andre jeg. Hun burde slutte å drikke om hun ikke klarer å styre seg fra å bli bedriten i fylla, og du burde lære deg å styre sinne ditt lenge før du må slenge noe i veggen. Greit at du ikke har lagt hånd på noen noen gang, men hadde samboeren min kasta en pc i veggen hadde jeg tatt meg en seriøs tenkepause ← Veldig enig med Alwa.
Laban Skrevet 28. november 2006 #8 Skrevet 28. november 2006 (endret) Jeg synes du gikk over streken når du kastet pc'n i veggen, men hun gikk laaaaaangt over streken, mye lenger enn deg. Skjønner godt om du er rasende, jeg hadde hatt store problemer med å tilgi noe slikt. Om jeg er rasende trenger jeg bare å komme meg ut, lufte meg selv og tankene mine, så kommer jeg tilbake etter et par timer og har fått ting på avstand. Sånn er jeg, og det vet også en partner etter en tid. Hadde sambo ringt politiet for å stoppe meg, ville jeg sett på det som en voldsom maktdemonstrasjon jeg vanskelig kunne tilgi. Hilsen Laban, som har kastet glass i veggen og mat på ex'n, foreløpig uten å havne i fyllearresten (nå krangler jeg sjelden i fylla, da). Endret 28. november 2006 av Laban
Scorpina Skrevet 28. november 2006 #9 Skrevet 28. november 2006 Kasta en gang et glass med saft i ansiktet på min mann....vi ble begge så paffe av min spontane reaksjon så vi fikk oss heller en veldig god latter. Han så jo så teit ut med rød saft som dryppa nedover nesen hans Men, å bruke "midler" som døde objekt i en "heit krangel" ER ikke god diskusjonsmetode så det er sagt. Du skulle moderert deg mht pc'n som ble slengt vegg-i-mellom, og HUN bør skrenke inn kjeftesmella si OG drikkinga. Kanskje en tlf til familierådgivninga kan være noe for dere.....? Og, du skriver du er en rolig og stille mann, jeg formoder du ble kraftig provosert siden du følte du måtte ty til så drastiske midler som pc-kasting. Å ringe politiet derimot var vel å dra den litt VEL langt da... Var hun edru når hun ringte politiet forresten?
Nabodama Skrevet 28. november 2006 #10 Skrevet 28. november 2006 Å slenge en pc i veggen eller gulvet, ville jeg oppfattet som en trussel. Kan man gjøre sånn med døde ting, er det vel min tur til å få gjennomgå neste gang, ville jeg tenkt. Jeg ville blitt alvorlig skeptisk til min mann om han hadde gjort det. Når det er sagt, gikk hun langt over streken! Både når det gjaldt det hun sa, og det å ringe politiet.
Jane How Skrevet 28. november 2006 #11 Skrevet 28. november 2006 Jeg ville blitt litt skremt var jeg henne, men hadde ikke automatisk tenkt at du ville gått løs på meg. Syns dere gikk for langt begge to, men mener at stadig spydige kommentarer er verre enn å slenge noe i veggen én gang. Neste gang hun begynner slik, så bare gå med en gang om du er redd for å bli så sint igjen. Selv om det å slenge ting i veggen bare gjør vondt verre, så er det ikke uforståelig at begeret flyter over for deg av slike kommentarer støtt. Problemet er om det flyter over gang på gang, i verste fall slår du henne. Så bare gå, så slipper du å høre på og du mister ikke kontrollen. Forøvrig bør hun få beskjed om å skjerpe seg, vold kan også være psykisk.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2006 #12 Skrevet 28. november 2006 jeg oppfatter at problemet er at hun forandrer seg i fylla. Det kommer hun til å fortsette å gjøre. Det må du forholde deg til om du skal være sammen med henne. At du blir så "trekt" at du kaster PC\en i veggen, ja det kan jeg skjønne. At du dermed en annen gang kan komme til å gå løs på henne, ja det er bullshit, uten hold. De færreste ender der. Men ubehaget over å være ute av kontroll er vel der for deg trådstarter. Og kunsten er jo å ikke la det gå så langt. Å sette grensene lenge før du blir så sint. Å ta den lufteturen før det. At hun ringer politiet er bare helt drøyt, det hadde jeg tatt som et veldig dårlig tegn, og vil du ha det sånn da ? en grense er overskredet fra henne. Jeg opplever at det var en måte for henne å kontrollere deg på. Det er ikke bra. Ikke sunt det her.
Gjest DapperBloke Skrevet 28. november 2006 #13 Skrevet 28. november 2006 (endret) Helledussen da! Det er da for pokker langt mellom å slenge en PC i veggen og skambanke kona! Jeg synes det er drøyt å dra den konklusjonen at siden han herpet en PC, som forøvrig er en død og følelsesløs gjenstand, så vil han uten skrupler gå løs på partneren sin ved en senere anledning. Endret 14. desember 2006 av DapperBloke
Gjest gjesta Skrevet 28. november 2006 #14 Skrevet 28. november 2006 Helledussen da! Det er da for pokker langt mellom å slenge en PC i veggen og skambanke kona! Jeg synes det er drøyt å dra den konklusjonen at siden han herpet en PC, som forøvrig er en død og følelsesløs gjenstand, så vil han uten skrupler gå løs på partneren sin ved en senere anledning. Selv blir jeg svært sjelden sint, men selv om jeg ble aldri så arg og eventuelt gikk løs på inventaret, så har jeg, som de aller fleste andre, en klar grense når det gjelder det å skade et annet menneske. ← Jeg er helt enig i at det er stor forskjell mellom å "banke" en pc enn å banke kona. Men det er likevel langt over streken, og viser at personen ikke har kontroll over sinnet sitt (og hva han gjør når han er sint):
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2006 #15 Skrevet 29. november 2006 herlighet, kan dere ikke diskutere det mannen spør om - var'e rekti av kjerringa å ringe purken? Nei, er min mening. Det var en teit "hevn" fra hennes side. Kvitt deg med'a.
Gjest DapperBloke Skrevet 29. november 2006 #16 Skrevet 29. november 2006 (endret) Ja, etter min mening var det å involvere Politiet med påfølgende frihetsberøvelse å gå mye lengre over streken enn det å ødelegge en PC. Med mindre det var trusler, vold eller ordensforstyrrelser inne i bildet, så hadde egentlig Politiet ikke noe med saken å gjøre. Det overrasker meg litt at du ble satt på glattcelle, egentlig. Endret 29. november 2006 av DapperBloke
Gjest Silmarill Skrevet 30. november 2006 #17 Skrevet 30. november 2006 Det var unødvendig av henne å ringe til politiet.Du hadde jo ingenting i fyllearesten å gjøre!Hun må vel ha fortalt politiet usannheter om deg da ettersom de tok deg med. Hun bør slutte å drikke å gjøre deg så sint at du tyr til å kaste pc i veggen. Har dere skværet opp nå eller er dere fortsatt sure på hverandre?
Gjest Mayamor Skrevet 30. november 2006 #18 Skrevet 30. november 2006 For min del kunne jeg ikke vært i et forhold hvor min samboer ringte politiet eller om min samboer kastet pc i veggen. Uansett hvem som gjorde hva - jeg ville ikke fortsatt å være samboer. *glad for at jeg slipper slike hendelser*
Gjest Gjesten Skrevet 1. desember 2006 #19 Skrevet 1. desember 2006 Hadde jeg oppført meg slik i fylla som dama di tror jeg det hadde vært jeg som burde sitte i fyllearresten jeg.... Det å ringe etter politiet var over grensen altså!!! Husbråk var det helt klart TS. Dere har et problem og burde vel strengt tatt vært langt fra hverandre?
Bakketun Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #20 Skrevet 2. desember 2006 ja, her var jo litt forskjellige responser. Om jeg husker rett vil jeg si: Ja min samboer var beruset når hun ringte politiet. jeg er 50 år, har aldri lagt hånd på noen, hvilket min samboer vet; ergo burde hun skjønt at jeg ikke ville skade henne. Når politiet kom prøvde jeg å fortelle henne og polietiet at jeg var på veg ut, og at taxi var bestilt og på vei.(fikk for øvrig en melding fra taxien at han fant meg ikke). Jeg er enig at jag gjorde feil når pc.en gikk i veggen(den virker for øvrig fremdeles), men av og til blir man veldig frustrert, og hva skal man gjøre da? jo, gå før man blir frustrert,____ jo alle kan være etterpåklok og si jegburde gjert slik og slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå