Gå til innhold

Ikke BARE internett

Mathias

Anbefalte innlegg

Det har blitt skrevet tidligere om at dette KUN er internett, og derfor ikke helt virkelig på en måte.... Man må ikke ta alt så bokstavelig og høytidelig av det som skjer på nettet, fordi det ikke nødvendig vis speiler virkeligheten på en måte... Deter jo KUN nettet...

Javel...

Men nå har jeg gjort et aldri så lite forsøk her... et sosialantroplogisk lite forsøk her på kg; i dette liksomsamfunnet... :sjarmor:

Jeg har selv spredd litt rykter og hintet litt om mitt forhold til "Anie" her ... (Vi er forøvrig gode venner ja :D )

Og helt riktig!.... Ikke lenge etter begynnte interaksjonene, og vi ser mange av de samme prosessene som i et lite lokalsamfunn der alle kjenner alle... Man begynner å snakke litt seg imellom...Hva skjer... Er det noe der... hummmm fundere fundere... hehehe :sjarmor: ...

For meg sier dette LITT om at internett speiler veldig mye av det virkelige liv, og at man ikke kan gjemme seg bak et alibi om at en må ta intenettrelasjoner helt anderledes enn det virklige liv...

Hvorfor dette står på snikksnakk? Fordi det jo er litt snikksnakk fra meg, og fordi det dreier seg om snikksnakk OGSÅ på internett... :wink:

JEG syntes iallefall det var litt morsomt.

:sjarmor::briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jasså.... har du spredd rykter om oss du :roll:

Ellers er jeg nok litt uenig i ditt lille forsøk....

Internett og irl (små samfunn) kan ha mange likhetstrekk - men allikevel er det to vidt forskjellige tingen.........

Snakk vil det selvsagt alltid bli, internett, sms, i kommunikasjon etc -------- jeg tror det skal mye la seg gjøre at det aldri bli snakk et sted!

Og internett igjen er faktisk et lite liksomsamfunn.... Her kan vi dikte opp en personlighet om vi vil det - det er ikke så lett irl da det lett kan bli gjennomskuet.............

På internett kan en gjemme seg bort bak et nick om en vil det.

Anie - som måtte selvsagt komme med noen mot kommentarere

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten Lasse, jeg glemte å takke deg for at du enda en gang beviste vårt lille vennskap... sånn i tilfelle kg brukerne skulle observere at jeg til tider kan være her litt for mye og lure på om jeg ikke har noen venner ------ så er det iallefall bevist en gang for alle........... Anie har 1 venn :ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler:

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe... :wink:

Men jeg tror og mener at folk oppfører seg som fok jeg... At de oppfører seg LITT andreledes.. kanskje, men folk er folk, og mamn kan ikke bare se bort fra at internett ikke har noemed sosialisering og mellommenneskelige forhold, og da bare kan ta lettere på ting her inne... Blir det slik får vi et fluenes-herresamfunn her inne....

see?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...