Gå til innhold

barne tv

mack

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ballerina

Vet ikke om det hjelper, men jeg er 21 år og har bare hørt navnet... har aldri sett noe... (og etter at jeg sluttet å se Barne-TV har jeg alltid sett det med småsøsken eller med yngre søskenbarn innimellom...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra http://www.barnetv.com/

Colargol (f. 1972 fransk-polsk syngebjørn)

En gang på høsten 1973 møtte vi den umusikalske bjørnen Colargol. Han bodde i Eventyrskogen og ønsket seg mest av alt en god sangstemme. Sammen med rotta Hector dro Colargol til fuglekongens rike på Nordpolen, hvor han fikk fuglekongen til å puste på seg. Etter det sang han både i dur og i moll. Det var Rigmor Lange som fikk æren av å synge i dur og i moll for Colargol i Norge, og for dette fikk hun til og med Spelemannsprisen (1974). Dessverre gikk vi norske barn glipp av den tredje og siste serien med Colargol, der var det nemlig for sterke cowboy-scener. I de pedagogiske syttiåra var ikke slikt Barne-TV stuerent.

Så dette må bety at siste gang Colargo var vist på norsk tv må ha vært rundt 1975...?

Edit: Skrivefeil

Endret av Fantus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på Colargol da jeg var liten og jeg er 28.

Så siste gang Colargol ble vist på tv, må ha vært i begynnelsen på 80 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det Rigmor Lange som sang? DAtteren min har en cd med barnetv-sanger, og der er det Nora Brockstedt som synger Colargol. Kanskje det er flere versjoner?

(off topic, beklager...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det Rigmor Lange som sang? DAtteren min har en cd med barnetv-sanger, og der er det Nora Brockstedt som synger Colargol. Kanskje det er flere versjoner?

(off topic, beklager...)

Rigmor Lange sang på tv, men jeg tror Nora Brockstedt har spilt inn plate med Colargol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dette må bety at siste gang Colargo var vist på norsk tv må ha vært rundt 1975...?

Jeg har sett Colargol på barnetv, og jeg er født i 1980. Husker lite av det, så jeg var nok ikke så stor. Må ha vært på begynnelsen av 80-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett Colargol på barnetv, og jeg er født i 1980. Husker lite av det, så jeg var nok ikke så stor. Må ha vært på begynnelsen av 80-tallet.

Er du helt sikker på det? Jeg er født i 1976, og har alltid fått høre at jeg akkurat gikk glipp av det. Vi har diskutert dette i familien også :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo "gammel" og husker godt Colargol, første gang den gikk var vel på 70 tallet, men vet at det gikk en reprise senere antagelig på begynnelsen av 80 tallet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på det? Jeg er født i 1976, og har alltid fått høre at jeg akkurat gikk glipp av det. Vi har diskutert dette i familien også  :)

Som du jo vet, så er jeg også født i 1976. Jeg har sett Colargol på TV. Vi hadde ikke video på den tiden, så jeg tror det må ha gått i reprise på 80 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på det? Jeg er født i 1976, og har alltid fått høre at jeg akkurat gikk glipp av det. Vi har diskutert dette i familien også  :)

Jeg husker ihvertfall at jeg så en episode der han hadde fått seg briller, og så snubla han og mista dem. Da ble jeg så lei meg... Og så fikk jeg Colargol-kosebamse, og den har jeg fremdeles hjemme på jenterommet hos mamma og pappa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født på slutten av 70-tallet, og vet at jeg så Colargol på tv da jeg var liten. Husker bare såvidt noen scener, og at ei i barnehagen hadde en stor Colargol-bamse. Så serien ble nok sendt i reprise - jeg mener jeg må ha sett den i barnehagealder, jeg tipper 80-83. Vi hadde bare NRK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colargol!!! :hoppe:

Jeg er født på begynnelsen av 80-tallet og husker at jeg så colargol. Jeg husker det ikke veldig tydelig, men nok til å bli riktig så nostalgisk av klipp som

*sukk :hjerter_rundt: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...