lidia Skrevet 6. februar 2003 #1 Skrevet 6. februar 2003 Når jeg har på meg feks gullarbånd eller gullringer så blir jeg litt sånn svart av dette. Er det noen av dere som har det samme problemet, og evt vet hva det kommer av??
Gjest care Skrevet 6. februar 2003 #2 Skrevet 6. februar 2003 Er du sikker på at det er ekte gull du har med å gjøre? Jeg brukte juggel for lenge siden, sånn som ligner på gull og det ble jeg svart av. :blunke:
jordbær Skrevet 6. februar 2003 #3 Skrevet 6. februar 2003 Når jeg har på meg feks gullarbånd eller gullringer så blir jeg litt sånn svart av dette. Er det noen av dere som har det samme problemet' date=' og evt vet hva det kommer av??[/quote'] Jepp! Min familie har samme problemet. Eller.. vi OG smykkene blir svarte. Husker ikke hva det kom av jeg.. Men har fått det forklart en gang.. Care: Jah.. ekte saker:)
lidia Skrevet 6. februar 2003 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2003 ja, jeg er heelt sikker på at det er ekte gull. Alle gullsmykkene jeg har blir jeg svart av. Gifteringen min også...
lidia Skrevet 6. februar 2003 Forfatter #6 Skrevet 6. februar 2003 hehe...nei, tror nok ikke de er møkkete. Jeg tror det blir sånn fordi jeg kanskje mangler ett eller annet ...altså vitaminer eller noe...tror jeg har fått det forklart, men jeg har jo glemt det da. Men det er ganske irriterendes!!
Kreps Skrevet 6. februar 2003 #7 Skrevet 6. februar 2003 Så det kan komme av vitaminmangel? det har jeg ikke hørt før. si ifra hvis du finner ut hvorfor da?
Gjest care Skrevet 6. februar 2003 #8 Skrevet 6. februar 2003 Dette fenomenet har jeg ikke hørt om før. Kanskje dere kan prøve med hvit gull, det kan jo være blandingen i det gule gullet som dere reagere på. Spør en gullsmed eller legen din.
tuji Skrevet 6. februar 2003 #9 Skrevet 6. februar 2003 Har jobbet i gullsmed, og så dette ofte. Det har med stoffer kroppen utskiller å gjøre, enkelte blir svarte av gull! Det hjelper ikke å rense smykkene. Jeg blir svart når jeg f. eks. har pusset sølv eller drevet med andre kjemikalier, og ikke vasket godt nok under ringene. Driver du ofte med slike ting, kan det være en grunn til å bli svart på fingrene, i hvert fall.
Gjest Duchess Skrevet 6. februar 2003 #10 Skrevet 6. februar 2003 Jeg blir også svart...og av og til grønn...
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2003 #11 Skrevet 6. februar 2003 Jeg blir også veldig svart, og har funnet ut at det er hormonellt. Blandt annet har jeg vært mere svart enn vanlig når jeg har vært gravid. Før mens kan det også se ut som om jeg blir mer svart.
Lissie Skrevet 7. februar 2003 #12 Skrevet 7. februar 2003 jeg ble også svart av gull når jeg jobbet med fremkallingsvæske. Kanskje det har noe med jobben din å gjøre? Eller stoffer du kommer i kontakt med ellers? Jeg aner ikke hvorfor jeg ble svart av gullsmykker. Jeg hadde jo ikke fremkallingsvæske på halsen. :o Men, ca. 2 måneder etter jeg sluttet i den jobben ble ikke gull svart på meg lenger. så det må ha en sammenheng. Snodige greier! 1
Gjest Natali1 Skrevet 14. februar 2020 #13 Skrevet 14. februar 2020 Jeg ble svart av ringen min når jeg drakk alkohol.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2020 #14 Skrevet 14. februar 2020 Har hørt at gull drar ut giftige stoffer fra huden. De giftige stoffene har svart farge. Derfor har gull ansiktsmasker blitt populær nå. Anonymkode: fc091...94f
Blingblingtahei Skrevet 16. februar 2020 #15 Skrevet 16. februar 2020 På 14.2.2020 den 11.39, AnonymBruker skrev: Har hørt at gull drar ut giftige stoffer fra huden. De giftige stoffene har svart farge. Derfor har gull ansiktsmasker blitt populær nå. Anonymkode: fc091...94f Hmm interessant.. Så med andre ord er det en fordel å gå med gullsmykker?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #16 Skrevet 16. februar 2020 6 timer siden, Blingblingtahei skrev: Hmm interessant.. Så med andre ord er det en fordel å gå med gullsmykker? Dette har jeg hørt fra hudpleiere, vet ikke hva forskning sier. I oldtiden brukte de gull som hudpleie, spesielt i Egypt. Anonymkode: fc091...94f
Bollina Skrevet 16. februar 2020 #17 Skrevet 16. februar 2020 Har hørt det kan komme av jernmangel. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #18 Skrevet 16. februar 2020 Jeg er allergisk av gull 😂 Skjønner ikke at det går annen. Anonymkode: c77e7...b84
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2020 #19 Skrevet 16. februar 2020 https://www.romadesignerjewelry.com/blogs/education/why-does-some-jewelry-stain-your-skin Anonymkode: 2f21d...aea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå