Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner det som 99% sikkert at det skyldes at jeg sjelden skriver ut noe sånn at tuppen på blekkpatronene rett og slett tørker inn. Det er ikke mange ark jeg har skrevet siden jeg kjøpte nye patroner, så tomme er de garantert ikke.

Er det noen som har tips/kjerringråd til gjenopplivning så mottas det med takk? :)

Gjest Maxagaze
Skrevet
Regner det som 99% sikkert at det skyldes at jeg sjelden skriver ut noe sånn at tuppen på blekkpatronene rett og slett tørker inn. Det er ikke mange ark jeg har skrevet siden jeg kjøpte nye patroner, så tomme er de garantert ikke.

Er det noen som har tips/kjerringråd til gjenopplivning så mottas det med takk? :)

Er det en slik der dysene sitter fast i patronene (dvs hver gang du bytter patroner bytter du skriverdyser ?). Dette er ett triks jeg bare har hørt om, har ikke prøvd selv (så har jeg ingen elendig blekkspruter heller da..), ta ut patronene, sett dem i ett tefat med vann natta over (med dysene såvidt nedi vannet, ja). Mulig det går med teknisk sprit også, men da kan de ikke stå så lenge (sprit fordamper jo), pluss at spriten kanskje er litt "hard" med innmaten. Mulig den løser opp for mye/tynner ut blekket noe.

Uansett, dette gjør du på eget ansvar, har ikke prøvd dette selv, men hvis patronene er tette er det jo tapte penger uansett.. ?

Skrevet

Takker og bukker. Det er med dyser i patronene ja, så jeg får kanskje prøve "tefat-metoden". Mindre skrift enn det er nå kan det ikke bli så jeg har ingenting å tape.

Skrevet

Tefatmetode er prøvd - og skriver skriver igjen. Pent blir det ikke, men etter å ha skrevet noen sider med visvas så ser jeg at det bedrer seg.

Må visst begynne å ta "månedens utskrift" så jeg holder liv i den :ler: .

Gjest Maxagaze
Skrevet
Tefatmetode er prøvd - og skriver skriver igjen. Pent blir det ikke, men etter å ha skrevet noen sider med visvas så ser jeg at det bedrer seg.

Øyh ! Fint. :)

Må visst begynne å ta "månedens utskrift" så jeg holder liv i den  :ler: .

Det er noe dritt det der med blekksprutere. Hvor lenge måtte det "bløtes".. ?

Skrevet

På den ene (fargene) så var det bare noen sekunder - så tøt fargene ut i vannet. Merkelig nok er det den som skriver dårligst ennå.

Svart-patronen måtte ligge en del minutter. Den skriver nå "mørkegrått med striper" :ler: .

Men det holder vel til å skrive ut bestillingsbekreftelser av ymse slag.

Gjest DapperBloke
Skrevet

Jeg har aldri tid til å vente på sånt, jeg. Jeg drar som regel ut patronene og så rengjør jeg dysene forsiktig med en Q-Tip med eventuelt et eller annet egnet løsemiddel eller vann. Deretter kjører jeg kalibrerings og renseprogrammet til printeren. Funker alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...