Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort det slutt med typen min fordi jeg trenger litt tid alene. Jeg trenger å finne ut hvem JEG er og at jeg ikke er sammen med han fordi jeg er redd for å være alene. Jeg trenger å rase litt fra meg, feste og flørte og gjøre akkurat det jeg har lyst til når jeg har lyst.

Men akkurat nå føler jeg meg skikkelig dårlig, jeg føler at jeg har gjort noe dumt. At jeg har stelt i stand et stort rot. Og jeg føler at jeg ikke har lov til å være lei meg, fordi alt er selvforsynt.

Jeg trenger denne pausen, selv om jeg angrer på at jeg gjorde det slutt. Det er vel bare savnet som er begynt å komme nå, som er tungt. Men dette er noe jeg trenger å gjøre for meg selv, selv om det er tungt.

Det er bare det at jeg får så dårlig samvitighet for at jeg er lei meg, når det må være enda værre for x'en.

Jeg har lyst å bli sammen med han igjen, og jeg har lyst å rote litt rundt med andre gutter. Og jeg vet at jeg på dette tidspunktet ikke kan få begge. Derfor vil jeg ikke bli sammen med han enda, før følelsen av at jeg har lyst å rote rundt med andre gutter er borte. Fordi det ville ikke være rettferdig ovenfor x'en min.

Jeg måtte bare få ut litt følelser......

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg tror det er vanlig å føle på en sorg selv om man er den som har gjort det slutt. Gjør det du føler blir riktig for deg, så får du og eksen finne ut av ting etterhvert.

Skrevet

Alle har rett til å være lei seg. Jeg synes du skal tillate deg å føle som du gjør så du får bearbeidet dette skikkelig. Dette er en vanskelig fase, men det kommer garantert til å bli bedre etterhvert :klem:

Gjest Gjest_HeioGhoPp_*
Skrevet
Jeg har gjort det slutt med typen min fordi jeg trenger litt tid alene. Jeg trenger å finne ut hvem JEG er og at jeg ikke er sammen med han fordi jeg er redd for å være alene. Jeg trenger å rase litt fra meg, feste og flørte og gjøre akkurat det jeg har lyst til når jeg har lyst.

Men akkurat nå føler jeg meg skikkelig dårlig, jeg føler at jeg har gjort noe dumt. At jeg har stelt i stand et stort rot. Og jeg føler at jeg ikke har lov til å være lei meg, fordi alt er selvforsynt.

Jeg trenger denne pausen, selv om jeg angrer på at jeg gjorde det slutt. Det er vel bare savnet som er begynt å komme nå, som er tungt. Men dette er noe jeg trenger å gjøre for meg selv, selv om det er tungt.

Det er bare det at jeg får så dårlig samvitighet for at jeg er lei meg, når det må være enda værre for x'en.

Jeg har lyst å bli sammen med han igjen, og jeg har lyst å rote litt rundt med andre gutter. Og jeg vet at jeg på dette tidspunktet ikke kan få begge. Derfor vil jeg ikke bli sammen med han enda, før følelsen av at jeg har lyst å rote rundt med andre gutter er borte. Fordi det ville ikke være rettferdig ovenfor x'en min.

Jeg måtte bare få ut litt følelser......

Hallo La_bomba_83!!

Var typen din skikkelig glad i deg? (Og er han verdt å samle på?)

Hvis du forteller typen din det du skrev i dette brevet, så kanskje han forstår...

Kan jo hende han og vil pule litt rundt...

Gjest tonje_29
Skrevet

Regner med du er jente.....

Gjør du det slutt med typen din bare fordi du har lyst til å rote rundt????!!!?

Fostår at lystene kan blomstre, men tenk på gutter da, kåte twentyfourseven!

Tenk om gutter skulle gjørt det samme??? -Dem hadde jo slått opp hele tida!

Tror du ikke typen din hadde lyst på andre jenter iblandt?

Nei, har du funnet noe du tror er bra mannfolk-emne, så er du heldig...

PS: Hvor lenge har dere vært sammen?

Skrevet

Tråd redigert ihht regler og unødvendig kommentar.

Scorpina (mod)

Skrevet
Hallo La_bomba_83!!

Var typen din skikkelig glad i deg? (Og er han verdt å samle på?)

Hvis du forteller typen din det du skrev i dette brevet, så kanskje han forstår...

Kan jo hende han og vil pule litt rundt...

Ja han er veldig knust, og ja han er verdt å samle på!

Men jeg trenger bare litt tid...

Skrevet
Regner med du er jente.....

Gjør du det slutt med typen din bare fordi du har lyst til å rote rundt????!!!?

Fostår at lystene kan blomstre, men tenk på gutter da, kåte twentyfourseven!

Tenk om gutter skulle gjørt det samme??? -Dem hadde jo slått opp hele tida!

Tror du ikke typen din hadde lyst på andre jenter iblandt?

Nei, har du funnet noe du tror er bra mannfolk-emne, så er du heldig...

PS: Hvor lenge har dere vært sammen?

Det er ikke bare derfor, det er også fordi jeg trenger tid for meg selv. Finne ut hvem JEG er, og at jeg er sammen med han fordi det er han jeg vil ha og ikke fordi jeg er redd for å være alene.

Du sier noe der, med gutter... Har ikke tenkt på den måten. Men det at jeg har lyst å rote rundt, er ikke en så stor sak av hvorfor jeg gjorde det slutt. Hadde dette vært den eneste grunnen, ville jeg nok ikke gjort det slutt.

Vi har vært sammen i 6 år...

Skrevet

jeg skjønner deg veldig godt jeg tråstarter! du er redd du har gjort noe dumt, og er derfor lei deg. uansett, har dere vært sammen i 6 år, så har du nå begynt på noe helt nytt-helt for deg selv. det er ganske skremmende. jeg synes ikke du skal være streng mot deg selv. det du har gjort, har du gjort med god grunn! du har vært modig- du har vært ærlig mot kjæresten din, og det beste er at du er ærlig mot deg selv. å gjøre slike valg etter 6 år sammen, er ikke annet enn modig, og du skal stole på deg selv! jeg applaruderer! det kan jo hende at dere blir sammen igjen, eller at dere finner ut at dette var det beste som kunne skjedd! ta en dag om gangen

tvi tvi

Skrevet
jeg skjønner deg veldig godt jeg tråstarter! du er redd du har gjort noe dumt, og er derfor lei deg. uansett, har dere vært sammen i 6 år, så har du nå begynt på noe helt nytt-helt for deg selv. det er ganske skremmende. jeg synes ikke du skal være streng mot deg selv. det du har gjort, har du gjort med god grunn! du har vært modig- du har vært ærlig mot kjæresten din, og det beste er at du er ærlig mot deg selv. å gjøre slike valg etter 6 år sammen, er ikke annet enn modig, og du skal stole på deg selv! jeg applaruderer! det kan jo hende at dere blir sammen igjen, eller at dere finner ut at dette var det beste som kunne skjedd! ta en dag om gangen

tvi tvi

Tuusen takk for innlegget ditt :) Det var kjempe deilig å lese det :)

TUUUSEN TAKK:) :klem:

Skrevet

Jeg har lyst å bli sammen med han igjen, og jeg har lyst å rote litt rundt med andre gutter.

Det er vel tvilsomt om han vil bli sammen med deg etter at du har rota med mange gutter, eller hva tror du?

Jeg tror ihvertfall ikke du kan regne med at han venter på deg til du har blitt ferdig med å hoppe i høyet med andre. :forvirret:

Skrevet

Du har altså lyst til å bli sammen med han igjen, OG du har lyst til å rote litt rundt med ANDRE gutter..

?????????????????????????????????????????????????????????????????????

Lykke til.

Skrevet
Det er vel tvilsomt om han vil bli sammen med deg etter at du har rota med mange gutter, eller hva tror du?

Jeg tror ihvertfall ikke du kan regne med at han venter på deg til du har blitt ferdig med å hoppe i høyet med andre.  :forvirret:

Fy F***!

Blir så provosert når jeg leser dette.

Går du ifra mannen din bare for å rote rundt og finne deg selv??

Synes så synd på mannen din! Han har sikkert mistanker om dette!

(Eller hva har du fortalt han?)

Dette er respektløst mener nå jeg.

Hvorfor ikke bar si at det er slutt med engang? (Fordi jeg vil pule andre.)

Skrevet
Fy F***!

Blir så provosert når jeg leser dette.

Går du ifra mannen din bare for å rote rundt og finne deg selv??

Synes så synd på mannen din! Han har sikkert mistanker om dette!

(Eller hva har du fortalt han?)

Dette er respektløst mener nå jeg.

Hvorfor ikke bar si at det er slutt med engang? (Fordi jeg vil pule andre.)

Dette er vel ikke noe å bli så veldig provosert over vel?

Hun går fra kjæresten sin fordi hun føler hun har følelser for andre, og det må jo være lov? Så lenge hun ikke har vært utro, så har hun jo ikke gjort noe galt.

Det eneste jeg reagerer litt på er at det virker som om hun tror hun kan bli sammen med ex'en igjen, når hun føler for det, men det er jo ikke sikkert han vil bli sammen med henne igjen. Men uansett, det får tiden vise. :)

Skrevet

Kjære Labomba!

Du er jo forholdsvis ung, og har allerede vært i et langt forhold. Det er en grunn til at du føler som du gjør, og at denne følelsen bærer preg av litt "rotløshet". Ikke underkjenn denne følelsen - men lytt til deg selv, og til hjertet ditt. Ingen er tjent med at du fortsetter å være i et forhold som av en eller annen grunn føles "feil". Når hjertet ditt gir deg en "urolig" følelse er det en grunn til det - kanskje det venter deg noe som er bedre for deg (og for han)... Det betyr selvsagt ikke at x'en din ikke er en fin gutt som ikke er verdt å ta vare på, men det kan rett og slett tenkes at nettopp dere to sammen ikke er de menneskene som er mest kompatible for hverandre. Kanskje det betyr at dere to har fått ut det beste av forholdet dere i mellom, og at det er noe nytt som venter.

Når jeg ser tilbake på mitt liv, og særlig mitt forhold til menn/kjærester tidligere, så ser jeg at alt har vært helt perfekt - og det har vært en (god) grunn til at alt har vært som det har vært. Veldig mange av mine tidligere forhold har opplevdes veldig kjipe der og da (blant annet vært sammen med en psykopat i noen år etc.), og jeg er glad for at jeg turde å lytte til meg selv å "gå videre". Tenk hva jeg har oppnådd nå!! Jeg har jo knapt tort å en gang drømme om at det kan være så deilig å være i et forhold! (Jeg er i midten av 30-åra, det tok litt tid for meg å finne den rette, men gud bevare meg vel så glad jeg er for at jeg fulgte meg selv og turte å vente - isteden for å bare være i forhold hvor jeg også hadde denne litt udefinerbare "rastløse" følelsen, bare fordi det er litt skummelt å tenke på at man skal være alene).

Det virker som om du er veldig ærlig med deg selv, og det er veldig bra. Jeg for min del synes ikke man skal holde sammen for enhver pris bare fordi det er "moralsk uriktig" og dumpe en kjæreste som det tilsynelatende ikke er noe feil med, og som er snill, varm, omtenksom etc. Selv dumpet jeg "drømmemannen" for seks år siden. Eller - alle andre sa til meg at han var en drømmemann, men det hjelper ikke stort hva andre mener så lenge han ikke er drømmemannen for meg. For det er jo hva jeg føler som teller, og ikke hva alle andre mener - ikke sant? Han ble selvsagt knust, og jeg tok det også veldig tungt - nettopp fordi jeg hater følelsen av å såre andre og knuse andres drømmer. Det det endte opp med var imidlertid at han fant seg en kjæreste som han passet mye bedre sammen med enn meg, og jeg gikk videre med mitt - og har nå funnet min drømmeprins (som egentlig overgår alle drømmer). :hjerter_rundt:

Jeg har lært ganske mye om kjærlighet - og det viktigste jeg har lært (basert på egen erfaring) er at:

1. Jeg gidder rett og slett ikke å bli i et forhold hvor ting liksom "ikke stemmer helt", bare fordi det er skummelt å være alene (så kan man jo selv definere hvordan ting er når det "fungerer" og hvordan ting er når det "ikke fungerer" - og husk; det er det kun deg selv som skal definere, ikke andre!).

2. Jeg lytter til mitt eget hjerte, og gjør det som føles riktig for meg.

I og med noen ble provosert over ditt innlegg (noe de slett ikke har rett til - for det er ditt liv, ikke deres), er det sikkert mange som også vil bli provosert over mitt. Noen vil til og med kalle meg egoistisk. Men det er jeg slett ikke. For, ville det ikke være mer egoistisk å være sammen med en mann på tross av at det ikke "føles riktig", bare for å "være grei"? Ville ikke nettopp det være å gjøre stor urett mot denne mannen, i og med man da også ville hindre både seg selv og denne mannen å oppleve oppriktig kjærlighet sammen med et annet menneske?

Stol på deg selv, Labomba - og hvis du har lyst til å være lei deg, så vær det.

Masse klem fra Nelle :klem:

Skrevet

P.S. Jeg vil tippe at noen av de som blir provoserte over valget ditt egentlig skulle ønske at de turte å gjøre det samme som deg - lytte til hjertet sitt fremfor å bli i et forhold som egentlig ikke føles helt riktig...

Skrevet

Ehhh.......

I og med noen ble provosert over ditt innlegg (noe de slett ikke har rett til - for det er ditt liv, ikke deres), er det sikkert mange som også vil bli provosert over mitt. Noen vil til og med kalle meg egoistisk. Men det er jeg slett ikke. For, ville det ikke være mer egoistisk å være sammen med en mann på tross av at det ikke "føles riktig", bare for å "være grei"? Ville ikke nettopp det være å gjøre stor urett mot denne mannen, i og med man da også ville hindre både seg selv og denne mannen å oppleve oppriktig kjærlighet sammen med et annet menneske?

Hvordan du får dette til å være en egoistisk handling skjønner jeg ikke, for meg virker det mer som om man offrer seg selv for at den andre skal være lykkelig. Joda, det forhindrer deg selv å oppleve oppriktig kjælighet for et annet menneske, men å påstå at du nekter partneren å oppleve det samme blir jo bare sprøyt dersom du faktisk er drømmejenta for denne mannen og han er mer enn fornøyd med deg slik du fremstår selv om du selv hevder at det ikke er riktig kjærlighet du gir han. Hvis han ikke vet om dette, og allikevel føler at du er den rette for han, så blir det rett og slett egoistisk å si at du går fra han for at han skal kunne få det bedre med en annen når du vet at det skjer fordi du skal få det bedre med en annen selv.

Skrevet

Må bare si meg enig med Nelle! Hun har alltid mange fine svar, synes du skal ta til deg hennes ord jeg :klem:

Skrevet
Må bare si meg enig med Nelle! Hun har alltid mange fine svar, synes du skal ta til deg hennes ord jeg  :klem:

Takk Mookie... ;)

Skrevet
Ehhh.......

Hvordan du får dette til å være en egoistisk handling skjønner jeg ikke, for meg virker det mer som om man offrer seg selv for at den andre skal være lykkelig. Joda, det forhindrer deg selv å oppleve oppriktig kjælighet for et annet menneske, men å påstå at du nekter partneren å oppleve det samme blir jo bare sprøyt dersom du faktisk er drømmejenta for denne mannen og han er mer enn fornøyd med deg slik du fremstår selv om du selv hevder at det ikke er riktig kjærlighet du gir han. Hvis han ikke vet om dette, og allikevel føler at du er den rette for han, så blir det rett og slett egoistisk å si at du går fra han for at han skal kunne få det bedre med en annen når du vet at det skjer fordi du skal få det bedre med en annen selv.

Hallo!!?? Selvsagt skal man ikke ofre sin egen lykke for at andre skal være lykkelig! Jeg driter i om jeg er noens drømmedame. Det eneste som teller for meg er om noen er drømmemann for meg, og om vi er drømmekjæreste for hverandre. Jeg er da vitterlig ikke så dum at jeg går igjennom et helt liv i et forhold hvor jeg selv ikke er lykkelig bare for å gjøre noen andre lykkelig! Det ville jo være en krenkelse av både meg selv og av han jeg var sammen med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...