Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har hatt kjæreste i ett år, som jeg møtte gjennom jobben. Nå opplever jeg at jeg blir sjalu på hans kvinnelige kolleger. Det er spesielt en dame, som jeg ikke kjenner, som han har snakket en del om, og nå har de også begynt å trene sammen. Jeg er såret fordi han ikke har invitert meg med på trening, og jeg føler meg sjalu på denne damen. Han forsikrer meg om at det bare er vennskap, og at jeg ikke har noe å frykte. Han har i ettertid også sagt at jeg gjerne må trene sammen med dem. Jeg er redd for at min sjalusi skal ødelegge for oss, og vil gjerne jobbe med saken.

Er det noen som har opplevd noe lignende, og som kan gi meg noen råd?

Blis

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var nesten som om jeg hadde skrevet det selv.

Min mann fikk også en ny kollega på nyåret i år, og like etter skjedde det store forandringer med han. Selv sier han det var tilfeldig, men jeg vet ikke jeg...

Han begynte å dusje hver morgen, mot tidligere annenhver ettermiddag etter jobb. Han spraya seg med parfyme, og var veldig opptatt av utseende. Han begynte også å gå tidligere på jobb om morgenen. Noen ettermiddager kom han også litt senere hjem enn vanlig. Og ikke et pip om overtid eller noe..

Dette har heldigvis dabba av, det var vel nytt og spennende i starten. Denne jenta er 4 år yngre enn oss (mannen min og jeg er like gamle) og veldig pen.

De har hatt litt sms-kontakt, prater mye på jobben (naturligvis, selvfølgelig skjønner jeg jo nå).

Hun ville også ha han med på trening, og dumme meg sa ja da mannen min spurte om det var ok, selv om jeg innerst inne ikke ville at han skulle. Men det ble ikke noe med det heldigvis!

Nå har jeg gnålt og mast om henne, og mannen min er tydelig lei for han sier jo at det ikke er noe mellom de, og javisst er hun pen, men han går ikke bare etter utseende. Han sier at det vi to har sammen er ikke verdt å ødelegge, vi har også barn sammen. Han har ikke noe til felles med henne, ikke på den måten. Så jeg har ikke noe å engste meg for. Men likevel er jeg sjalu. Og hver gang (ikke ofte heldigvis) han sier navnet hennes stikker det til inni meg... uff, helt fælt altså. Men det er nok mest fordi jeg merket forandringen hans like etter at hun hadde begynt på jobben der. De er flest menn der, og ei dame fra før i 40 årene.

Hadde hun vært dritstygg hadde jeg nok ikke vært like sjalu. Merkelig at jeg kun trues av utseende. Men det er rart med menn hvor teite de blir når det kommer inn ei dame med flott utseende. Da glemmer de visst at de har kone hjemme...

Jeg har visst ikke noen gode råd til deg, men skjønner deg veldig godt! :klem:

Skrevet

Åh, dette var godt å høre, på en merkelig måte. Akkurat som deg trues jeg også av at hun er ung og pen, de andre damene har jeg ingen problemer med... Har vel også å gjøre med at jeg så henne i en kjempeutringet topp en gang, og lurer på om han er betatt av utseendet hennes, og hvordan hun går kledd osv.

Sjalusi har altså blitt det store temaet tema for meg og kjæresten i kveld, og nå dropper han treningsplaner med henne, og istedet skal han og jeg ha faste treningstider sammen. Han sier også at jeg absolutt ikke har noe å bekymre meg for, men siden jeg føler sånn på dette, må han hjelpe meg.

Likevel føler jeg meg litt teit... er det ikke typisk jenter...? Nå vil jeg nesten at han skal dra på trening med henne likevel, og jeg har ikke tenkt å være med selv om han sa jeg kunne det. Dette for ikke å virke hysterisk overfor henne.. jeg har ikke hilst eller snakket med henne noen gang, mulig hun ville blitt "ufarlig" om jeg kjente henne...

Er uansett glad for at jeg tok det opp, for bare slik kan det bli bedre... og vi får lage oss noen regler for hva vi skal gjøre i sånne situasjoner.

Veldig glad for å høre at du har følt på det samme. Sjalusi er nok noe man må jobbe mot kontinuerlig... ønsker oss lykke til, begge to :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...