Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så lei av å handle på H&M og møte så vanvittig sure mennesker i kassen. Jeg skjønner jo at de har en helt annen prioritering hvor effektivitet går foran service, og jeg forventer ikke at de hjelper meg med noe. Men det går da an å være litt hyggelig og blid når man tar i mot betaling. Det ser jo ut som verden har rast sammen for de stakkars jentene bak kassa.. Flere ganger har jeg opplevd at de ser bort når det kommer kunder og slenger varene i posen og sier verken hei eller hade. Hvis det er en eller annen påbudt H&M-attitude de kjører innad i butikken så må de ikke tro at jeg lar meg imponere av dette.. Jeg er bare så drittlei av å møte sure padder i kassa så og si hver gang jeg handler der.. :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg handler mye på H&M fordi jeg slipper masete ansatte som spør om jeg ser etter noe spesielt, eller som står utenfor prøverommet og roper inn når jeg prøver klær.

Men jeg har lagt merke til det samme som deg, at mange H&M-ansatte ikke hilser eller har noen form for kontakt med meg når jeg handler. Det er litt sært.

Samtidig har jeg møtt veldig mange perfekte ansatte på H&M óg. De som ikke kommenterer klærne jeg kjøper, de som ikke spør hvorfor jeg velger å bytte et plagg, de som hilser, sier takk og smiler. Det er faktisk mange av de også. Heldigvis. :)

Skrevet

:ler:

Men seriøst; ta kontakt med H&M kundeservice og fortell dem hva du synes.

Skrevet

Ja jeg skal faktisk det! Jeg føler meg jo slem som handler, får en følelse av at de nærmest ser ned på meg med den holdningen de har og det er jo ikke spesielt koselig..

Jeg gruer meg nesten til å levere ting tilbake fordi de også da er temmelig sure.. Mulig det er butikkene jeg handler i.. jeg bor i Oslo da, kanskje de er hyggligere utenfor byen! Håper det :)

Skrevet

De ser nok ikke ned på deg, de ser deg nesten ikke... Ansatte i H&M (og mange andre store klesbutikker) har så mye å gjøre (varer, ekspedering, rydding osv.) at de dessverre ikke har kapasitet til å være hyggelige. :( Veldig synd, men et "hei" burde iallefall være et minstekrav!

Ikke gru deg til å levere tilbake; du har krav på det!

Skrevet

Har ikke kapasitet til å være hyggelige :overrasket::legrine: Enten ligger det i folks natur å oppføre seg eller så gjør det det ikke.

Uansett hvor sliten jeg har vært på jobb så har jeg alltid klart å si hei, smile, takke og si hadet fint til folk.

Skrevet
Uansett hvor sliten jeg har vært på jobb så har jeg alltid klart å si hei, smile, takke og si hadet fint til folk.

Da tror jeg ikke du har jobbet på H&M/lignende. ;)

Men samtidig så er jeg enig med deg i det du sier; hvis man ikke kan oppføre seg så bør man finne seg en annen jobb. Og det tror jeg de gjør etterhvert, de som ikke er service-minded.

Skrevet

Det har jeg, og jeg passet alltid på å i det minste si hei og hadet. Står man i kassa, koster det ikke mange kaloriene å gi et smil, man kan uansett ikke få gjort noe med rotet i butikken så lenge man skal stå i kassa. Så at det er en travel butikk er ikke noen unnskyldning da. Dessuten er det faktisk kundene som betaler lønna deres, så man skulle tro at et lite smil og vennlig ord var på sin plass.

Skrevet

Jeg har opplevd det samme. Det virker nesten som om du ødelegger dagen til enkelte bare du kommer til kassa for å betale varene dine.

Gjest Miss Guided
Skrevet

Står du i kassa i en butikk så har du også tid til å se på kundene dine. Jeg har også hatt samme opplevelse av kundebehandlingen på H&M, de gidder ikke å se på deg engang. Det hender at jeg må spørre en om hvor jeg kan finne det og det plagget og da ser de bare rart på meg og ser utover lokalet med et tomt blikk før jeg går meg en runde selv og finner ut om de har det eller ikke. Jeg forventer ikke at de skal forlate kassen og finne plagget for meg, men de kunne kanskje pekt ut retningen.

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Jeg vet! Hvis jeg ikke får svar på hei-et mitt, vinker jeg i trynet på dem. Dette er kun hvis jeg er sur selv og prøver å bruke krefter på å være høflig og presse fram et faktisk ekte smil, og får ikkeno tilbake.

Nei, klag på servicen! Det hjelper, jeg fikk en unnskyldning og et gavekort på 250.

Skrevet
Da tror jeg ikke du har jobbet på H&M/lignende.

Men samtidig så er jeg enig med deg i det du sier; hvis man ikke kan oppføre seg så bør man finne seg en annen jobb. Og det tror jeg de gjør etterhvert, de som ikke er service-minded.

Nå har jeg jobbet i butikk siden jeg var 15, innen forskjellige kjeder og med forskjellige ting, men jeg har alltid klart å smile og hilse på folk. Og når julen nærmer seg har jeg alltid klart å få et god jul. Det er ikke så grusomt vanskelig! Når jeg i tillegg til å studere og jobbe nesten 75% så burde jeg jo være mest sur av alle, men det har med service å gjøre! Ja det er stress å få på plass alle varene, men ta nå vare på de kundene som kommer innom..

Gjest beekeeper
Skrevet

Det synes jeg var en utrolig dårlig ting å si. H&M eller ikke, et "hei" og "hade" og et smil skader faktisk ingen. Jeg kan være sur på jobb, grinete, ha mye å gjøre, men jeg smiler og hilser likevel. Det er kunden som er viktigst, og det er pga kundene at butikken er der, uansett hvor mye det er å gjøre. Dessuten har jeg vært på H&M mange ganger uten at folka har vært så fryktelig opptatt, service må man se langt etter!

Skrevet
Dessuten er det faktisk kundene som betaler lønna deres, så man skulle tro at et lite smil og vennlig ord var på sin plass.

Absolutt! Og det tror jeg mang glemmer... Er ikke bare sjefen sin man skal gjøre fornøyd, men minst like viktig er kundene.

Jeg forventer ikke at de skal forlate kassen og finne plagget for meg, men de kunne kanskje pekt ut retningen.

Ja, eller henvise deg til noen som kan hjelpe deg.

Nei, klag på servicen! Det hjelper, jeg fikk en unnskyldning og et gavekort på 250.

:Nikke: :Nikke: Klag! Det hjelper. Og hvis flere klager, så vil de kanskje gjøre noe med det også? Sende folk på smile eller servicekurs...

Nå har jeg jobbet i butikk siden jeg var 15, innen forskjellige kjeder og med forskjellige ting, men jeg har alltid klart å smile og hilse på folk. Og når julen nærmer seg har jeg alltid klart å få et god jul. Det er ikke så grusomt vanskelig!

Nei, men det er tydeligvis ikke alle som klarer det. Og de burde ikke ha stått i butikk. For meg kom det å si hei og smile automatisk. :)

Det synes jeg var en utrolig dårlig ting å si.

Ok, jeg er enig. Men veldig mange skjønner ikke at det er forskjell på f.eks. H&M og Benetton. Og det går an at folk har en dårlig dag på jobb, men ikke hver dag. Da bør de finne seg en annen jobb...

Gjør som de andre her burde: klag! :)

Skrevet

Oi, det ble et langt innlegg med sitering... :sjenert:

Gjest beekeeper
Skrevet

Men kan man egentlig klage på sånt da?

Jeg mener, greit nok å klage hvis butikkpersonalet har gjort noe galt, vært frekke o.l, men kan man klage over at de ikke hilser eller er blide mot kunden? Jeg synes ikke det passer.. Og jeg tror også at sjefene på H&M må ta en del av kritikken. Det virker ikke som personalet er opplært til å være serviceoppfyllende mot kunden, bare å gjøre ting i butikken.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Dette er sjefens ansvar. Klart man kan klage. Det er bare å sende en mail og si at man opplever graden av service på HM til å være svært lav, siden de ansatte knapt nok har tid til å ekspedere, langt mindre si hei og ha det og trekke på smilebåndet.

Skrevet

Jeg mener, greit nok å klage hvis butikkpersonalet  har gjort noe galt, vært frekke o.l, men kan man klage over at de ikke hilser eller er blide mot kunden? Jeg synes ikke det passer.. Og jeg tror også at sjefene på H&M må ta en del av kritikken. Det virker ikke som personalet er opplært til å være serviceoppfyllende mot kunden, bare å gjøre ting i butikken.

Det er vel ikke en menneskerett å møte trivelige butikkansatte, men man kan jo si i fra at de ansatte får en til å føle seg lite velkommen, og si at man vurderer å slutte å handle der fordi man føler seg så dårlig når man er der. Så får det bli opp til butikkene å ta det på alvor. Tror de fleste som driver butikk ville satt pris på å få slike tilbakemeldinger.

Skrevet

Selvfølgelig skal man klage. Ta det gjerne til hovedkontoret slik at de ser at det er et problem over hele linja.

Hovedkontoret på HM har en kjempejobb å gjøre med tanke på servicenivået i butikkene, kanskje de faktisk tar tak i det hvis de får vite at det er et problem.

Skrevet

Jeg mener, greit nok å klage hvis butikkpersonalet  har gjort noe galt, vært frekke o.l, men kan man klage over at de ikke hilser eller er blide mot kunden?

Det synes jeg godt man kan. Når man jobber i et serviceyrke synes jeg man som kunde kan forvente "hei" og "takk". Det må være et minstekrav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...