Gå til innhold

Gaveforslag til 6 tantebarn?

Varsia

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å få litt småpanikk for årets julehandel nå jeg... :forvirret: Aner ikke hva jeg skal finne på til tantebarna mine til jul! Hadde jeg hatt en normal økonomi hadde det vært null problem, men siden jeg går på folkehøyskole går jo hele stipendet/lånet til å betale skolen hver måned. Noen som har enkle forslag på billige gaver som likevel ikke er gørr kjedelige å få? Det er her snakk om en jente og en gutt på 3, en gutt på 4 og en på 5, en jente på 10 og en gutt på 12...

Hadde egentlig planer om å snylte på foreldrene mine og slå meg sammen med deres julegaver (altså få med navnet mitt på gavelappen), men neida, storesøss forventer egen gave fra meg til hennes barn. Med tanke på størrelsen på saldoen min får jeg litt milde depresjoner av sånt.. :tristbla:

Så forslag mottas med takk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til de tre minste så kan en lommelykt være tingen. Bare husk å kjøpe forskjellige så de vet hvem som er sin.

Jenta på 10 kan få smykke fra Glitter, H&M e.l.

Litt verre med ham på 12. Ei tøff lue fra H&M? Det ble iallfall 16-åringen her glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke gi de en opplevelse da?

En tur i skogen med bål og pinnebrødsteking?

Eller noe annet som dere kan gjøre sammen som ikke koster så mye?

Kommer ikke på så mye nå i farten.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn (i hvert fall de minste) tenker ikke på hva gaver koster, så ikke bekymre deg for det.

Jeg syntes lommelykt var et godt forslag, eventuelt hodelykt? Det er morsomt i mørket (og under dyna med en bok når foreldrene ikke merker det? ;) )

Om du er flink til å strikke, kan du jo strikke noen sokker i morsomme farger? Eller sånne tøfler?

Om alle de minste barna hører til samme søskenflokk, kan du jo kjøpe en felles gave til de - for eksempel et brettspill? Eller en film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gå på billigraid i dvdavdelingen...

ofte kan man få dvd fra 49 kr per stk eller 3 for 200 kr o.l

Hvilken sum tenke du per barn?

tøfler trenger kanskje heller ikke å koste så mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en del rimelige puslepill og pekebøker som du kan vurdere til de tre minste.

Til jenta på ti kan du kanskje kjøpe pysj eller undertøy (har selv et tantebarn på 12 og hun synes det har vært flott med topp og truse de siste årene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt denne hodelykta på Clas Ohlson til 39 kr. Jeg har selv kjøpt den i julegave til en på fem år som deler rom med storebror og som helt sikkert synes det er stas å kunne hjemme seg litt bort under dyna innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en kveld de kunne glede seg til at tante kommer på besøk (og storesøster og mann kan samtidig få barnevakt) og du kan arrangere forskjellige gøye ting dere kan gjøre sammen i løpet av dagen? Skrive opp planen på hjemmelagde, fine kort og gi sammen med litt godteri, eller noe slikt? Du kan lese høyt for dem fra en bok de liker, bake boller og bygge en stor hytte eller fort som alle kan overnatte i. Se en fin film eller gå på skogstur, kanskje? Mange muligheter :)

Endret av nostalgia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i nærheten av Ikea? De har mange søte kosedyr i alle slags prisklasser - kanskje disse kunne vært noe? Jeg har strutsen sittende ved siden av pc-en min selv :sjenert: og den er supersøt!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...