Gå til innhold

Avstandsforhold

Linnie

Anbefalte innlegg

Kjæresten min og jeg har vært sammen i 2.5 år nå, med et lite brudd på 1 måned. Vi har det kjempfint sammen nå (hadde en del problemer FØR bruddet). Men saken er at jeg skal reise til Spania og studere i ett år, og da jeg kommer tilbake skal han reise utenlands i 2 år for å studere... Jeg er så redd for at vi skal "miste hverandre" på veien, 3 år er en laaang tid...!! Er det noen som trur dette kan fungere??? Jeg elsker han overalt å denne jord, og kunne heller ikke tenke meg noen andre!! Jeg er bare redd at det blir slutt pga. at vi skal være så mye lenge borte fra hverandre... Hva trur DU om avstandsforhold som dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare dere som ettervhert vil finne ut av om dette funker eller ikke.

Men dere må uansett ikke finne på å endre planene deres fordi dere er redd for at dere vil miste hverandre. Man har ingen garantier for noe som helst, selv om dere er sammen hver dag, og å spolere utdannelsen sin og ikke få leve ut eventyrlysten sin når man er ung, vil før eller siden komme og klaske dere i bakhodet.

Om dere skal gjøre noen endringer må det bli å prøve å studere på samme sted.

For å holde på forholdet må dere ha hyppig kontakt på e-post og teelfonm besøke hverandre, være sammen i ferier, snakke åpent om forholdet hele tiden... det er ikke lett, men har vel sagt at det skal være det..?

Lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Vet om tre kjærestepar som klarte å holde sammen i ett til fem (!!) år på hver sin side av Atlanteren - i dag er de alle gift.

Så det går an! icon_smile.gif

Tvil aldri på Kjærligheten - den er alt vi har!

hjerter_rundt.gif

Lykke til

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sørg for å gi kjærligheten næring.

Det er muligens lettere for oss kvinner. Vanskelig for menn siden de er mer fysiske.

Dere trenger virkelig et

LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alt hva man innstiller seg på. Min kjære og jeg bodde på hver vår kant av landet de første 3 1/2 årene vi var sammen. vi flyttet endelig sammen sist sommer. han har derimot en jobb som gjør at han er borte 3 1/2 mnd. i strekk. Det er nå 72 dager siden sist jeg kysset min kjære. Men hva er alternativet? Det er ingen andre for meg! Det er rart alt som går, bare man må. Husk å vær ærlig mot hverandre, og ikke minst trofaste!

Er dere ment for hverandre, så klarer dere dette!

Lykke til!!

Arven:)1212[ Dette Innlegg er endret av: Arven den 2002-04-03 11:07 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei du

Dette blir vanskelig gitt!

Du bør tenke litt på de negative tingene også.. Det samme skjedde nemlig med meg og kjæresten min. Jeg dro til Portugal for å studere, og det endte med at vi gjorde det slutt etter bare 2 måneder. Det funket rett og slett ikke! Vi ble plutselig veldige sjalue ( noe vi ikke var tidligere, selv etter 4 år) og vi savnet hverandre så mye at vi begynte å krangle til slutt..

Men elsker dere hverandre over alt på jord, så finnes det jo håp for dere. Men bare vær litt obs på at ting går ikke så bra når dere er vant til å være sammen, og så plutselig er fra hverandre..

Trist når sånt skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar! Det må jeg si, jeg gleder meg IKKE til dette! Jeg har hatt et avstandsforhold en gang før, og det tok slutt etter 2 måneder.... men vi hadde ikke vært sammen lenge i det hele tatt, og jeg var heller ikkke særlig innstillt på å fortsette...

Kjæresten min er overbevist om at vi klarer dette, selvom jeg prøver å "roe" ham ned litt. Men jeg trur kanskje det kommer til å gå... må jo tenke positivt også da! icon_smile.gif Det er jo ikke SÅ langt å reise, så vi kan besøke hverandre masse! icon_smile.gif

Jeg trur det skal gå jeg!!! Kryss fingrene for oss!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrener for deg Linnie!!! Jeg tror som de fleste at dersom det er "ment to be" så klarer dere dette. Det er viktig å realiserer drømmene sine mens du kan. Og etter du har studert ett år, hvorfor kan du ikke dra dit han er?? Det kan jo være en mulighet, eller..??12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Linnie.

Det går om dere begge vil.

Jeg ble sammen med jenta mi i 99, da jeg var i FN-tjeneste. Jeg kom til Norge i juni 00, hun dro på skole i Spania i august, og ble borte et år. Da hun kom tilbake, begynte jeg på skole et annet sted i landet. I august reiser hun til utlandet igjen, mer skole. Og etter jul tar jeg enda et år som FN-soldat.

Det har faktisk gått knirkefritt. Og har det skjønt sammen. Det skal sies at jeg har besøkt henne, og at hun har vært hjemme i alle ferier.

Dere klarer det, dere også.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare ønske dere lykke til... dette hadde ikke jeg klart. har vært sammen med kjæresten min i snart 4 år og gruer meg en masse når vi baer skal være fra hverander i sommer...

jeg mener at om "your ment to be..." så klarer dere det, selv om 3 år er mye. Husk på sommerferiene bruk de vel...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. alt er jo faktisk mulig da ( eh.. sånne jordnære ting altså ). Selv har jeg en sterk lojalitet overfor en evnt. kjæreste, men 3 år.... Da skulle vi nok ha treftes ofte. Men, hvis dere er begge SVÆRT motiverte så er det ikke umulig. (selv om jeg er veldig negativ til at det vil funke over 1 år, selv om dere treffer hverandre 1 gang i mnd.) Men, jeg vet jo om folk som har fått det til å funke over flere år, men jeg kjenner ikke helt til "avtalen" (hvis det er noen da) dem i mellom.

But hey! Det beste er å være åpne og uansett så vil dere jo se hvordan det evnt. vil gå! For deres del, så håper jeg at det dere avtaler vil være det som funker! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Hvis motivasjonen er der, og dere er villige til å jobbe for å få det til å fungere, kan det nok gå. Er selv i et avstandsforhold, og kan ikke si at jeg er så villig til å gå igjennom et år til (har snart vart i to år), men heldigvis er det nå "bare" 58 dager igjen. Alt går!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstandsforhold går fint det,om man er innstillt på det.

Men gud hjelpe så slitsomt det kan bli enkelte ganger.

Stå på dere så vil tiden vise.

Lykke til icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...