Gå til innhold

Gir dere "veledige" gaver?

Drua

Anbefalte innlegg

Gjest LilSweetie

Jeg har gitt sånne gaver til besteforeldrene mine et par ganger før, og kunne gjerne gjort det igjen (blir ikke til det i år, men det er litt tilfeldig). De er veldig begeistret for slike ting, så det er derfor jeg gjør det.

Hovedgrunnen til at jeg ikke gir det til noen andre, er at jeg rett og slett synes det er veldig hyggelig å gi folk noe de ikke unner seg selv. Prøver alltid å gjøre det - tenke på hva de jeg skal gi til setter pris på, men vanligvis ikke unner seg, og så gi dem det. Min erfaring er at de fleste har noe sånn - selv om de hadde hatt råd til det. Moren min, f.eks, har definitivt råd til å kjøpe dyr sminke selv, men har gamle forestillinger om at det er for luksus til å kjøpe seg selv, selv om hun setter stor pris på det. Så da er det veldig hyggelig å gi det til henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er merkelig at man kan gi bort en slik gave, når man selv ikke ville blitt glad for det samme. Og da spesielt siden du ikke vet hvordan de vil reagere.

Det syns ikke det er så merkelig at jeg prøver å finne gaver som jeg håper mottakeren vil sette pris på. Jeg gir bort mye mange julegaver som jeg ikke har lyst på selv, det gjør vel de fleste.

At jeg er usikker er vel heller ikke noe rart. Jeg skal gi bort flere "vanlige" julegaver som jeg er usikker på om mottakerene vil like også. Det er ikke alle som forteller hva de ønsker seg, og da må en ta en sjanse og håpe at man treffer blink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke gi noen en "geit" til jul.

Ikke ønsker "jeg" meg en selv heller.

Veldedighet gjør jeg - men jeg er ikke gniten med mine nærmeste fordet... :forvirret:

Alvorlig talt - gi gjerne til gode formål, men det er snakk om stort sett 2 ganger pr år jeg gir folk rundt meg en oppmerksomhet. Det er jul og bursdager. Mamma og pappa har en dag til som heter morsdag og farsdag. Da gir ikke jeg stor gave, men en liten blomst, kake el.

Ideèn om en geit er fin den: Men gi nå en liten oppmerksomhet istedet for en slik fantasiløs gave andre minner deg på er fantastisk. Men det er bare min mening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et par stykker som har veldig lyst til å redde verden, så det blir nok en geit eller to fra meg i år. Den ene personen er vegetarianer, da burde jeg kanskje gi en grønnsakshage? :klø: Pluss en liten ting ved siden av da...

Og jeg hadde faktisk blitt glad for å få det selv også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter
Og jeg hadde faktisk blitt glad for å få det selv også. ;)

Jeg også!

Jeg kunne godt gitt en geit i julegave jeg.

Mulig jeg kommer til å gjøre det også,men da i tillegg til en annen gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt gitt en geit i julegave jeg.

Mulig jeg kommer til å gjøre det også,men da i tillegg til en annen gave.

En flaske vin for eksempel og en geit er jo en fin gave det, jeg hadde blitt kjempeglad ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Jeg hadde syntes en sånn gave var topp (og da gjerne i kombinasjon med en flaske vin,sånn som Nigo gjør det). For det første trenger jeg ikke en masse ting, de kjøper jeg fint selv ( :sjarmor: ), for det andre er det til et godt formål,og til mennesker som faktisk trenger hjelp. Hadde det vært "du har fått en geit"-kortet alene,hadde jeg kaaanskje syntes det var litt snålt,men med en vin eller noe god sjokolade attåt- nemo problemo.

:sjarmor: <-----liker vin og sjokolade.

Vurderer å gi en geit i gave selv-til svigermor-men da som tillegg til en bok hun skal få.Dama har alt,og er ganske håpløs å kjøpe gaver til.

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg ikke skjønner er:

Hvorfor gi noen "en veldedig gave"?

Hvorfor ikke bruke mindre og bare gi den flasken eller hva som passer? Og så si at mormor skulle fått for 300,- - flasken kostet bare 100,- = 200,- til veldedighet.

Blir en et "bedre" menneske om en donerer noe til andre med egne penger men en gavemottager mottar?

Jeg bare lurer... :sjenert:

Selv gir jeg penger i gryten til Frelsesarmèen og innimellom til store katastrofer som eks Darfur. Jeg vil bare ikke gi det til noen i gave. Kan jeg gjerne "kjøpe geit" til Mayamor fra Mayamor om noen skjønner...? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...