Olivia Skrevet 6. februar 2003 #1 Skrevet 6. februar 2003 Har fått en sopp infeksjon i underlivet ved skjedeåpningen, men den forsvant raskt ved soppdrepende salve et par dager. Så fant jeg ut at det faktisk klødde inni meg, og at det kanskje å bruke en stikk pille/vagitorie. Og det har jeg gjort, så det jeg lurer på er hvor lang tid det tar før den virker? skal den virke med en gang? Det klør nemlig enda, jeg tok den i går kveld. Det var en sånn engangs, så det skulle holde med bare en vagitorie. Hvis det ikke bedres utover dagen bør jeg ta en ny en allerdede i kveld? veldig takknemlig hvis noen kan svare meg
Hello Kitty Skrevet 6. februar 2003 #2 Skrevet 6. februar 2003 Det tar nok et par dager før den virker ordentlig, og du bør fortsette å bruker kremen et par dager etter at symptomene har blitt borte. Det har fungert bra for meg hvertfall. Du kan muligens se rester etter vagitorien et par dager etter du har tatt den, det tar sin tid å løse den opp
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2003 #3 Skrevet 6. februar 2003 Ville bare støtte meg til det Hello Kitty skriver- Bruk kremen også i et par dager i tillegg til den pilla, så er du forhåpentligvis kvitt problemet.. :D
Gjest pulverheksa Skrevet 6. februar 2003 #4 Skrevet 6. februar 2003 Vil anbefale deg å ta to kurer med vagatorie, med ca en og en halv ukes mellomrom, i tillegg bruke salven i 14 dager. Siden denne gjærsoppen har en syklus på 14 dager. Istedet for canesten salve kan du bruke klortrimartisol, som er akkurat det samme kremen, men et mye rimligere merke. Det er og viktig og ikke bare smøre rundt sjedeåpningen, men bak rundt anus og foran rundt urinåpningen. For å forebygge sopp kan du etter samleie skylle underlivet med rentvann, bør bruke lite såpe siden soppen trives i basisk miljø. Bør vaske vekk mesteparten av sæden siden den er svaktbasisk, og nøytraliserer den naturlige syrligheten i underlivet.
Gjest Anonymous Skrevet 6. februar 2003 #5 Skrevet 6. februar 2003 Et annet lite tips kan være å fortsette litt med Vivag,(vaginalkapsler med melkesyrebakterier). Jeg var mye plaget med soppinfeksjon for et par år siden, og har gått på noen canestenkurer ja. Men så kjøpte jeg en boks med Vivag, og når jeg bare såvidt kjente at noe var på gang igjen, brukte jeg Vivag i et par dager. Etter at jeg gjorde dette den gangen, har jeg ikke hatt soppinfeksjon siden. Jeg vil tro det var pga Vivag-pillene..
Gjest pulverheksa Skrevet 6. februar 2003 #6 Skrevet 6. februar 2003 I stedetfor vivag kan man bruke yoghurt naturell eller skummet kulturmelk.
Gjest pulverheksa Skrevet 6. februar 2003 #8 Skrevet 6. februar 2003 Syns ikke det er mye klin. (tror det er en vanesak) Bruker ca en teskje i en liten sprøyte uten spiss. Oppi med det, før jeg legger meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå