Gjest Lanyah Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Jeg tenker for mye! "Liker han hun?", "hvorfor sa han ikke det?" "Er han utro?" (altså følelse utro), jeg tenker å tenker helt til jeg gråter, dette gjør at jeg svært ofte hisser meg opp på detaljer og vi begynner å småkrangle, det er ikke gøy i det hele tatt. Han glemmer så mye, "har ikke tid", "glemte det", sisteprioriterer meg. Det rare er at vi egentlig har det veldig fint sammen, det er liksom denne tenkingen min som ødlegger, det sliter meg ut... Off...
Aquila Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 (endret) Kjenner meg igjen - har det skikkelig dårlig i mitt forhold for tiden. Av og til lurer jeg på om det er jeg som overdramatiserer og lager tanker i hodet mitt som gjør meg gal - helt av meg selv!? Kanskje er det det!? Har ingen gode råd å gi deg, annet enn å jobbe med sjalusiting (jeg er blitt flinkere der...) - blir du sjalu så prøv å skjule det og jobb hardt for ikke å ta det opp - med mindre du fra et objektivt synspunkt klarer å se at du burde det. Oftest er det jo ingenting og når man da tar det opp blir det bare bråk av slikt. Jeg føler meg også nedprioritert - og det er skikkelig kjipt. Ting kan jo gå i perioder - kanskje har kjæresten din mye og gjøre? Prøv å gjøre ting for deg selv eller sammen med venner. Enten må du ta en prat med han eller så får du la han ta steget og finne på noe med deg! Vet det er vanskelig å vente på det - men av og til må man bare ta vare på seg selv og sitt liv. Jeg jobber steinhardt med dette (se dagboken min) og humøret går fortere fra blid til trist til sint til blid enn du rekker å skifte kanal på TV'n! Stå på! Ordner seg nok - bare begge går inn for det og vil det! Endret 27. november 2006 av arctica
Gjest Gjest_Laini_* Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 Kjenner meg veldig godt igjen med det tankestyret!! Og det er vanskelig å kontrollerere, jeg tenker og tenker og tenker noen ganger blir jeg så deppa at jeg må virkelig ta meg sammen. Riste meg selv litt og kjefte litt!! Har ikke så mye råd, men prøv å snakke med sambo om hvordan du føler det til tider. Kanskje aller helst når du ikke er opprørt over noe og dere har det fint. Si at du føler dere har det kjempefint men at du alikevel ser ut til å savne litt ekstra fra han. Når en person i et forhold ikke har det helt bra så må det snakkes om, det er ikke likegyldig. Lykke til
Snøkule Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 Det er vondt å være sjalu... Tenker masse til tider jeg også. Virker som om hvor mye jeg tenker avhenger litt av hvor i syklusen jeg er... Akkurat som om jeg er mer sjalu og mistenksom på visse tider i måneden. Jeg er sånn som kan sitte og tenke og lure og forberede meg på hvilken måte som er den mest diplomatiske måten, og når jeg endelig drister meg til å prøve å prate om det så kommer alt jeg har tenkt på på en gang, og det høres bare ut som babbel og anklagelser... Heldigvis har jeg en meeeeget tålmodig og forståelsesfull samboer, som gjennom tårer og tenners gnissel klarer å se at det ikke er pga noe han gjør, men at det er pga meg og min selvfølelse... Det ødelegger masse å være sånn. Gjør vondt å sitte og tenke sånn om sin egen kjæreste
Nabodama Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 Å oppføre seg klengete og vise avhengighet på en negativ måte er noe som helt sikkert fører til at mannen tar avstand, og mister noen av de gode følelsene han har for kjæresten sin. Å tenke og spekulere på om han har vært, eller kommer til å være utro, og deretter "prate" om det, blir oppfattet både som sjalusi og anklage. Han kan kanskje trøste i øyeblikket, men dette er ikke noe som mannen liker, og han vil derfor trekke seg tilbake generelt sett. I tillegg blir han den som har "makten", hvis en skal snakke om makt når det gjelder forhold. Eller kanskje en heller skal si at balansen ikke er helt riktig. Vis dere som selvstendige og selvsikre, spennende kvinner, ikke som avhengige og "needy". Dette er nok ikke lett, men begynn å øv på å overse små ting, ikke tenk og spekuler så mye, og øv på å være litt mer laid-back.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå