Gå til innhold

Jobb i HM eller annen STOR klesbutikk?

Gjest Nèa Athina

Anbefalte innlegg

Gjest Nèa Athina

Hei!

Jeg kunne tenke meg en ekstrajobb i en litt stor klesbutikk, f.eks HM, Lindex eller Cubus e.l.

Jeg lurer på hvordan det er å jobbe der? Jeg jobber nå i en liten butikk, jeg kunne tenke meg å bli del av et litt større miljø, hvis du skjønner... ;)

Og hvordan er lønnen egentlig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en del venner som jobber pÅ HM, Lindex, Cubus og Bikbok..trives veldig bra..lindex har jo sine spesielle rabatter for de ansatte...cubus og bikbok har det samme..HM har varierende miljø sånn jeg har forstått det..ellers er lønnen ikke noe spes..Noen av de jeg kjenner godt jobber på oslo city, og der får man jo ekstra kveld tillegger ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på HM i Oslo. Det er kjempefint, det, hvis du liker å jobbe i butikk. Høyt tempo og mye som skjer hele tiden, mange kunder, ofte nye varer, salg, lanseringer og andre aktiviteter. Det er personalrabatt på alle HM-butikker. ARbeidsmiljøet er forskjellig fra butikk til butikk såklart, og jeg har bare kjempegode erfaringer fra "min" butikk når det gjelder butikkdriften, ledelsen og det sosiale. Det er en ganske sterk felles "HM-kultur" hvor den sentrale ledelsen vil at de ansatte skal føle seg stolte av bedriften de jobber i. (Da HM gikk på børs fikk alle ansatte tilbud om å kjøpe aksjer til spesiell ansattpris, og de som benyttet seg av det har hatt en vanvittig avkastning på investeringen.) Hvis du først er inne i systemet er det ofte greit å få jobb i andre HM-butikker hvis du flytter, også i HM i andre land - hvis du får et godt skussmål selvfølgelig. Det er også ganske gode muligheter for karriereutvikling innad i selskapet hvis du går inn for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktigst at du personlig går innom den (eller de) butikken(e) du ønsker å jobbe i, og leverer cv og kort søknad direkte til daglig leder/butikksjef. Da var h*n et bedre inntrykk, og husker deg.

H&M er vel en av de butikkene som er best på lønn.

Men når det gjelder personalrabatt så vet jeg at Cubus har litt bedre ordninger enn H&M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i en av " de mest aktive" hm butikkene i oslol sentrum..og kunne skrevet mye om dette..er student..men har ansvar for en hel avd. for det.

HM har strengt tatt ikke den beste når det gjelder lønn, tror cubus og lindex hr bedre da de følger avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen venninner i klesbutikker, og ifølge dem er Mango best på lønn men også en litt streng/hard arbeidsplass. På HM er visstnok miljøet helt forferdelig, men dette varierer jo fra butikk til butikk. Men i den jeg kjenner til, så var det så mye interne konflikter og bråk og tårer at flere sa opp.

Jeg jobber i en stor kjedebutikk selv (ikke klær da) og stortrives! Føles tryggere enn små bedrifter jeg har vært innom før, dessuten får man mer frynsegoder (rabatter, julebord, bonus etc). Og siden butikken finnes flere steder i landet er det enkelt å få ny jobb om man flytter, og man kan arbeide seg oppover innen bedriften dersom man har ambisjoner om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Gjest_nina_*
Jeg har noen venninner i klesbutikker, og ifølge dem er Mango best på lønn men også en litt streng/hard arbeidsplass. På HM er visstnok miljøet helt forferdelig, men dette varierer jo fra butikk til butikk. Men i den jeg kjenner til, så var det så mye interne konflikter og bråk og tårer at flere sa opp.

Jeg jobber i en stor kjedebutikk selv (ikke klær da) og stortrives! Føles tryggere enn små bedrifter jeg har vært innom før, dessuten får man mer frynsegoder (rabatter, julebord, bonus etc). Og siden butikken finnes flere steder i landet er det enkelt å få ny jobb om man flytter, og man kan arbeide seg oppover innen bedriften dersom man har ambisjoner om det.

Aldri mer HM nei. Alltid konflikter,urettferdighet og tårer...

For å ta et eks.:

Sleipe er de også. Hvis de ansatta ansetter en tillitsvalgt som jobber godt for dem, finner de noe feil med vedkommende og krever at hun overflyttes til en annen avd: voila.Tillitsvalget borte vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hm_*

Jeg jobber i HM og det er en kjempearbeidsplass der jeg er :) god på lønn, da man får tillegg og bonusordninger. Og det som er litt greit med lav personalrabatt er at da slipper man å bruke opp all lønna si på fristelser hele tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Gjest_gjest_*

jeg kan nok garantere deg at h&m har den beste lønnen. jeg er 22 og har 150 i timen, pluss en mnd`lig bonus på ca 7-9 kroner timen, pluss tillegg på kveldene.

MEN: jeg ville tenkt meg godt om først. det er den butikken som det er mest stress å jobbe i. det er fullt kjør hele tiden. tror ikke man kan se det for seg på forhånd. her står man aldri stille et sekund. man blir en liten arbeidsmaur som må følge mange, MANGE tåpelige regler. jeg klarer ikke dette mer og skal slutte. all kred til de some r lidenskapelig opptatt av dette, men når man ikke er det så fungerer det ikke i lengden. og dårlige sjefer de er det mange av :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her står man aldri stille et sekund. man blir en liten arbeidsmaur som må følge mange, MANGE tåpelige regler. jeg klarer ikke dette mer og skal slutte. all kred til de some r lidenskapelig opptatt av dette, men når man ikke er det så fungerer det ikke i lengden. og dårlige sjefer de er det mange av :gjeiper:

Har du eksempel på noen av disse reglene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Thea_*

Jeg har ingen erfaring med jobb i klesbutikk,

men må bare si at jeg har en bekjent som jobber på bikbok

på et STORT kjøpesenter, og jeg vet at hun får 40 % avslag på

alle varer på alle butikkene i hele senteret!

Det er jo sykt bra ordning, (elle tror dere hun har tullet med meg?)

Jeg vet ihvertfall at jeg ville prøvd å få jobb hos bikbok hvis dette gjelder

alle butikkene i kjeden som ligger inne på et senter..

Men så er jeg shoppe-gal, da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber man på bik bok får man rabatt på Volt, Cubus, Vivikes, Playlife, Vivikes og warehouse og Carlings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Noen som har hatt heltidsstilling i en av disse butikkene og vil dele lønnen sin? Lurer veldig da jeg er i jobbsøkingmodus akkurat nå. Og er det vanlig med aircondition forresten? Sliter litt med tanken på å jobbe i tropevarme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cubus og bikbok er jo i Warner gruppen, så der får man prsenter på en rekke butikker. Dressmann, volt, carlings og en rekke andre( se innlegg to over).

Så det er vel der man får størst "utbytte" av prosenter på klær hvis dette er viktig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he....da har hun tulla med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...