kitekatt Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Hvilken foundation vil dere anbefale meg? Jeg har blandingshud. tørr hud i kinn og på nese som gjør at mange foundations ser flassete ut på meg, men har fet hud rundt nese og på hake og mellom øynene med endel "ormer" som jeg jevnlig rensker ut. Jeg bruker ingenting nå for jeg hater at foundationen ser flassete ut og kan ikke fordra å ha sånn tykt lag i ansiktet, men innser at når jeg er over 30, så trenger jeg noe som dekker til litt gamle arr, ujevn farge i kinnene (litt rødhet) og urenheter. Bør være dekkende, men samtidig lett. Er ikke glad i pudder, bruker evt bare litt transperent over. Er ganske blek i huden, med mørkt hår. Tips?
Rexina Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 Clinique Perfectly Real bruker jeg. Liker den veldig godt. har samme hud som deg
Chic' Wilma Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 Sverger selv til jojoba olje og mineralfoundation i tillegg til milde renseprodukter - ofte kun oljer der også. Har selv samme hudtype som nevn ovenfor men holder ting i sjakk på denne måten - får en hormonkvise i ny og ne men that's it.
Champagnepiken Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 Clinique Perfectly Real bruker jeg. Liker den veldig godt. har samme hud som deg ← Enig, og jeg er litt på samme måte. En fra Chanel har også funket veldig bra, men nå husker jeg ikke hva den heter.
Nemesis Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 Kanskje du burde passe deg for enkelte foundationer som tetter porer og gjør det fint lite bedre for de svarte prikkene dine
kitekatt Skrevet 27. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2006 Kanskje du burde passe deg for enkelte foundationer som tetter porer og gjør det fint lite bedre for de svarte prikkene dine ← Hvilken anbefaler du da?
Nemesis Skrevet 27. november 2006 #7 Skrevet 27. november 2006 Nå har ikke jeg sånn peiling på hva de forskjellige foundationene inneholder, men har selv mange sorte prikker på nesen og har gått over til mineralfoundation. Det er sikkert noen her inne som vet hvilke ingredienser en bør unngå
kitekatt Skrevet 27. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2006 Nå har ikke jeg sånn peiling på hva de forskjellige foundationene inneholder, men har selv mange sorte prikker på nesen og har gått over til mineralfoundation. Det er sikkert noen her inne som vet hvilke ingredienser en bør unngå ← Har prøvd Pure Luxe sin creme to powder foundation, men den er litt for tykk synes jeg. Dessuten ble den fort til en svampete silikonaktig klump i krukken Hvilken foundation bruker du da? Finner stort sett bare pudder i mineralfoundation. Noen som har prøvd dermalogicas sin treatment foundation forresten? Den har vel ikke de skadelige stoffene. Hvor får jeg testet farge på den isåfall i Oslo?
Nemesis Skrevet 27. november 2006 #9 Skrevet 27. november 2006 Bruker Id foundation, men merker nå om vinteren at det kanskje ikke er det beste å bruke selv om jeg har kombiinert hud.. Har faktisk prøvt treatment foundation fra dermalogica.. Den virket veldig grei Men gå og få tak i flere forskjellige prøver slik at du i så fall finner rett farge
Gjest Deception Skrevet 27. november 2006 #10 Skrevet 27. november 2006 Mineralfoundation i pudderform smelter jo på huden og gir et veldig fint resultat. Jeg har tørr hud, og liker ikke foundation som dekker noe særlig; vil bare ha litt utjevning og glød. Jeg liker mineralfoundation fra ID og GloMinerals, og Color Clone flytende foundation.
Gjest Blanca Skrevet 27. november 2006 #11 Skrevet 27. november 2006 Jeg har også tørr hud, og er veldig fornøyd med ID. Ikke la deg skremme av at den er i pudderform, men pass på å legge godt med fukt under. Ellers så liker jeg Chanel Vitalumiere (middels dekkevne og bra til tørr hud) og Lancome Teint Renergie Lift (dekker bra og gir mye fukt).
Gjest KATTAstrofe Skrevet 27. november 2006 #12 Skrevet 27. november 2006 Jeg liker også mineralfoundation, og jojoba er som nevnt fint til å balansere huden med. Prøv det om natten og se om du blir bedre?
Gjest gjesta Skrevet 27. november 2006 #13 Skrevet 27. november 2006 Purelux sin kanskje? Jeg har fet hud og den er for fettete for meg.Kan kanskje være fin for dere med litt tørr hud?
Chic' Wilma Skrevet 27. november 2006 #14 Skrevet 27. november 2006 Husk at det går også fint å blande mineralpudder med fuktighetskrem eller olje - kan da påføres på samme måte som en flytende foundation og det kan hjelpe på flassing, tørre partier ol.
CherryBlossom Skrevet 27. november 2006 #15 Skrevet 27. november 2006 Fikk eksemhud i hele ansiktet av Pure Lux og Id, jeg Selve finishen var fin, men eksemen varte i ca 6mnd. Jeg kommer aldri, aldri til å forsøke mineralsminke av noe slag igjen! Prøvde produktene kun en gang av hver type... scary
CherryBlossom Skrevet 27. november 2006 #16 Skrevet 27. november 2006 Glemte forresten å nevne at jeg bruker Perfectly Real fra Clinique for øyeblikket, blander den ut med litt fuktighetskrem når jeg ikke vil at den skal dekke for mye. Men jeg har lurt på å forsøke Dermalogica sin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå