Gjest Frk. Grønn Skrevet 27. november 2006 #1 Del Skrevet 27. november 2006 Jeg har lyst til å kjøpe et brettspill til en familie som består av 2 voksne + 3 barn i alderen 15-21. Hvilket spill vil du anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. november 2006 #2 Del Skrevet 27. november 2006 Konkelimonke! Det er kjempeartig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Doalot Skrevet 27. november 2006 #3 Del Skrevet 27. november 2006 Konkelimonke! Det er kjempeartig. ← Dessuten er jo TP, Risk og Scrabble morsome spill, synes jeg i allefall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 27. november 2006 #4 Del Skrevet 27. november 2006 Ikke akkurat et brettspill, men jeg kan absolutt anbefale Carcassonne (med så mange expansion packs som mulig): Et kjempegøy strategispill som hele familien er hektet på. http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Du får kjøpt det (og andre spill) billig på brettspill.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 27. november 2006 #5 Del Skrevet 27. november 2006 Tabu! Det er utrolig moro! :-D Og enig i Kokkelimonke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. november 2006 #6 Del Skrevet 27. november 2006 Scrabble passer jo fint dersom små barn også skal være med, ellers er jo TP en høydare Det ønsker jeg meg til jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 27. november 2006 #7 Del Skrevet 27. november 2006 Mange gode tips her! Tror jeg skal ta en kikk på brettspill.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayli Skrevet 27. november 2006 #8 Del Skrevet 27. november 2006 Vi har kjøpt "Villkatten" til datteren vår. Virker kanskje litt barnslig for de voksne, men på skolen der jeg jobber har samtelige voksne blitt helt hekta når de har prøvd det. Og barna liker det også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 27. november 2006 #9 Del Skrevet 27. november 2006 Noen som har noen formening om Kortskalle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 27. november 2006 #10 Del Skrevet 27. november 2006 Noen som har noen formening om Kortskalle? ← Det er morsomt, men jeg hadde ikke giddet å kjøpe det til meg selv fordi jeg mener det er vel så enkelt å lage det sev. Bare å skrive navn/yrker osv på lapper, og ha et pannebånd man kan feste dem i, eller rett og slett bare holde dem selv. Da kan man også gjøre spillet mer personlig, ved at man skal være noen alle som spiller kjenner, f.eks. Men hvis du ikke tror at å lage det selv er noe denne familien kommer til å gjøre, er det sikkert et godt kjøp. For det er som sagt veldig morsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 28. november 2006 #11 Del Skrevet 28. november 2006 Det er morsomt, men jeg hadde ikke giddet å kjøpe det til meg selv fordi jeg mener det er vel så enkelt å lage det sev. Bare å skrive navn/yrker osv på lapper, og ha et pannebånd man kan feste dem i, eller rett og slett bare holde dem selv. Da kan man også gjøre spillet mer personlig, ved at man skal være noen alle som spiller kjenner, f.eks. Men hvis du ikke tror at å lage det selv er noe denne familien kommer til å gjøre, er det sikkert et godt kjøp. For det er som sagt veldig morsomt! ← Nei, jeg tror nok ikke de ville laget det selv. Men kanskje jeg skal lage det til min familie? Ingen dum idé Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 28. november 2006 #12 Del Skrevet 28. november 2006 Du bør jo se an familien litt. Er det en spill-familie, eller blir spillet bare en støvsamler? I min familie spiller vi kort. Vi har også en del brettspill, men de er nesten ikke blitt brukt, med unntak av TP og NY Chase, som broren min hadde dilla på i starten av tenåra, og som vi andre dermed måtte være med på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 28. november 2006 #13 Del Skrevet 28. november 2006 Du bør jo se an familien litt. Er det en spill-familie, eller blir spillet bare en støvsamler? I min familie spiller vi kort. Vi har også en del brettspill, men de er nesten ikke blitt brukt, med unntak av TP og NY Chase, som broren min hadde dilla på i starten av tenåra, og som vi andre dermed måtte være med på. ← Det er klart. Jeg hadde jo ikke kjøpt et brettspill til de hvis jeg visste at det ikke kom til å bli brukt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*CHOUCHOU* Skrevet 29. november 2006 #14 Del Skrevet 29. november 2006 Passport er kjempe bra og laererikt! God erstating for TP f.eks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 4. desember 2006 #15 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei Vår familie spiller spill hele tiden, og favoritter er TP, Pictionary, Sånn kan det låte og Ticket to Ride. Disse faller som oftest i smak hos vennene våre også, og etter mange års bruk er de fremdeles like morsomme. Med unntak av sistnevnte passer alle spillene for mange spillere. Juleselskapet blir mye morsommere når alle er med og spiller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leya Skrevet 4. desember 2006 #16 Del Skrevet 4. desember 2006 Det nye monopol, med bankkort istedet for penger er morsomt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 4. desember 2006 #17 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg anbefaler virkelig Sequence. Man kan enten spille 3 spillere eller opptil 3lag.. Vi elsker det ivertfall!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyInRed Skrevet 4. desember 2006 #18 Del Skrevet 4. desember 2006 vår favoritt er settlers. finnes masse utvidelser til dette spillet som man kan kjøpe etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chans Skrevet 5. desember 2006 #19 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg sier meg enig i Passport-anbefalingen. Kjempelærerikt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sam Skrevet 6. desember 2006 #20 Del Skrevet 6. desember 2006 Det er morsomt, men jeg hadde ikke giddet å kjøpe det til meg selv fordi jeg mener det er vel så enkelt å lage det sev. Bare å skrive navn/yrker osv på lapper, og ha et pannebånd man kan feste dem i, eller rett og slett bare holde dem selv. Da kan man også gjøre spillet mer personlig, ved at man skal være noen alle som spiller kjenner, f.eks. Men hvis du ikke tror at å lage det selv er noe denne familien kommer til å gjøre, er det sikkert et godt kjøp. For det er som sagt veldig morsomt! ← Jeg tror jeg heller ville kjøpt det, og så heller tipset dem om at de kan lage egne kort og føye til så de får flere å velge mellom. Da har man liksom brettet med snurrepila og timeglass, og disse strikkene. Går også an å bruke pannebånd om flere skal spille. Det er iallefall et morsomt spill som både store og små kan være med på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå