kitekatt Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Vi skal ha kick off med jobben og har fått beskjed om antrekk: 70 talls glam/ discoparty. Huffamei! hehehe. Tips til hva jeg kan ha på meg (ikek dyre greier i innkjøp) og hvor jeg kan få tak i slikt? Helst ikke noe hotpantsgreier da jeg er over 30 og ikke liker å vise meg såååå mye frem lengre..hehehe
Rexina Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 Bredt elastisk glitterbelte, pannebånd, mye turkis/knasj rosa, sterke farger i det hele tatt. Glitter og stas.
kitekatt Skrevet 27. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. november 2006 Bredt elastisk glitterbelte, pannebånd, mye turkis/knasj rosa, sterke farger i det hele tatt. Glitter og stas. ← er ikke det mer 80 tallet?
Gjest Deception Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 Finn noen bilder fra That 70s Show, og se på antrekkene der.
Gjest Reven Skrevet 27. november 2006 #6 Skrevet 27. november 2006 (endret) Tenk Abba, Saturday Night Fever osv. Den retningen må vel være prototypen på syttitallsglam. Hotpants tregr du ikke være bekymra for. Det er nemlig ytterst sekstitalls og var veldig ut allerede tidlig i syttiåra. Rexina sine forslag (med unntak av glitterbeltet) er typisk 1984. Endret 27. november 2006 av Reven
Rexina Skrevet 27. november 2006 #7 Skrevet 27. november 2006 (endret) Sjekk ut disse bildene Disco FlowerPower http://www.isaachayes.com/gallery/2481.jpg70's http://i62.photobucket.com/albums/h98/Mexi_girl02/My% Eller du kan se på That 70's show sin hjemmeside for inspirasjon Endret 27. november 2006 av Rexina
Gjest Shayla Skrevet 27. november 2006 #8 Skrevet 27. november 2006 Jeg ville sett på bilder fra filmen eller musikalen HAIR den er fra 70tallet og der burde du få noen ideer.
Mischa Skrevet 27. november 2006 #10 Skrevet 27. november 2006 Hotpants ut på 70-tallet? Virker ikke sånn i følge Fashion Era ! ..."Disco looks began in the 1970s and was memorable for its hot pants look and Spandex tops. Shiny clinging Lycra stretch disco pants in hot strident shiny colours with stretch sequin bandeau tops were often adaptations of professional modern dance wear that found itself making an impact in discos as disco dancing became serious. Gold lame, leopard skin and stretch halter jumpsuits and white clothes that glowed in Ultra Violet lights capture the 70s Disco fashion perfectly..." Såkalt 'stretch sequin bandeau top' får du tak i på Accessorize. Leopardmønster florerer det også av for tiden. Jeg vil også være med på festen
Gjest Reven Skrevet 27. november 2006 #11 Skrevet 27. november 2006 Hotpants ut på 70-tallet? Virker ikke sånn i følge Fashion Era ! ..."Disco looks began in the 1970s and was memorable for its hot pants look and Spandex tops. Shiny clinging Lycra stretch disco pants in hot strident shiny colours with stretch sequin bandeau tops were often adaptations of professional modern dance wear that found itself making an impact in discos as disco dancing became serious. Gold lame, leopard skin and stretch halter jumpsuits and white clothes that glowed in Ultra Violet lights capture the 70s Disco fashion perfectly..." Såkalt 'stretch sequin bandeau top' får du tak i på Accessorize. Leopardmønster florerer det også av for tiden. Jeg vil også være med på festen ← Hotpantsen kom på sekstitallet, og var veldig ut i god tid før jeg begynte i femteklasse i 1975. Stretch derimot... Stretch og sleng er syttitallet i et nøtteskall. Hippiestilen er derimot en etterlevning fra sekstitallet akkurat som hotpantsen. etter Woodstock forsvant de, sakte men rimelig sikkert.
Gjest Reven Skrevet 27. november 2006 #12 Skrevet 27. november 2006 Jeg ville sett på bilder fra filmen eller musikalen HAIR den er fra 70tallet og der burde du få noen ideer. ← Det er STOR forskjell på stilen fra Hair (som handler om 68erne og slutten av sekstitallet i USA) og discostilen fra midten av syttitallet og utover.
Gjest Shayla Skrevet 27. november 2006 #13 Skrevet 27. november 2006 Det er STOR forskjell på stilen fra Hair (som handler om 68erne og slutten av sekstitallet i USA) og discostilen fra midten av syttitallet og utover. ← Dette var det Kiki Sørum skrev i Motens Århundre. 1975 hippie og hair Hippie og flowerpower, second hand klær og folklore dominerte denne tiden hvor man gikk i protesttog. Miljø og naturvern var viktig og jentene brant BHen for kvinnefrigjøring. Optimismen fra 60-årene var borte, Vietnamkrigen dominerte og man kledde seg i en antimote, som også ble mote. Mini ble erstattet av midi og maxi, og unisexklær. Hippier med revede vester, afganerpelser og psykedeliske mønstre. Den beste motefilmen er “Hair” hvor denne tiden er godt dokumentert.
Gjest Reven Skrevet 28. november 2006 #14 Skrevet 28. november 2006 Filmen Hair handler om den amerikanske opptrappingsperioden i Vietnam, fra 1964/65 (krigen startet i 1959) til 1969. Etter dette trakk USA seg gradvis ut, og de siste USA-soldatene forlot landet i 1973. Hippieperioden er et sekstitallsfenomen som strakte seg et stykke ut i syttitallet. Kiki Sørum er dermed helt på feil jorde (ti år for seint ute) om hun omtaler Hair som en film som dokumenterer moten i 1975. Den glamorøse discoperioden som avløste "Vietnamkrigperioden" ble det motsatte av hippieperioden. Stretch og tilsittende klær erstattet flagrende gevanter, bling-bling erstattet tresmykker osv. Afrohåret som fikk vokse vilt i hippieperioden ble enda større i discoperioden, men nå ble det "temmet" og polert, og afropermanenten ble en kjempehit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå