Jens Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Har kun hatt vannkopper av barnesykdommene, og tenker på hvordan det vil gå når sønnen min får kusma, meslinger, røde hunder etc med meg?
*GakkGakk* Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 Røde hunder er du vel vaksinert mot? Jeg har også selv bare hatt vannkopper, men trur ikke at det er så stor fare for meg dersom barna skulle få noe av de overnevnte sykdommene. Ingen av barna har forresten hatt verken vannkopper eller de andre typiske barnesykdommene.
La Luna Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 Hverken kusma, røde hunder eller meslinger er vanlige barnesjukdommer i dag da de fleste er vaksinert mot det
Jens Skrevet 27. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2006 Hverken kusma, røde hunder eller meslinger er vanlige barnesjukdommer i dag da de fleste er vaksinert mot det ← Aha!!Da er jeg safe da!
Murf Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 Får sønnen din røde hunder er det farligst for deg hvis du er gravid, da røde hunder er farlig for fosteret.
Meaty Skrevet 27. november 2006 #6 Skrevet 27. november 2006 Får sønnen din røde hunder er det farligst for deg hvis du er gravid, da røde hunder er farlig for fosteret. ← Det skal noe til for Jens da, med andre ord
Amanlis Skrevet 27. november 2006 #7 Skrevet 27. november 2006 Hvis du er det kjønnet nicket ditt tilsier er det kusma som kan være farlig. Menn som har kusma kan få betennelse i testiklene og i verste fall bli sterile.
Gjest allium Skrevet 27. november 2006 #8 Skrevet 27. november 2006 Har ikke sønnen din fått MMR-vaksinen, da? Han er vel gammel nok til det nå? Det er svært få barn som får disse sykdommene mer, siden det vaksineres mot dem.
Annie Skrevet 30. november 2006 #9 Skrevet 30. november 2006 Har kun hatt vannkopper av barnesykdommene, og tenker på hvordan det vil gå når sønnen min får kusma, meslinger, røde hunder etc med meg? ← JEg har ikke hatt noen barnesykdommer. Datteren min har hatt vannkopper, uten at jeg ble smittet. Det skal noe til for Jens da, med andre ord ← Om ikke jeg tar helt feil er Jens en kvinne. :klø:
Lourdes Skrevet 30. november 2006 #10 Skrevet 30. november 2006 Jens er dame hun!! Jeg har heller ikke hatt annet vannkopper og jeg tror det er helt vanlig.
monja Skrevet 30. november 2006 #11 Skrevet 30. november 2006 Jeg har ikke hatt vannkopper så jeg gleder meg jo fælt i fall sønnen min skulle få det og jeg skulle bli smittet. Jeg tror nok ikke sjansen for at du blir syk er så stor, Jens.
Gamle Alex Skrevet 1. desember 2006 #12 Skrevet 1. desember 2006 Hvis du er det kjønnet nicket ditt tilsier er det kusma som kan være farlig. Menn som har kusma kan få betennelse i testiklene og i verste fall bli sterile. ← Nå er jens en dame da
Jens Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #13 Skrevet 1. desember 2006 Nå er jens en dame da ← sist jeg sjekket ihvertfall
Hedda-78 Skrevet 3. desember 2006 #14 Skrevet 3. desember 2006 Hva er egentlig disse barnesykdommene som man "skal" ha (i gamledager var det visst slik at man burde ha disse sykdommene som barn??) Og hvilke er vi vaksinert mot? Jeg har ikke hatt noe annet enn litt forkjølelse og omgangssyke, jeg. Blir jo morsomt hvis jeg plutselig får barnesykdommene som voksen...
Gjest allium Skrevet 3. desember 2006 #15 Skrevet 3. desember 2006 Hva er egentlig disse barnesykdommene som man "skal" ha (i gamledager var det visst slik at man burde ha disse sykdommene som barn??) Og hvilke er vi vaksinert mot? Jeg har ikke hatt noe annet enn litt forkjølelse og omgangssyke, jeg. Blir jo morsomt hvis jeg plutselig får barnesykdommene som voksen... ← Alle barn blir vaksinert mot meslinger, kusma og røde hunder (MMR - measles, mumps, rubella). Det vurderes vaksine mot vannkopper, men foreløbig må man regne med at alle barn får sykdommen; mine tre har hatt det i barnehagealder, og heldigvis har jeg hatt det selv også som liten.
Gjest Pet Skrevet 3. desember 2006 #16 Skrevet 3. desember 2006 Jeg synes det er rart at foreldre ikke vet hva ens egne unger er vaksinert mot.
Gjest Emera Skrevet 3. desember 2006 #17 Skrevet 3. desember 2006 (endret) Og de blir vaksinert mot kikhoste. Jeg har fått datteren min på ni år revaksinert nå i høst, siden den vaksinen ikke beskytter lenger enn til seks-sju års alder. Har opplevd at venners unger i småskolealder har fått kikhoste, og det vil jeg unngå som bst jeg kan! Her er vaksinetilbudet for barn i Norge. Endret 3. desember 2006 av Emera
Gjest allium Skrevet 3. desember 2006 #18 Skrevet 3. desember 2006 Og de blir vaksinert mot kikhoste. ← Og difteri, og stivkrampe, og polio, og hib-meningitt. Men dette regnes ikke som barnesykdommer.
Forsatt-gjest Skrevet 3. desember 2006 #19 Skrevet 3. desember 2006 (endret) Det er ikke så farlig om du har hatt vannkopper bare du unngår kaffekopper. Dem er farlige, masse koffein Endret 3. desember 2006 av Forsatt-gjest
Amanlis Skrevet 3. desember 2006 #20 Skrevet 3. desember 2006 Alle barn blir vaksinert mot meslinger, kusma og røde hunder (MMR - measles, mumps, rubella). Det vurderes vaksine mot vannkopper, men foreløbig må man regne med at alle barn får sykdommen; mine tre har hatt det i barnehagealder, og heldigvis har jeg hatt det selv også som liten. ← Ikke alle blir vaksinerte, det er foreldrene som bestemmer om de vil vaksinere barna sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå