skruf Skrevet 27. november 2006 #1 Skrevet 27. november 2006 Nå trenger jeg gode erfaringer her! Vi kjøpte eggløsningstester som vi brukte denne mnd, testet fra den 15 til den 20. Hadde like streker den helga, så vi virkelig sto på og jobbet med saken Den 20 var testen negativ. Det som jeg virkelig ikke skjønner er at jeg tok en eggløsningstest for moro skyld i morges, med morgenurin, siden jeg føler meg litt "rar" i kroppen. Og jammen slo den ikke ut med to streker! Så jeg skjønner mindre, har jeg virkelig to eggløsninger på en syklus? Skal ha tante rød ca på søndag. Har 29-30 dagers regelmessig syklus. Vær så snill og hjelp en forvirret fersking :smile:
Kylling Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 Uten at jeg vet det sikkert.. men kan ikke eggløsningstester slå ut på graviditet også?
Leo Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 Jeg mener det var en tråd om dette for en stund siden, men jeg har ikke tid til å lete etter den akkurat nå. Jeg mener nemlig også å ha hørt at de kan slå ut på graviditet siden LH-nivået da forblir høyt, men jeg er altså ikke sikker.
skruf Skrevet 27. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2006 Uten at jeg vet det sikkert.. men kan ikke eggløsningstester slå ut på graviditet også? ← I såfall blir jeg overlykkelig glad Men det er altfor tidlig å ta en graviditetstest for å sjekke, siden tante rød ikke er ventet før til helga. Men den andre streken som kom opp var bare litt svakere enn den andre.. Kanskje det bare er et puss fra naturens side og jeg har to eggløsninger på en syklus
Pasha Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 men vil ikke en el-test nesten alltid ha 2 streker da? siden dette er et hormon som finnes i kroppen konstant? er bare graden av stykre på de 2 strekene mot hverandre som viser at den er positiv?
skruf Skrevet 27. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. november 2006 men vil ikke en el-test nesten alltid ha 2 streker da? siden dette er et hormon som finnes i kroppen konstant? er bare graden av stykre på de 2 strekene mot hverandre som viser at den er positiv? ← Tok test noen dager før eggløsning og da var det bare en strek iallefall. og i dagene etter eggløsning var den negativ.., dvs en strek. i bruksanvisningen sto det at to streker som var forskjellig i farge var ugyldig, men tolket det dit hen at eggløsning var like rundt hjørnet...
Felixa Skrevet 27. november 2006 #7 Skrevet 27. november 2006 Ved de fleste EL testene skal den ene streken være sterkere enn den andre for å være positiv.
Smashing Skrevet 27. november 2006 #8 Skrevet 27. november 2006 Sånn strengt tatt skal en vel ikke bruke morgenurin til test?? Vet ikke om dette kan ha noe å si altså
Trampe Skrevet 27. november 2006 #9 Skrevet 27. november 2006 Er det ikke morgenurinen som er best å bruke? Eller er det annerledes for eggløsningstester? :klø:
skruf Skrevet 27. november 2006 Forfatter #10 Skrevet 27. november 2006 Er det ikke morgenurinen som er best å bruke? Eller er det annerledes for eggløsningstester? :klø: ← Jeg trodde nå generelt at morgenurin var best generelt, med tanke på at den er mest konsentrert. Er jo den en skal bruke hvis en skal levere en urinprøve til dyrking i allefall
Liljen Skrevet 27. november 2006 #11 Skrevet 27. november 2006 Hver gang jeg har tatt eggløsningstester har det bare kommet opp 2 streker i den aktuelle eggløsningsperioden. Di øvrige dagene har det bare vært en strek. Krysser fingrer for deg. Hold oss oppdatert
Leo Skrevet 27. november 2006 #12 Skrevet 27. november 2006 Nå kom jeg på hvorfor jeg spanderer de ekstra kronene på Clearblue sine digitale tester som har klare enten/eller resultater enten det nå dreier seg om eggløsning eller graviditet
Leo Skrevet 27. november 2006 #13 Skrevet 27. november 2006 Nå fant jeg forresten den tråden jeg nevnte som inneholder et par nyttige linker vedr. eggløsningstester og graviditet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå