emondak Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Jeg er hekta.. Bruker Google flere ganger daglig både i arbeid og privat, nevner i fleng gmail, picasa, google earth, google news, picasaweb, søkemotoren selvfølgelig, google mobile osv.. Det er ingen tvil om at jeg er hekta.. Google er enkelt og greit, og har programmer som jeg liker å benytte. Men, så kommer jo det at man gjør seg jo til slave av en enkelt bedrift, utrolig greit å ha adgang til alt dette med et brukernavn og passord. Jeg likte google veldig til å begynne med, da de var et bra alternativ til MSN, men nå har det tatt helt av. Det har jo sine fordeler, men og sine helt klare ulemper.. Google, begynner å "vite" skremmende mye om meg. Og har fryktelig mye informasjon om meg, som de kan misbruke grovt om de vil. Noen flere som har noen tanker om dette her inne.. Det er ikke noe alternativ å gå tilbake til msn, liker ikke microsoft noe bedre.. Gmail er liksom kjernen til at godt/vondt i tilegg til selve søkemotoroen som er genial.. Spør du meg er det ingen over, og ingen ved siden av.. Hmm, hva om Google en dag snur og blir et "evil" selskap?? skummle greier det her..
gard Skrevet 27. november 2006 #2 Skrevet 27. november 2006 Hei Jeg er også glad i Google. Google Eart er jo et kult verktøy og jeg har nå begynte å lage Google maps ifm reisebrevene mine (se f.eks. http://gardkarlsen.com/paris_france_map.htm ). Ellers synes jeg Google toolbar er bra...nå har jeg bare bookmarks der slik at jeg kan logge meg på hvor som helst å få mine egne favoritter. Jeg bruker kun Google når jeg søker og den er rask og gir bra treff. Men ja, det er litt skummelt å se på alle tjenestene som de etterhvert tilbyr...kan de bli for store?
Gjest Snuske Skrevet 27. november 2006 #3 Skrevet 27. november 2006 Google er 'The Holy Bible' for meg.
Colargol Skrevet 27. november 2006 #4 Skrevet 27. november 2006 (endret) Søker med google, har gmail og bruker google-kalenderen! Men hekta? Ikke enda tror jeg... Er greit å bruke google da synes jeg også, det er raskt og enkelt. Men for å få svar på ting så bruker jeg like godt wikipedia og anwsers (dvs. jeg har akkurat starta med å bruke answers...), da slipper man å lete gjenom 40.000 artikler for å få tak i det svaret man vil ha! Endret 27. november 2006 av Collargol
Gjest Tweek Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 Sambo bruker google sketch-up en del, og har laget mye kule ting med det!
Anglofil Skrevet 28. november 2006 #6 Skrevet 28. november 2006 Jeg er også veldig glad i google. Mvh Yvonne
Gjest Deception Skrevet 28. november 2006 #7 Skrevet 28. november 2006 Google Scholar brukes en del hos meg. Men selv om man da snevrer inn treffene noe, er det lurt å ta informasjonen man finner, med en klype salt.
Elanor Skrevet 28. november 2006 #8 Skrevet 28. november 2006 Det er mye ved Google man kan sette spørsmålstegn ved. Bare denne sensur-saken i Kina, er alene noe å rynke brynene for. Men det er selvfølgelig mye mer. Da Gmail ble lansert var det et fortjent halleluja som runget, men ting har blitt endret siden den gang. Jeg har ikke lenger en Gmail-konto, men en Google-konto. "A Google Account is the key that unlocks the world of Google", står det på Google sine sider. Hvis jeg logger meg inn kan de samle informasjon om meg, og lage en profil. Jeg er helt enig med knekker om at hvis Google blir slemme, er det veldig skummelt. Og jeg må si jeg liker dårlig å se hvordan Google bare blir større og større, og får mer og mer makt. Greit nok at Google er størst, men må de være enerådende? Det siste eksempelet er oppkjøpet av Youtube. Googles videotjeneste gjorde det ikke like bra, så da kjøper man opp konkurrentene. Men fins det gode alternativer? Hovedgrunnen til at Google har blitt så store, er en søkemotor som søker gjennom veldig mange sider. Så med Google finner du stort sett det du trenger. Når ingen søkemotor kan måle seg på dette punktet, føles det unødvendig å prøve ut alternativene. Jeg har funnet et alternativ jeg liker. Forløpig dekker den ikke allverden, men jeg håper den vokser seg stor og sterk. Det er exalead.com. Grunnen til at jeg liker den er veldig nerdete. Jeg kan nemlig trunkere i den, sånn at jeg kan skrive "kvinnegu*", og få treff på f.eks. "kvinneguiden". Dessuten liker jeg thumbshotsene av nettsidene jeg får treff på.
Gjest DapperBloke Skrevet 28. november 2006 #9 Skrevet 28. november 2006 Bruker KUN søkemotoren, og "småkakene" fra Google sier jeg nei takk til.
stikkelsbær Skrevet 1. desember 2006 #10 Skrevet 1. desember 2006 Jeg bruker også Google veldig mye. Her er en litt interessant artikkel om emnet, fra Dagbladet Magasinet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå