Gjest Gjesta Skrevet 4. desember 2006 #101 Skrevet 4. desember 2006 Hvis du leser tråden vil du se at jeg har skrevet noen linjer om lovverket om det er det du mener. ← Jeg finner ingen større skje å dytte spørsmålet inn med. Spørsmålet er da konkret nok? Her følger det for fjerde gang. "Men si at du hadde foreldrerett alene og ville flytte et sted. Så skulle ikke barna få flytte med deg? Men istedet være hos naboer, onkler, gamle besteforeldre som ikke er egnet til å ta seg av barna? " Men jeg vet jo svaret, for det er jo meningsløst å hevde at det er helt OK at barnet ikke får lov å flytte med omsorgspersonen. Det ville ikke vært et tema engang, selvsagt skal barnet være med når foreldrene flytter.
Far til 2 Skrevet 4. desember 2006 #102 Skrevet 4. desember 2006 Nei, nå tror jeg snart ikke mine egne øyne. Sitter du her og leter fram who-info om Gambia? Vi VET at Gambia er et fattig afrikansk land og at standarden gjennomsnittlig er lavere enn i Norge, men det FINNES MANGE likeverdige sykehus i Gambia, sykehus som er helt på linje med de norske, om ikke bedre. http://www.medicstravel.co.uk/CountryHospi...rica/gambia.htm ← At det FINNES sykehus i Gambia visste til og med jeg.
Far til 2 Skrevet 4. desember 2006 #103 Skrevet 4. desember 2006 Jeg finner ingen større skje å dytte spørsmålet inn med. Spørsmålet er da konkret nok? Her følger det for fjerde gang. "Men si at du hadde foreldrerett alene og ville flytte et sted. Så skulle ikke barna få flytte med deg? Men istedet være hos naboer, onkler, gamle besteforeldre som ikke er egnet til å ta seg av barna? " Men jeg vet jo svaret, for det er jo meningsløst å hevde at det er helt OK at barnet ikke får lov å flytte med omsorgspersonen. Det ville ikke vært et tema engang, selvsagt skal barnet være med når foreldrene flytter. ← Ikke nødvendigvis riktig. Hvis det er grunn til å sette spørsmålstegn ved om flyttingen er "barnets beste", hvis det er grunn til å sette spørsmålstegn ved den medisinske oppfølgingen for barnet, og hvis det finnes alternativer som kan synes som et bedre alternativ for barnet, samtidig med at barnet er i en alder hvor det skal legges VESENTLIG VEKT på hennes mening, - da synes jeg ikke at alt er så selvfølgelig lenger.
regine Skrevet 4. desember 2006 #104 Skrevet 4. desember 2006 Ikke nødvendigvis riktig. Hvis det er grunn til å sette spørsmålstegn ved om flyttingen er "barnets beste", hvis det er grunn til å sette spørsmålstegn ved den medisinske oppfølgingen for barnet, og hvis det finnes alternativer som kan synes som et bedre alternativ for barnet, samtidig med at barnet er i en alder hvor det skal legges VESENTLIG VEKT på hennes mening, - da synes jeg ikke at alt er så selvfølgelig lenger. ← Det du sier her er altså at FORELDRE med FORELDRERETT IKKE selv skal bestemme hvor familien skal bosette seg. Da skal altså "noen" kunne komme inn å overprøve foreldrenes avgjørelse om å flytte. Siden du allerede har tilkjennegitt et enormt hat (og tilsvarende ukunnskap) om barnevernet, lurer jeg på HVEM du mener skal overprøve foreldres valg mht. bosted?
Far til 2 Skrevet 4. desember 2006 #105 Skrevet 4. desember 2006 Det du sier her er altså at FORELDRE med FORELDRERETT IKKE selv skal bestemme hvor familien skal bosette seg. Da skal altså "noen" kunne komme inn å overprøve foreldrenes avgjørelse om å flytte. Siden du allerede har tilkjennegitt et enormt hat (og tilsvarende ukunnskap) om barnevernet, lurer jeg på HVEM du mener skal overprøve foreldres valg mht. bosted? ← Når det gjelder kunnskap tror jeg de fleste debatanter fortsatt har noe å lære. At det finnes unntak (kansje regine eller andre) som sitter med fasiten er mulig, men lite sansynlig når det gjelder debatantene i dette forumet. Det bør kansje regine også tenke over når hun forsøker å kritisere andre fremfor å vise til konkrete påstander om hva som kan være feil. Og når det gjelder flytting: JA. JEG MENER AT FLYTTING BØR KUNNE STOPPES SELV OM EN HAR/IKKE HAR DAGLIG OMSORG. De fleste foreldre som har opplevd samlivsbrudd vet godt hva det gjør mot barn om bostedsforelder eller samværsforelder flytter og dermed fratar barn en person de er glad i. Noen foreldre lukker dessverre øynene for dette faktum, og behandler barn som en bærepose matvarer som skal flyttes hit eller dit. Dette mener jeg er totalt feil, men er også litt på siden av det som skulle vært diskutert i denne tråden. Men faktum er at det er like galt å trekke barn med seg i en flytteprosess om en bostedsforelder, steforelder, samværsforelder, eller annet om barnet ikke vil.Nærmere 70.000 norske barn savnet i 2001 sin samværsforelder. 25.000 norske barn hadde samvær så sjeldent som hver 6.mnd eller sjeldnere PGA FLYTTING. Det er barnemisshandling (som desverre barnevernet ikke kan gjøre noe med fordi "noen" har lagt opp lovverket på en slik måte at det er lov å ikke ta hensyn til barna. Å ta med ei norsk jente til Gambia, som trenger medisinsk kontroll hver 6.mnd og som ønsker å bo i Norge, er ikke mindre feil selv om regine mener det er riktig.
regine Skrevet 5. desember 2006 #106 Skrevet 5. desember 2006 Spørsmålet hadde INGENTING med samværsbrudd å gjøre. For siste gang: Det gjelder helt konkret: Mener du far til 2 at FORELDRE som har FORELDREANSVAR for sine barn (om de bor tosammen eller en sammen med barnet er uvesentlig) IKKE skal ha rett til å bestemme hvor familien skal bosette seg? Det er veldig interessant at du faktisk ikke greier å svare på dette enkle spørsmålet - som nå både forumtroll og jeg flere ganger har forsøkt å få svar på. Dessuten bør du ikke klage over personangrep mot deg så lenge du er kjapt ute med å angripe andre......
Far til 2 Skrevet 5. desember 2006 #107 Skrevet 5. desember 2006 Spørsmålet hadde INGENTING med samværsbrudd å gjøre. For siste gang: Det gjelder helt konkret: Mener du far til 2 at FORELDRE som har FORELDREANSVAR for sine barn (om de bor tosammen eller en sammen med barnet er uvesentlig) IKKE skal ha rett til å bestemme hvor familien skal bosette seg? Det er veldig interessant at du faktisk ikke greier å svare på dette enkle spørsmålet - som nå både forumtroll og jeg flere ganger har forsøkt å få svar på. Dessuten bør du ikke klage over personangrep mot deg så lenge du er kjapt ute med å angripe andre...... ← Saken gjelder ikke 2 foreldre med foreldreansvar. Saken gjelder ei norsk jente som skal tvinges til Gambia (for å svare i samme stil som deg) av "barnevernet", selv om hun ikke ønsker dette. Mora ønsker det ikke. Besteforeldrene ønsker det ikke. Jenta har dessuten behov for medisinsk kontroll på sykehus og jentas stemor ser ut til å ha så dårlig økonomi at hun ikke hadde råd til å hente jenta, men måtte få økonomisk støtte av "barnevernet" for å tvinge jenta til Gambia. Det gjelder ei jente på 12 år som skal høres og hvor det skal legge vesentlig vekt på hennes mening. Ei jente som aldri har bodd i Gambia og som har sine venner her i Norge. Barnevernet lar ikke engang jenta bo hos besteforeldrene til saken kommer opp i retten. Dette er fakta når det gjelder hvordan vi i Norge behandler barn i 2007. Og jeg er uenig i dette. Vanskeligere er det ikke.
regine Skrevet 5. desember 2006 #108 Skrevet 5. desember 2006 "Men si at du hadde foreldrerett alene og ville flytte et sted. Så skulle ikke barna få flytte med deg? Men istedet være hos naboer, onkler, gamle besteforeldre som ikke er egnet til å ta seg av barna? " ← For siste gang: Det jeg har sitert var spørsmålet til forumtroll. Dette har du enda IKKE svart på. Spørsmålet gjelder nemlig ikke den konkrete saken, men ut fra det du svarer om denne saken, så må vi slutte at du faktisk mener at foreldre MED foreldreansvar IKKE skal kunne avgjøre at familien skal flytte, dersom barna har noe i mot det.
Far til 2 Skrevet 5. desember 2006 #109 Skrevet 5. desember 2006 For siste gang: Det jeg har sitert var spørsmålet til forumtroll. Dette har du enda IKKE svart på. Spørsmålet gjelder nemlig ikke den konkrete saken, men ut fra det du svarer om denne saken, så må vi slutte at du faktisk mener at foreldre MED foreldreansvar IKKE skal kunne avgjøre at familien skal flytte, dersom barna har noe i mot det. ← Mht det sitatet du har kopiert så mener jeg at barn ikke skal tvinges av lovverket til å bli med om bare en har foreldreansvar. Det betyr i klartekst at om jeg hadde foreldreansvaret alene skulle ikke dette automatisk medføre at jeg har rett til å ta barnet og flytte til Gambia så lenge det kan settes spørsmålstegn ved om dette er "barnets beste". Er du fornøyd med det svaret eller skal du pirke enda mer.
Far til 2 Skrevet 8. desember 2006 #110 Skrevet 8. desember 2006 Nå har jeg lest! Anbefaler Far til 2 å lese denne blekka her Barnevernsblekke ← Jeg skal ikke lage mer oppstuss i denne tråden enn nødvendig. Målet er ikke å få oppmerksomhet. Men nå har jeg endelig lest gjennom "barnevernsblekka" (deler av den), og føler det er like mye svada fra BfD som enhver annet departement. a) Men allerede i første avsnitt (side 5) sier de at "I dette rundskrivet ligger hovedtyngden på barnevernets roll i det forebyggende arbeidet, ... bla,bla,bla, samarbeid og samordning. Rundskrivet innebærer ingen endringer i kommunens ansvar etter barnevernloven, eller andre lover, forskrifter, m.v der kommunens ansvar for barn og unge er berørt". Jeg antar at mange slutter å lese dette rundkrivet allerede på dette tidpunktet ettersom det i klartekst sier at de 32 sidene ikke inneholder noen endringer. Hvis "barnevernet" har så mye å gjøre som enkelte påstår har de ihvertfall ikke tid til å lese rundskriv som ikke kommer med vesentlige nye ting. b) Deretter kommer det en mengde sider som "barnevernets rolle" og muligheter. Men INGENTING om barna og deres eller andre parters rettighterer. Ordet objektiv eller objektivitet er faktisk ikke nevnt en eneste gang. Det er flott at det ønskes med foregygging av problemer. Men hva som skjer om dagens "forebygging" (jeg vet ikke hva de legger i dette ordet utifra det jeg har sett fra "barnevernet") ikke hjelper? Det står det svært lite eller ingenting om. c) En ros til departementet som referer til "taushetsplikten" i dokumentet Q-24/2005. Jeg skal ta en nærmere titt på denne. d) Også ros for at det settes igang tiltak som "foreldreveiledning". Dette KAN være til hjelp for noen barn. Jeg håper PMT og PALS inngår som en del av dette. Jeg har selv vært så heldig at jeg har "tidlig" fikk tilgang til "De utrolige årene" av Webster-Stratton, og har en personlig mening om at dette er en viktig del av foreldreopplæringen som burde vært tilført ALLE foreldre. e) "Familierådslag" (s.29) er slik jeg ser det det beste tiltaket jeg har hørt om så langt. Jeg synes imidlertid det er synd at ikke "barnevernet" (som har arbeidet så nært opp mot berørte parter de siste 100 årene) har klart å komme frem til noe liknende selv. At NOVA har kommet med forslaget er imidlertid fint, men viser at "utenforstående" ofte er bedre egnet til å komme med forslag til forbedringer enn de som sitter med problemer opp til ørene (les: "barnevernet"). Min konklusjon: Det er possitive signaler i BfD's rundskriv mht foreldreopplæring. Dessverre ser jeg INGEN forbedring av rettsikkerheten utenom "Familierådslagning". En objektiv vurdering av de tiltak "barnevernet" gjør er ikke vurdert. Det er ingenting som forteller at berørte parter skal kunne sette spørsmålstegn ved "barnevernets" vedtak, og enda mindre hvilke pålegg "barnevernet" har til å fortelle om de klagemulighetene som evt finnes. Det er ingen ressurser som tilføres barn eller foresatte der det gjøres vedtak om omsorgsovertagelse. Heller ingen ressurser i rettsaker der barnevernet kansje stiller med 2-3 "fagpersoner ?" som gis enorm makt og som blir feilaktig blir tillagt vesentlig vekt. Det er godt at "barnevernet er i endring. Men det er tragisk at myndighetene ikke bedrer rettsikkerheten til de parter som blir berørt at de tiltak/vedtak (eller mangel på vedtak/tiltak) som evt gjøres.
Gjest lazuli Skrevet 8. desember 2006 #111 Skrevet 8. desember 2006 Du Far til 2: Hvorfor tar du ikke en profesjonsutdanning og starter forandringene du etterspør fra et annet pespektiv, nemlig som ansatt i barnevernet Du mangler iallefall ikke engasjement
Infinity Skrevet 9. desember 2006 #112 Skrevet 9. desember 2006 Dette var en lang tråd.. Jeg vet ikke hva som er rett, men jeg er litt betenkelig til at de vil sende et så stort barn til Gambia. Det er en veldig anderledes kultur til hva hun er vant til i Norge. Hun vil ikke selv. Jeg ville heller aldri ha bosatt meg i Gambia, men jeg har jo et valg. Har det kommet fram om hvor hun har bodd mens stemor har bodd i Gambia ? Selv om mor og besteforeldre ikke har foreldrerett, er det riktig å bryte båndene mellom dem ? Jeg går utifra at de får ha en viss kontakt. Jeg syns at hensynet til barnets ønsker bør komme først i en så spesiell sak, og at stemor heller bør komme til Norge, slik at barnet kan fortsette med å ha kontakt med famillien sin.
Far til 2 Skrevet 10. desember 2006 #113 Skrevet 10. desember 2006 Dette var en lang tråd.. Jeg vet ikke hva som er rett, men jeg er litt betenkelig til at de vil sende et så stort barn til Gambia. Det er en veldig anderledes kultur til hva hun er vant til i Norge. Hun vil ikke selv. Jeg ville heller aldri ha bosatt meg i Gambia, men jeg har jo et valg. Har det kommet fram om hvor hun har bodd mens stemor har bodd i Gambia ?← Jenta har bodd i Norge hos sin onkel den tiden stemoren har bodd i Gambia. Det kan imidlertid se ut til at dette forholdet ble litt "anstrengt", noe som kan være årsaken til at besteforeldrene ville overta. Selv om mor og besteforeldre ikke har foreldrerett, er det riktig å bryte båndene mellom dem ? Jeg går utifra at de får ha en viss kontakt. Jeg syns at hensynet til barnets ønsker bør komme først i en så spesiell sak, og at stemor heller bør komme til Norge, slik at barnet kan fortsette med å ha kontakt med famillien sin. ← Slik jeg forstår situasjonen vil barnet kunne besøke sin mor og besteforeldrene hver 6. mnd i forbindelse med at hun må til medisinsk kontroll i forbindelse med et inngrep hun har vært gjennom på sykehuset (hvis det da ikke blir som "Forumtroll" ønsker som går ut på å gi gjenta den nødvendige medisinske oppfølgingen i Gambia). Barnevernet har så langt finansiert utsendelsen av jenta ved å gi stemoren penger for å hente henne, så de bør kanske også finansiere reisene hver 6.mnd slik at sykehuset i Norge kan følge opp kontrollene. Jenta er tross alt norsk.
Tiit Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #114 Skrevet 10. desember 2006 d) Også ros for at det settes igang tiltak som "foreldreveiledning". Dette KAN være til hjelp for noen barn. Jeg håper PMT og PALS inngår som en del av dette. Jeg har selv vært så heldig at jeg har "tidlig" fikk tilgang til "De utrolige årene" av Webster-Stratton, og har en personlig mening om at dette er en viktig del av foreldreopplæringen som burde vært tilført ALLE foreldre. e) "Familierådslag" (s.29) er slik jeg ser det det beste tiltaket jeg har hørt om så langt. Jeg synes imidlertid det er synd at ikke "barnevernet" (som har arbeidet så nært opp mot berørte parter de siste 100 årene) har klart å komme frem til noe liknende selv. At NOVA har kommet med forslaget er imidlertid fint, men viser at "utenforstående" ofte er bedre egnet til å komme med forslag til forbedringer enn de som sitter med problemer opp til ørene (les: "barnevernet"). Min konklusjon: Det er possitive signaler i BfD's rundskriv mht foreldreopplæring. Dessverre ser jeg INGEN forbedring av rettsikkerheten utenom "Familierådslagning". En objektiv vurdering av de tiltak "barnevernet" gjør er ikke vurdert. Det er ingenting som forteller at berørte parter skal kunne sette spørsmålstegn ved "barnevernets" vedtak, og enda mindre hvilke pålegg "barnevernet" har til å fortelle om de klagemulighetene som evt finnes. Det er ingen ressurser som tilføres barn eller foresatte der det gjøres vedtak om omsorgsovertagelse. Heller ingen ressurser i rettsaker der barnevernet kansje stiller med 2-3 "fagpersoner ?" som gis enorm makt og som blir feilaktig blir tillagt vesentlig vekt. Det er godt at "barnevernet er i endring. Men det er tragisk at myndighetene ikke bedrer rettsikkerheten til de parter som blir berørt at de tiltak/vedtak (eller mangel på vedtak/tiltak) som evt gjøres. ← Familierådslag er et nytt tiltak, men ikke en ny praksis i barnevernet. Det er slik at modellen nå blir kvalitetssikret, og det blir lagt tilrette for at flere kontor skal kunne bruke denne. At barnevernet ikke har brukt familienettverk tidligere, er slett ikke tilfelle. Det er ikke noen andre enn praktikere innenfor barnevernfeltet som har utviklet metoden. Jeg forstår ikke hvorfra du har dine påstander om at barnevernet er endringsmotvillige og bakstreverske i forhold til metodeutvikling. Må bare slutte meg til en over her så ber deg vurdere en jobb i barneverntjenesten, med det enorme engasjementet du legger for dagen. Jeg tror du ville bli storlig overrasket over den virkeligheten du da ville møte.
Gjest Gjesta Skrevet 11. desember 2006 #115 Skrevet 11. desember 2006 (hvis det da ikke blir som "Forumtroll" ønsker som går ut på å gi gjenta den nødvendige medisinske oppfølgingen i Gambia).← Spar meg for slike insinuasjoner. Du har ikke belegg for å anta hva jeg måtte "ønske", og det er også saken uvedkommende hva jeg, du eller andre "ønsker". Jeg har sagt at jenta får adekvat medisinsk behandling i Gambia, siden du var uvitende nok til å hevde at det ikek fantes god medisinsk behandling i Gambia. Du må tåle å bli korrigert uten at du dermed tillegger debattantene meninger de ikke har ytret.
Far til 2 Skrevet 11. desember 2006 #116 Skrevet 11. desember 2006 Spar meg for slike insinuasjoner. Du har ikke belegg for å anta hva jeg måtte "ønske", og det er også saken uvedkommende hva jeg, du eller andre "ønsker". Jeg har sagt at jenta får adekvat medisinsk behandling i Gambia, siden du var uvitende nok til å hevde at det ikek fantes god medisinsk behandling i Gambia. Du må tåle å bli korrigert uten at du dermed tillegger debattantene meninger de ikke har ytret. ← Prøver du å bortforklare at du mener at jenta bør dra med stemoren til Gambia å få medisinsk oppfølging der nede ? Hvis du ikke er av en slik mening ber jeg deg forklare nok en gang hva du egentlig mener er riktig for jenta slik at det ikke er noen misforståelse ute og går mht dette punktet.
Tiit Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #117 Skrevet 11. desember 2006 Prøver du å bortforklare at du mener at jenta bør dra med stemoren til Gambia å få medisinsk oppfølging der nede ? Hvis du ikke er av en slik mening ber jeg deg forklare nok en gang hva du egentlig mener er riktig for jenta slik at det ikke er noen misforståelse ute og går mht dette punktet. ← Denne tråden skulle ikke handle om Gambia-saken (som forøvrig omhandler virkelige mennesker som har fått myyyye personlig omtale her inne) Det blir mye synsing og ønsketenkning på noe vaklende grunnlag, da ingen uten de involverte kjenner alle vesentlige momenter i saken. Og noen, ja du Ft2, klarer ikke å forholde deg til at det er eksisterende regelverk som blir anvendt i saken. Denne tråden var en utfordring til deg, der du skulle få anledning til å redegjøre for hva du mener bør endres i barnverntjenesteloven, og hvilke lovendringer du mener vil kunne verne barna bedre. Du har hatt noen innspill på dette, men jeg kan ikke se at det er noe revolusjonerende du har kommet med, særlig tatt i betraktning din spenstige kritikk i andre tråder tidligere. Så om du har noe mer, kan du komme med det nå, ellers legger jeg ned mitt engasjement i denne tråden.
Gjest Gjesta Skrevet 12. desember 2006 #118 Skrevet 12. desember 2006 Prøver du å bortforklare at du mener at jenta bør dra med stemoren til Gambia å få medisinsk oppfølging der nede ? Hvis du ikke er av en slik mening ber jeg deg forklare nok en gang hva du egentlig mener er riktig for jenta slik at det ikke er noen misforståelse ute og går mht dette punktet. ← Dette handler ikke om hva jeg mener er riktig oppfølging, for det er irrelevant og totalt uinteressant i saken. Jeg har ikke kommet med noen meninger om Gambia-saken, jeg har kun arrestert deg på dine påstander, din manglende kulturforståelse, din forutinntathet overfor andre kulturer, og feilinformasjon om omskjæring, sykehuskvalitet og generelle faktafeil. Du må mene og synse så mye du vil, men jeg forbeholder meg retten til å korrigere deg når du sprer rasisme og feilinformasjon. Og som sagt over: Denne saken handler ikke om Gambia-saken, så konsentrer deg heller om trådens utgangspunkt.
Far til 2 Skrevet 12. desember 2006 #119 Skrevet 12. desember 2006 Dette handler ikke om hva jeg mener er riktig oppfølging, for det er irrelevant og totalt uinteressant i saken. Jeg har ikke kommet med noen meninger om Gambia-saken, jeg har kun arrestert deg på dine påstander, din manglende kulturforståelse, din forutinntathet overfor andre kulturer, og feilinformasjon om omskjæring, sykehuskvalitet og generelle faktafeil. Du må mene og synse så mye du vil, men jeg forbeholder meg retten til å korrigere deg når du sprer rasisme og feilinformasjon. Og som sagt over: Denne saken handler ikke om Gambia-saken, så konsentrer deg heller om trådens utgangspunkt. ← Jeg har aldri nevnt omskjæring i mine innlegg (men andre har gjort det). Jeg har sagt at generell kvalitet på medisinsk behandling er bedre i Norge enn i Gambia. Det står jeg fortsatt ved. Jeg har enda ikke sett du har kunnet påpeke spesifikke utsagn som tilsier at jeg har kommet med faktafeil. Hvis du mener jeg er rasist synes jeg du bør underbygge dette på en bedre måte enn å kaste frem en løs påstand. Jeg ville unngått å komme med bastante meninger kastet ut i luften slik du gjør nå, uten noe som helst utsagn fra min side som tilsier en slik beskrivelse.
Far til 2 Skrevet 12. desember 2006 #120 Skrevet 12. desember 2006 ... Denne tråden var en utfordring til deg, der du skulle få anledning til å redegjøre for hva du mener bør endres i barnverntjenesteloven, og hvilke lovendringer du mener vil kunne verne barna bedre. Du har hatt noen innspill på dette, men jeg kan ikke se at det er noe revolusjonerende du har kommet med, særlig tatt i betraktning din spenstige kritikk i andre tråder tidligere. Så om du har noe mer, kan du komme med det nå, ellers legger jeg ned mitt engasjement i denne tråden. ← Vi er nok veldig uenig mht hva som kan regnes som "barnets beste" der "barnevernet" blir involvert. Jeg har brukt eksempler fra Gambia saken som viser at ingen andre enn "barnevernet" (og bostedsforelder ?) synes å bli hørt i denne saken. Jeg har påpekt at lovverket dermed heller ikke ivaretar barna på best mulig måte. Og jeg har påpekt svakhetene i at enkelte "rådgivere" sitter med så mye makt at de kan trenere et bedre lovverk ved å motarbeide at flere "parter" skal kunne bli hørt. Jeg har påpekt svakheten i lovverket som ikke på noen måte sikrer en objektiv vurdering av flere problemstillinger, og hvordan enkelte maktmennesker kan handle utifra personlige meninger uten å la partene få en uavhengig vurdering av en objektiv 3.part. Du må gjerne si deg uenig i min analyse, men jeg kommer fortsatt til å kjempe for at alle parter bør høres (inkludert barnet), og at "barnevernet" og eventuell objektiv 3.part bør ta hensyn til den informasjonen som fremkommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå