Gjest Gjest_Gjestine_* Skrevet 26. november 2006 #1 Skrevet 26. november 2006 Hei. I all beskjedenhet; det er ca.3 år siden jeg røpet mine følelser for deg. Jeg husker detgrunnet økt intensitet i noen av mine opplevelsesprosesser. Jeg opplevde dette som ganske intens den gang. Og selv om jeg kanskje ikke er direkte forelsket i deg i dag, så har min forelskelse gått over til dypere følelser for deg. Grunnet diverse forhold vil jeg ikke utdype dette nærmere uten at du ber meg om det. Så derfor ber jeg så ydmykt om unnskyldning derjeg jeg plager deg med mine betroelser. Unnskyld. Du vil nok alltid være en hjerteperson for meg, uansett. Og jeg vet at jeg ikke bør si slikt til deg, så fy meg. Jeg ber om tilgivelse for mine synder i tanker, ord og gjerninger, følelser og fornemmelser. Takk. Du skal aldri være urolig for eventuelle konsekvenser av mine betroelser. Jeg føler meg stort sett alltid veldig rolig i mine fysiske møter med deg nå for tiden. Håper inderlig at dette er gjensidig. Med urolig hilsen ***** Vel, hva kan jeg si?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 26. november 2006 #2 Skrevet 26. november 2006 Tja. Hva slags forhold har du til denne personen? Det er jo litt vesentlig å vite om dette er uønsket eller ønsket oppmerksomhet, om dere er i et forhold eller har vært det eller om dette er onkelen din eller hva...
Gjest Gjest_Gjestine_* Skrevet 26. november 2006 #3 Skrevet 26. november 2006 Vi er opprinnelig venner, selv om han er mye eldre enn meg. Han er en som sender meg meldinger i blant. Det er uønsket oppmerksomhet. Jeg er i et annet forhold, og har sagt tydelig fra at jeg ikke er interessert i ham på noen som helst slags måte. Jeg har regelrett kjeftet ham opp for slike "jeg er så glad i deg-meldinger", og sagt at det er helt uakseptabelt, og at det blir vanskelig for meg som er i et forhold. Han har lovt å ikke sende flere meldinger. Så kommer denne om natta. Jeg blir så irritert, og så synes jeg synd på fyren også. Er han helt treg i oppfattelsen? Ville dere blitt urolige for ei slik melding (jeg mener; er han helt klok??)?
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Typisk tilfelle av at hun har gitt han falske forhåpninger. Hun er åpenbart et så fantastisk menneske at han ikke klarer å gi slipp på følelsene.
Gjest Pax Skrevet 27. november 2006 #5 Skrevet 27. november 2006 Du har altså sagt at du ikke er intr flere ganger? Jeg var også borti noe lignende. Jeg sa fra flere ganger, men meldingene fortsatte og fortsatte, flere ganger til dagen. Både kjærlighetserklæringer og pervomeldinger. Til slutt byttet jeg telefonnummer. Og sørget for at det nye nummeret ikke sto i telefonkatalogen. Du får forsette å si fra en stund til, og om ikke det funker, vurder å bytte nummer.
La Guapa Skrevet 27. november 2006 #6 Skrevet 27. november 2006 Hei. I all beskjedenhet; det er ca.3 år siden jeg røpet mine følelser for deg. Jeg husker detgrunnet økt intensitet i noen av mine opplevelsesprosesser. Jeg opplevde dette som ganske intens den gang. Og selv om jeg kanskje ikke er direkte forelsket i deg i dag, så har min forelskelse gått over til dypere følelser for deg. Grunnet diverse forhold vil jeg ikke utdype dette nærmere uten at du ber meg om det. Så derfor ber jeg så ydmykt om unnskyldning derjeg jeg plager deg med mine betroelser. Unnskyld. Du vil nok alltid være en hjerteperson for meg, uansett. Og jeg vet at jeg ikke bør si slikt til deg, så fy meg. Jeg ber om tilgivelse for mine synder i tanker, ord og gjerninger, følelser og fornemmelser. Takk. Du skal aldri være urolig for eventuelle konsekvenser av mine betroelser. Jeg føler meg stort sett alltid veldig rolig i mine fysiske møter med deg nå for tiden. Håper inderlig at dette er gjensidig. Med urolig hilsen ***** Vel, hva kan jeg si? ← Han høres jo helt merkelig ut!!! "økt intensitet i noen av mine opplevelsesprosesser"....for en merkelig måte å formulere seg på.... Minner litt om Stig Amadeus De Lange... Er det ham?
Liskat Skrevet 27. november 2006 #7 Skrevet 27. november 2006 Hmm... Hvis du har sagt ifra klart og tydelig at han ikke skal sende slike meldinger, så kan du jo prøve å ikke si noe som helst? Ignorer han og se om det hjelper, siden å si ifra ikke gjør det.
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2006 #8 Skrevet 28. november 2006 Han høres jo helt merkelig ut!!! "økt intensitet i noen av mine opplevelsesprosesser"....for en merkelig måte å formulere seg på.... Minner litt om Stig Amadeus De Lange... Er det ham? ← Ja, ikke sant? Det er merkelige formuleringer, og et merkelig innhold.. Og så liker jeg ikke det der med at han "nå for tiden er veldig rolig i sine fysiske møter med meg". Unnskyld, men har han noen ganger følt for å angripe på noen måte? Jeg kjenner jeg blir usikker på hele mannen! Orker ikke å svare noe, så får han bare sitte der å lure.
Drua Skrevet 28. november 2006 #10 Skrevet 28. november 2006 (endret) Jeg hadde fått litt noia av den meldingen der, jeg skjønner at du reagerer. Det høres jo ut som han har stalket deg, hatt lyst til å kaste seg over deg og ta deg med makt, og hatt skitne fantasier om deg. Ikke drømmesituasjonen, med andre ord. Endret 28. november 2006 av Drua
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2006 #11 Skrevet 28. november 2006 Ts her. Han har tidligere skrevet til meg at han har bilder av meg på soverommet. ca 20 stk. Jeg har bedt ham om å fjerne dem. Syns det var skikkelig ekkelt. Det er bare utklipp og sånt. Han har ikke tatt bilder av meg... som jeg vet om da. Jeg kjenner meg veldig utilpass av hele situasjonen. Dessuten må jeg treffe han iblant, og det er jo en kunstig situasjon. Siden jeg en gang lovet ham å ikke forteller noen om hans følelser, tror jeg han føler at vi har en allianse. Nå har jeg fortalt typen min om han, og det vet han. Likevel føler jeg dette som et klamt grep. Føler meg bundet. Hvorfor skal jeg føle meg lojal overfor han? Vi var venner, men han har brutt så mange løfter om å la meg være, at jeg egentlig burde føle at lojalitetsbåndet bør være brutt. Men det klarer jeg ikke. F**
Drua Skrevet 28. november 2006 #12 Skrevet 28. november 2006 (endret) Uff, vegger tapetsert med bilder av deg var en av de første tankene jeg fikk da jeg leste det første innlegget med deg, men ville ikke skrive det. Bytt for guds skyld til hemmelig telefonnummer, og prøv å unngå kontakt med han. Skjønner godt at dette er en jævlig situasjon, ikke morsomt å gå rundt og vite at en person du har kontakt med er nærmest besatt av deg. Prøv å ikke gi han noe oppmerksomhet tilbake, ingenting som kan gi næring til interessen hans for deg. Endret 28. november 2006 av Drua
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2006 #13 Skrevet 28. november 2006 kjenner typen. Du får si til han at hvis du får en sånn meld til så melder du han til politiet for trakkasering. Da kan de komme hjem til ham å se bildene på veggen hans. Det er ikke frisk oppførsel det her. Bra du har fortalt kjæresten din om det. Noenganger kan man like oppmerksomhet fra andre enn kjæresten, men han her høres for drøy ut , og da blir det ikke like stas. Sett klare grenser er mitt råd.
Cata Skrevet 28. november 2006 #14 Skrevet 28. november 2006 Skjønner godt at du synes det er ubehagelig, men etter teksten i første innlegget å dømme så høres han ikke "farlig" ut - snarere patetisk. Men uønsket oppmerksomhet er aldri morsomt og det at han har et rom fullt av bilder høres i overkant sært ut. Tror jeg ville gjort som flere her foreslår, nemlig byttet telefonnummer og ellers ikke svart på henvendelser fra ham.
la Flaca Skrevet 28. november 2006 #15 Skrevet 28. november 2006 Han høres jo helt merkelig ut!!! "økt intensitet i noen av mine opplevelsesprosesser"....for en merkelig måte å formulere seg på.... Minner litt om Stig Amadeus De Lange... Er det ham? ← Jepp. Akkurat den setningen jeg festet meg ved, som bare konfirmerer at han ikke er rett på en flekk. For ikke å snakke om: Jeg føler meg stort sett alltid veldig rolig i mine fysiske møter med deg nå for tiden.
Lestat Skrevet 29. november 2006 #16 Skrevet 29. november 2006 Psyko-alarmen min hadde durt lenge og vel, og så hadde jeg bytta telefonnummer hvis det fortsatte.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2006 #17 Skrevet 29. november 2006 Hei Jeg har også hatt noen sånne beilere og min erfaring at å svare dem bare har ført til at meldingene fortsetter. Jeg vil derfor foreslå at du ignorer det en god stund. Dersom det heller ikke virker kan du prøve følgende melding som pleier å sette en effektiv stopper: "Hvilken del av NEI (eller GLEM DET) er det du ikke forstår? Fortsetter du med denne trakkaseringen anmelder jeg det til politiet." Lykke til :-)
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2006 #18 Skrevet 1. desember 2006 TS her. Jeg kan ikke tenke meg at jeg noen gang kommer til å snakke med politiet om disse meldingene. Da må det nok være noen trusler inne i bildet, tenker jeg. Jeg har noe kontakt med denne fyren innimellom, men det blir aldri snakket om meldingene han har sendt nå lenger. Det er null tema. Det er liksom ikke mer å si. Jeg har så vanskelig for å forstå at han kan være så "grei" når vi treffes, og så idiot på sms. Det er nesten så jeg har lyst å teste ham ut, for jeg kan liksom ikke akseptere at min tidligere venn faktisk har blitt så dust. Har lyst på sende ham vanlig hyggelige venne-meldinger, og bare håpe at han svarer på en vanlig hyggelig måte. Jeg VIL at han skal være ok igjen!!!
Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2006 #19 Skrevet 1. desember 2006 Hva må å svare helt klart tilbake? "Jeg har sagt til deg at slike meldinger ikke er akseptabelt. Min kjære misliker det sterkt, og jeg synes du skal slutte, du vet hvor landet ligger!" Eller noe i den duren... Eller du kan få din kjære til å sende han melding, det pleier også ha god virkning
Snart Frue Skrevet 4. desember 2006 #20 Skrevet 4. desember 2006 Hei! Jeg kjenner hårene reiser seg over hele kroppen og jeg ser ikke mosen for alle uglene... Nei, dette er en fyr du skal holde avstand fra. Gi klar beskjed om at hvis du får så mye som en eneste mld til så vil det bli politianmeldt. Jeg har vært i en lignende situasjon og jeg prøvde alt, både sint mld hvor jeg ba ham slutte og også å ikke svare. Ingenting hjalp og jeg kontaktet tilslutt politiet. Det han skriver høres jo skremmende og psykotisk ut!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå